Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    bravo 1,6 multijet
    Rocznik
    2008

    Bravo 1,6 Multijet turbina

    Witam wszystkich
    Jestem nowym użytkownikiem forum, posiadam Fiata Bravo 1,6 Multijet z 2008 roku. Decydując się na zakup auta(mam go od 3 tygodni) byłem zdecydowany na tą wersję silnikową z racji braku turbiny z VGT. Jednak przy zakupie, po otwarciu maski zobaczyłem ,,gruszkę'' obok turbiny.
    Czy to możliwe, żeby wersje 1,6 Multijet miały turbo ze zmienną geometrią. Dodam także, że moja wersja posiada DPF.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    28
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2010
    Jeżeli masz wersję z DPF to niestety masz turbine ze zmienną geometrią. Twoja wersja ma moc 120 KM, tylko wersje 105 KM mają zwykłe turbiny.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    bravo 1,6 multijet
    Rocznik
    2008
    Dziękuję za odpowiedź, trochę martwi mnie obecność DPF-a,i bardziej kłopotliwej turbiny ale auto ma niewielki przebieg a ja często pokonuję dłuższe trasy, więc może nie wgoni mnie w zbyteczne koszty.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    niewielki przebieg lepiej sobie sprawdzić podpinając auto pod kompa bo z tym to różnie bywa. Podobno Holendrzy sa jeszcze lepsi w kręceniu liczników niż Polacy. Moje bravo ma prawie 300tys i zero problemu z DPF i turbo. tak więc nie ma co sie na zapas martwić.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    531
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał arekk_89 Zobacz post
    Jeżeli masz wersję z DPF to niestety masz turbine ze zmienną geometrią. Twoja wersja ma moc 120 KM, tylko wersje 105 KM mają zwykłe turbiny.
    Ja mam 105 KM z DPF i mam "stałą" turbinę. I CO .....

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Z tego co wiem to od 2010 1,6 MultiJet z 1,6 105 KM z DPF mają "stała" turbunę. Mam poganiam i jestem bardzo zadowolony. Silnik 1,6 MJ 105 KM to to samo co 1,6 120 KM tylko z malymi zmianami w oprogramowaniu. Mamy ten sam "dwumas" co 120, inna łatwiejsza w naprawie turbinę więc wg.mnie kolega nie n[ma sięco martwić. Co do DPFu wg.mnie nie taki diebeł straszny.....

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Co do DPFu wg.mnie nie taki diebeł straszny.....
    rozsądna wypowiedź. od jakiegoś czasu na forum wszyscy się martwią tym filtrem a on najzwyczajniej w świecie sam się wypala.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    28
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2010
    Hmmm... a to niespodzianka. Myślałem że 1.6 mjet 105 wszystkie nie posiadają DPF'a. Ciekawe od czego to zależy, bo ja też mam z 2010 r. i DPF'a nie posiadam.
    W każdym razie filtry DPF to niezłe ''łajno'', często podnoszą poziom oleju, podwyższają spalanie w trakcie wypalania oraz stopniowo ulegają uszkodzeniu. Także czy tak czy tak kiedyś filtr będzie trzeba albo wymienić albo wyrzucić. Ale nie ma się co obawiać, usunięcie filtra to koszt ok. 700 zł.
    Ostatnio edytowane przez arekk_89 ; 04-05-2013 o 14:56

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    531
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał arekk_89 Zobacz post
    Myślałem że 1.6 mjet 105 wszystkie nie posiadają DPF'a. Ciekawe od czego to zależy, bo ja też mam z 2010 r. i DPF'a nie posiadam.
    Od końca 2009 r czyli od wejścia normy Euro V wszystkie ON wyposazone są w DPFy. Jeśli Kolega ma z 2010 to po mojemu ma filtr na pokładzie. Jedyną możliwą ewentualnością jest to że samochód wyprodukowano jeszcze w 2009. Tak czy owak VIN prawe powie.

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    wszyscy się martwią tym filtrem a on najzwyczajniej w świecie sam się wypala
    - co prawda to prawda, nie chcę zapeszyć ale te fiatowskie filtry są dużo bardziej udane niż innych firm. Wypalaja się ładnie, poziom oleju nie wzrasta oby tak dalej. Nie wiem jaki w moim przypadku ma wpływ preparatu Liqui Molly o którym już pisałem. Moim zdaniem coś może być na rzeczy bo preparat obniża temperature zapłonu sadzy, a to bezpośrednio wpływa na szybkość i skuteczność wypalania. Jak polatam jeszcze trochę dłużej podzielę się doświadczeniami

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    28
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2010
    Jakieś nieprawdziwe informacje... Auto jest wyprodukowane w marcu 2010 r. i w papierach ma napisane Euro 4, bez dpf... Oglądałem nawet Bravo z 2011 r. w wersji 105 KM i też nie miało DPF'a.
    VIN nawet nie potrzebny, dpf'a widać przecież mod maską...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    531
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał arekk_89 Zobacz post
    Jakieś nieprawdziwe informacje...
    nie wiem czy nieprawdziwe, może nie ścisłe ale podawałem za tyg. MOTOR.
    Cytat Napisał arekk_89 Zobacz post
    w papierach ma napisane Euro 4
    ja mam taki ECOLOGIA LIM.CEE FASE 4 (ECOCF4) a w dalszej części specyfikacji to CATALIZZATORE SPECIFICO Yes (733) w ASO przekazano mi info że mam DPF. Na desce mam aktywną kontrolkę (widzę ją tylko przy odpalaniu - oby tak zostało) DPFa. Więc widać, i od tej reguły (105tki bez DPF) jest wyjątek.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    PS.
    W uzupełnieniu zapis ze specyfikacji mojego Bronisława KIT ECO 1 (5KQ) i to już wszystko w kwestii DPFa. Pozdrawiam

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    bravo 1,6 multijet
    Rocznik
    2008
    Przepraszam, jednak jednego nie rozumiem- czy moja wersja silnikowa to 106KM czy 120KM. To, że mam DPF to nie ulega wątpliwości. Widać czujnik różnicowy no i pewnego razu podniósł mi się poziom oleju silnikowego, dość znacznie. A olej jeszcze świeżutki.
    Poniżej zamieszczam wycinek instrukcji obsługi Bravo na temat wersji silnikowych-ja zidentyfikowałem swój jako ,,z DPF EURO 4 READY''.
    (mam nadzieję, że się wkleiło?).
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    531
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał gregorywos Zobacz post
    Przepraszam, jednak jednego nie rozumiem- czy moja wersja silnikowa to 106KM czy 120KM.
    VIN prawdę powie. Mamy to szczęście, że w ePerze nasze Bravki są bardzo dobrze i wyczerpująco opisane. Kolego wpiszesz w ePer swój VIN i już będziesz miał pewność.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    28
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2010
    No i według ePer również autko nie ma DPF. Ciekawe swoją droga od czego to zależy, że jedno auto z tego samego roku i z tym samym silnikiem ma dpf a inne nie.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    z tego samego powodu co jedno ma elektryczne wszystkie szyby a inne nie. Wszystko zależy od tego na jaką część europy miało zostać wypuszczone, lub jaki kaprys miał składający auto lub fabryka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    28
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2010
    Może od położenia gdzie autko ma być wrzucone to faktycznie. Ale raczej nie wierzę że ktoś sobie zarzyczył DPF chyba że jakiś ekolog z wykształcenia


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 13-08-2013, 15:33
  2. Bravo 1.9 Multijet na zimnym nie pali
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-02-2012, 15:14
  3. Bravo II 1,9 Multijet filtry
    Napisany przez marekc na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-01-2012, 09:19
  4. fiat bravo hgt 155+ turbina z coupe przerobka
    Napisany przez pepo-p2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-10-2009, 15:59
  5. TURBINA W BRAVO
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-12-2008, 09:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.6 multijet opinie

1.6 multijet bez dpf

fiat bravo 2 1.6 bez pdf

fiat bravo 1.6 multijet spalaniejaka turbina fiat bravo IIbravo 1.6 multijet opiniebravo ii turbina1.6 multijet 120 km opinieopinie fiat bravo 1.6 multijetdpf bravo 1 6bravo 2 1 6 mjet opiniebravo 1.6 multijet 120fiat bravo 1.6 multijet usterkifiat bravo 1.6 multijet 105 km dpf fiat bravo 1.6 multijet 105 km dpf eco opis wersjifiat bravo 1.6 105 km dpffiat brawa opinie rocznik 20101 6 mjetLIM.CEE FASE 42010 fiat bravo 1.6 multijet 105 km opiniebravo 1.6 jtd opiniefiat bravo 1.6 jtd 120 spalaniemultijet 2 1 6fiat bravo 1 6 multijet -opiniefiat bravo ii 1.6 td multijet 105km

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl