Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2013
    Skąd
    Trn
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008

    Błąd klimatyzacji auto

    Witam
    Uruchomłem test klimy (przyciski Auto + Manual) na wyświetlaczu klimy wywaliło błąd 01. Do tego słyszę siłownik rytmicznie bzz bzz bzz ... Z tego co się zorientowałem to takich siłowników jest 5. Jak mam zdiagnozować, który z nich jest zepsuty ? Za jakie funkcje odpowiadają poszczególne z nich ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    podłącz kompa i fiatecuscan ci wszystko powie. ja już to przerabiałem więc jak znajdziesz błąd to ci powiem który to silniczek i gdzie jest

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2013
    Skąd
    Trn
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Wygląda, że problem rozwiązany, kod błędu 00. Filtr był czarny, syf jeden wielki, do tego odczynnika było bardzo mało. Teraz działa Full Auto.

    Przy przedniej szybie, na środku deski jest grzybek, czujnik temperatury, jest urwana osłonka od niego i na wszelki wypadek muszę sprawdzić czy działa. Myślałem, żeby rano przytrzymać palcem, i podgrzać w ten sposób, jak się wtedy powinna zachować klima, czy coś się zmieni na wyświetlaczu. Albo pytanie wprost, jak mam ztestować czy ten czujnik działa ?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2013
    Skąd
    Trn
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    A jednak...
    Podłączyłem auto pod kompa i zidentyfikowałem błędy. Proszę o przetłumaczenie na chłopski rozum co jest do wymiany, gdzie to się znajduje, tak abym mógł przekazać tą wiedzę mechanikowi, który mi to naprawi.

    Poniższe błędy pojawiają się przy każdej serii testów:

    [COLOR="#FFA500"]B1901 Inf. zwr. nawiewu (szyba) Niski sygnał krytyczny[/COLOR]
    Anomaly of the position signal of the actuator for the hot/cold air mixing. The signal comes from a potentiometer being part of the relevant actuator. Check the wiring and connection condition before the possible replacement of the actuator.
    NOTE: Mechanical troubles are not to be excluded.
    If the system is equipped with independent right hand/left hand adjustments then there are two different actuators - the displayed description refers to that which is having a failure.

    [COLOR="#FFA500"]B1902 Nastawnik klap (szyba) NIEPRAWIDŁOWY SYGNAŁ krytyczny[/COLOR]
    Anomaly on the signal towards the indicated motor-positioner, the signal is not plausible.

    [COLOR="#FFA500"]B1923 Przekaźnik 1 (dodatkowe ogrzewanie) Niski sygnał krytyczny[/COLOR]
    No help available

    [COLOR="#FFA500"]B1924 Przekaźnik 2 (dodatkowe ogrzewanie) Niski sygnał krytyczny[/COLOR]
    No help available

    Pojawił się a później już się nie pojawił błąd taki:

    [COLOR="#FFA500"]B1921 Nastawnik recylkulacji powietrza Niski sygnał krytyczny[/COLOR]
    Anomaly to the control actuator of the gate for the air recycle, electric motor breakdown or problems to the control unit wiring.
    NOTE: The error could also be caused by a mechanic failure.
    Check the connections to the control unit and the state of wirings and connections before carrying out any replacement.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/blad-b1901-16704/ zobacz ten temat. bład 1901 niestety mówi o uszkodzonym silniczku tak jak u mnie. Ja go ustawiłem na środkową pozycję i podparłem styropianem. Wejdź w link i poczytaj

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2013
    Skąd
    Trn
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Który silniczek masz na myśli? Defroster? Jak się do niego dostałeś ? od strony kierowcy, demontując nagrzewnicę, czy jednak musiałeś rozbierać deskę ?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Kolego mas zkody błędów obok. B1901 to vent floor
    Bardzo fajny schemat bo jest czytelny. Dodam że do tych z lewej strony nagrzewnicy nei ma dojścia. Trzeba ściągać deskę lub nagrzewnice wywalać. Koszt ściągnięcia deski to podobno około 300zł a koszt silniczka to 120zł w ASO. jak uporam się z bieżącymi sprawami to będę samochód ostawiał na zrobienie tego. Najprawdopodobniej wymienię od razu wszystkie niedostępne siłowniki żeby nie było niespodzianki po miesiacu że kolejny dal ciała.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2013
    Skąd
    Trn
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    No nie, opis nie zgadza się z numerem. Wg. rysunku do wymiany mam elementy 3 i 4 vent floor i mieszalnik lewy, tym czasem, opis błędu "B1901 Inf. zwr. nawiewu (szyba)" i "B1902 Nastawnik klap (szyba)", gdzie dwukrotnie powtórzone jest słowo "(szyba)". "Szyba" występuje również w opisie działania defrostera natomiast nie występuje w opisie rzekomego vent floora. Logika podpowiada defroster, a opis na rysunku jest błędny, czy nie mam racji ?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ta bo tam jest kilka klapek od tego.
    jedna domyka całkowicie wlot żeby było grzanie szyby lub tylko nóg.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2013
    Skąd
    Sulejówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    08.05.2008
    Witam,

    chciałem zapytać, jakie czynności należy wykonać aby możliwe było uruchomienie testu automatycznej klimatyzacji dwustrefowej w Bravo z 2008 roku, bez podłączania do komputera.
    Kolega SqL84 napisał o kombinacji (Auto + Manual) - czy może ktoś szczegółowo opisać tą procedurę? Mój problem polega na tym, iż powietrze nawiewane jest przyzwoicie tylko na nogi, na szybę czołową bardzo słabo, na twarz tylko po stronie kierowcy i również słabiutko. Odłączałem od akumulatora klemę minusową na około 5 minut w celu weryfikacji czy coś się nie podwiesiło, lecz niestety bez oczekiwanego rezultatu ;(

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał startero Zobacz post
    olega SqL84 napisał o kombinacji (Auto + Manual) - czy może ktoś szczegółowo opisać tą procedurę?
    a co tu opisywać, naciskasz na raz przycisk auto i manual i przytrzymujesz.
    dowiesz się tylko czy jest błąd i po której stronie lecz żeby wiedzieć co to za błąd musisz się podłączyć pod komputer. zapewne to błąd ten sam co u kolegi SqL i u mnie. Z tą różnicą że u mnie wiało tylko na szybę (cale szczęście)


    Cytat Napisał startero Zobacz post
    Odłączałem od akumulatora klemę minusową na około 5 minut w celu weryfikacji czy coś się nie podwiesiło
    to nie te czasy kiedy odłączenie aku coś dawało. Musisz się przyzwyczaić że diagnoza komputerowa to jedyne wyjście.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2013
    Skąd
    Sulejówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    08.05.2008
    @seth
    Sprawdzałeś u siebie czy działa to w ten sposób? Przed napisaniem na forum testowałem najprostszy wariant:
    - kluczyk w pozycję MAR;
    - włączyłem klimatyzację przycisk z * (lewy dolny róg);
    - wcisnąłem jednocześnie AUTO+MONO i trzymałem kilka sekund;
    zaświecił przycisk * a na wyświetlaczu zero komunikatów diagnostycznych tylko normalna praca klimatyzacji, przeprowadziłem również test przy włączonym silniku i również bez zmian, mam to zinterpretować, że błędu nie znaleziono czy test się nie uruchomił?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał startero Zobacz post
    Sprawdzałeś u siebie czy działa to w ten sposób? Przed napisaniem na forum testowałem najprostszy wariant:
    oczywiście że testowałem. zrobić ci zdjęcie??

    Cytat Napisał startero Zobacz post
    włączyłem klimatyzację przycisk z * (lewy dolny róg);
    czy ktoś pisał żebyś wyłączył klime??

    powinno ci się na wyświetlaczu klimy zapalić cyfry z lewej i z prawej strony. zrobię dziś zdjęcie i wieczorem wrzucę.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2013
    Skąd
    Sulejówek
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    08.05.2008
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Napisał startero
    włączyłem klimatyzację przycisk z * (lewy dolny róg);

    czy ktoś pisał żebyś wyłączył klime??
    Nie wiem czy coś niezrozumiale napisałem? Przeczytaj proszę ponownie ze zrozumieniem.

    Zapewne chodzi o te czynności (kalibracja):
    1. Po włączeniu silnika w ciągu 30 sekund wciśnij na raz AUTO i MONO i poczekaj do końca odliczania;
    2. Puść przyciski;
    3. Poczekaj aż panel wróci do 'normalnego' wyglądu;
    4. Ewentualnie powtórz jeszcze raz;

    Więc z tym opisem raczej sobie poradzę

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    mój błąd źle przeczytałem. nie wiem dlaczego u ciebie to nie działa. co byś nie robił to taki sposób nie da ci kodu błędu i informacji co masz popsute. Podłączy się pod kompa bo to jedyny sposób na pełny obraz tego co jest nie tak.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ukł. klimatyzacji] Demontaż panelu klimatyzacji
    Napisany przez IRON na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 18:19
  2. [ukł. klimatyzacji] Montowanie klimatyzacji
    Napisany przez jakub1989 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2010, 23:34
  3. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 06:31
  4. [ukł. klimatyzacji] chłodnica klimatyzacji
    Napisany przez doriska37 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-06-2010, 13:23
  5. [ukł. klimatyzacji] montaż klimatyzacji
    Napisany przez karmad na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-05-2010, 12:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467blad-klimatyzacji-auto-19201

reset klimatronika fiat bravo

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467blad-klimatyzacji-auto-192012

b1901 fiat

Fiat DTC B1903

b1906 fiat

b1921 fiatb1903 kod usterkikod bledu b1921 stilofull auto fiatblad b1906auto adaptacja klimatyzacji fiat bravo 2mieszalnik lewy bravokody bledow b1906test klimatyzacji fiat brawob1901 fiat stilofiat bravo ii test klimatyzacjireset klimatyzacji bravo iifiat bravo 2 reset klimatyzacjib1922 fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl