Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    409
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008

    [2.0 Mjet] Stukanie, kleknij z komory silnika

    Mam problem z dziwnymi stukami, klekotem wydobywającym się z komory silnika z okolic akumulatora (lewej strony komory).
    Dźwięk jest najbardziej słyszalny przy rozgrzanym silniku, słychać go na wolnych obrotach. Powoduje, że wyczuwalne są wibracje m. in. na pasie przednim i łączniku pasa z błotnikiem tego na akumulatorem oraz zbiorniczku płynu do szyb. Dźwięk i wibracje zawsze ustają gdy włączy się wentylator chłodnicy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A możesz wrzucić jakiś zapis wideo? Dźwięk jest synchroniczny czy ma jakiś związek z obrotami, czyli lekko przygazujesz i zmienia się jego amplituda?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    409
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Dźwięk jest raczej asynchroniczny, nierównomierny i towarzyszą mu drgania. Przy zwiększaniu obrotów raczej go nie słychać, być może silnik wydaje głośniejszy dźwięk. Podobny dźwięk słyszę podczas jazdy na biegu wstecznym bez gazu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    26
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    Nie chce tu strzelac ale czy to czasem nie beda objawy padania dwumasy?

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    409
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wiesz, też myślę że to dwunasta, ale brak stukowego przy zapaleniu, gaszenia, testowałem w trasie 4 bieg około 1000 obr i gaz w spód i też brak stoków. I najdziwniejsze, że ustaje to wraz z włączeniem wentylatora.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    409
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Próbowałem nagrać dźwięk, ale go nie słychać na komórce.
    Jedyne co ustaliłem to jest od związany z klimatyzacją. Na wyłączone klimatyzacji jest cisza po maską.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    361
    Auto
    Tipo 1.4
    Czyli najpewniej sprężarka od klimatyzacji. Jeżeli jest to tak zero-jedynkowo, że włączysz i słychać, a gdy wyłączysz to nie słychać.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    ....brak pytań dla waszej głupoty. Jak może być to sprężarka klimatyzacji jak to wszystko jest na sprzęgiełku hee?? wyłączona klima(sprzęgiełko wyłączone, sprężarka nie pracuje)=mniejsze obciążenie=niższe obroty=wyższa amplituda drgań.
    Klima włączona(sprzęgiełko włączone, sprężarka pracuje)=większe obciążenie=wyższe obroty=mniejsze drgania. To samo jest z wiatrakiem chłodnicy, obciąża altka a ten żeby wyrównać napięcie podnosi lekko obroty.

    Jeśli chodzi o stukanie na wolnych to TTTM, hałasuje sobie dwumasa, nie ma się czym przejmować jeśli nie stuka przy odpalaniu i przy pałowaniu na niskich obrotach.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    409
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Dokładnie brak stukow przy odpalaniu jak rowniez przy depnieciu z niskich obrotow.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    361
    Auto
    Tipo 1.4
    Nie rozumiem Twojego argumentu dotyczącego tej sprężarki. Sprzęgło się załącza, sprężarka zaczyna pracować i wtedy słychać to co opisuje autor tematu. To jest tylko trop, oczywiście do sprawdzenia.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    829
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    To raczej nie dwumasa. Takie metaliczne dźwięki przy zmianie obciążenia daje koło pasowe na wale. Ono ma tłumik drgań i działa jak dwumasa, tylko masy w tym kole połączone są gumą. Guma się rozwulkanizowała i koło obija się o ograniczniki. Wiem, bo wymieniałem
    Też mi się koło rozleciało po włączeniu klimy w upalny dzień.


    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Stuki z komory silnika
    Napisany przez djremi na forum Sedici
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2015, 13:38
  2. Przelotka z kabiny do komory silnika
    Napisany przez trzcina na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-05-2014, 00:58
  3. dziwny trzask z komory silnika ?
    Napisany przez acer870 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-11-2013, 09:28
  4. Stilo - kabel z komory silnika do wewnątrz
    Napisany przez Krashan na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-11-2013, 23:59
  5. [car-audio] Jak przeprowadzić wiązkę z komory silnika do kab
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-05-2011, 13:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl