Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V

    [zawieszenie] Wahacze firm Fast QAP

    Witam
    Czy miał ktoś do czynienia z wahaczami albo innymi produktami tych firm (Fast , QAP). Ciekawy jestem wszczegulności jak się spisują wahacze tych firm.
    Jeszcze jedno pytanko:
    Co sądzicie o wymianie samych tulejek....? Zawsze wymieniałem całe wahacze, a tym razem zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.
    Bravo 1.6 16v x2
    bravo 1.9 TD
    Megane Cupe
    Tipo 1.4
    Uno 1.0 fire
    Regata 1.6
    Było też Mondeo ale szkoda wspominać o Fordzie...!!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jak sworzeń masz dobry to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić samą gume. POwiem Ci z doswiadczenia że jak zdejmiesz raz juz oryginalny wahacz to trzeba będzie się przywyczaić do wymiany co jakiś czas ....

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2008
    Skąd
    Nowa Ruda
    Postów
    71
    Auto
    MAREA WEEKEND 1,9 JTD
    Jak miałem swojego czasu Escorta to na jednym warsztacie założyli mi tarcze hamulcowe i amorki z QAP-a, miały być ponoć dobrej jakości, ale niestety po dwóch dniach jazdy tarczy zaczęły cholernie bić, a amory po pół roku miały mniejszą sprawność niż pięcioletnie oryginały, więc moim skromnym zdaniem jest to szajs (QPA) , kup sobie coś innego.

    Pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Szprotawa
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1,9TD
    Ja kupiłam wahacze bilstein po 150 zł (BMW montuje ich wahacze fabrycznie) ludzie je chwalili, więc spróbowałam i nie narzekam.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Tak myślałem że QAP to jakiś szajs bo w sumie to czego można się spodziewać po wahaczu za 70 zł. Spróbuje, wymienić same gumki i zobaczymy jak się spisze to rozwiązanie. Ale i tak nie chyba czeka zakup orginalnych lub jakiś markowych (np.bilsteinów)

    [size=2][ Dodano: 2008-11-03, 22:53 ][/size]
    Dzięki za wasze opinie

    [size=2][ Dodano: 2008-11-05, 11:20 ][/size]
    Witam
    Wymieniłem tulejki na wahaczach, i szczerze powiem że trzeba mieć nie lada zapał aby zbić stare.....(mnie zbrakło zapału-użyłem Boschki ).
    Po rozebraniu zauważyłem że na osłonie wahacza jest smar , będe musiał to ją wymienić, tylko zastanawiam się czy jest to możliwe bez odkręcania nakrętki piasty. Może ktoś to już robił nie ruszając tej nakrętki?????
    Bravo 1.6 16v x2
    bravo 1.9 TD
    Megane Cupe
    Tipo 1.4
    Uno 1.0 fire
    Regata 1.6
    Było też Mondeo ale szkoda wspominać o Fordzie...!!!

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja tak samo postąpiłem ze swoimi. Ze starymi nawet się nie patyczkowałem, tylko bosch w rękę i ciąłem, ale tak aby sworznia nie uszkodzić.

    Nie bardzo rozumię skąd ten smar? Opisz dokładniej, albo ja coś nie do końca rozumię
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Smar pojawił się na osłonie przegubu zewnętrznego, tam w środku jest smar (bodajże grafitowy). Przegub pracuje sobie w tym smarze, smar się rozgrzewa staje się bardziej ciekły i przy obrotach zostaje wyrzucany przez pęknięcie na gumowej osłonie. Chce zmienić osłone, tylko czy da się to zrobic bez odkręcania nakrętki na piaście, bo z nią zawsze są kłopoty...:/
    Bravo 1.6 16v x2
    bravo 1.9 TD
    Megane Cupe
    Tipo 1.4
    Uno 1.0 fire
    Regata 1.6
    Było też Mondeo ale szkoda wspominać o Fordzie...!!!

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał jackulec
    Chce zmienić osłone, tylko czy da się to zrobic bez odkręcania nakrętki na piaście, bo z nią zawsze są kłopoty...:/
    Nie ma takiej możliwości.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    jest, ale śmiechu warta - magicy na allegro sprzedają czasem osłony składające się z 2-ch połówek, że niby bez zdejmowania półośki składasz te osłony razem na półośce ze sobą, jakbyś orginalną przeciął na pół a potem skleił
    jakość tego jednak i w ogóle całokształt to tylko ciekawy żart ponoć.. więc -tak-, musisz odkręcać nakrętkę... a z nakrętką na piaście nie powinno być kłopotów jak jej ktoś przesadnie nie dokręcił (co po długim czasie skutkuje czasem rozwaleniem zbyt ściśniętego łożyska)... no i nakrętki się nie recyclinguje, wypada kupić za kilka zeta nową przy wymianie i nową dokręcić... z odpowiednim momentem, nie za słabo, nie nazbyt mocno.... ktoś kiedyś na forum Tempry podawał moment dokręcania tego... jak masz klucz dynamometryczny; można to olaći dokręcić tak 'od serca' ale bez totalnej przesady
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Przy wymianie manszety uważaj, abyś nie zabrudził przegubu, bo gdy dostanie się tam piasek, brud to przegub długo nie pojeździ.

    Warto więc starą manszetę przed zdjęciem jakoś obczyścić. I uważać jak się bedzię pracowało, aby z nadkola nie leciał piasek.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    W takim razie trzeba będzie się po siłować z nakrętką, puki co jeszcze musi wytrzymać jakieś 300-400 km bo dopiero poniedziałek się za to wezmę wcześniej brak czasu... a trzeba jeździć...
    Bravo 1.6 16v x2
    bravo 1.9 TD
    Megane Cupe
    Tipo 1.4
    Uno 1.0 fire
    Regata 1.6
    Było też Mondeo ale szkoda wspominać o Fordzie...!!!

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Omijaj kałuże. Tam działa siła odśrodkowa, więc wszystko wyrzuca na zewnątrz, ale zalanie wodą nie służy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Bardzo często z zestawem osłon przegubów jest specjalny smar do przegubów. Jeśli nie dostaniesz tego w zestawie to lepiej dokup i dodaj-jeśli bryzgało Ci smarem to dobrze by było go uzupełnić. Możesz bawić się wymianę smaru ale moim zdaniem nie ma to sensu. Acha i od razu kup nowe opaski zaciskowe (chyba w Fiacie też tak są montowane osłony przegubów), ja jak kiedyś zmieniałem to w VW Polo to strasznie się namęczyłem bo nie kupiłem a opaska skręcana się nie mieściła.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Kupiłem dziś nową osłonę 38zł, smar i opaski są w komplecie.
    Bravo 1.6 16v x2
    bravo 1.9 TD
    Megane Cupe
    Tipo 1.4
    Uno 1.0 fire
    Regata 1.6
    Było też Mondeo ale szkoda wspominać o Fordzie...!!!

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał unknown
    jest, ale śmiechu warta - magicy na allegro sprzedają czasem osłony składające się z 2-ch połówek, że niby bez zdejmowania półośki składasz te osłony razem na półośce ze sobą, jakbyś orginalną przeciął na pół a potem skleił
    Sam wiesz ile taki szajs jest warty dlatego nawet nie wpominałem o takim rozwiazaniu


 

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Wymienilem amorki i....
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-04-2009, 16:35
  2. [zawieszenie] tył mam kiepską sprawność ...
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-04-2009, 21:42
  3. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 22:57
  4. [zawieszenie] Wahacze Marea.. Jakich producentów polecacie a
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2008, 22:46
  5. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 11:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wahacze fast opinie

fast opinie

FIRMA FAST

fast original opinie

qap opinie

wahacz fast opinie

wahacz qap opinie wahacze firmy fast opiniewahacz fastamortyzatory fast opiniewahacze qap opiniefirma fast opiniefirma qap opiniefast zawieszenie opiniefast wahacze opinieamortyzatory qap opinieqap wahacze opiniefast wahaczeopinie o firmie fastqap wahaczeqap wahacz opiniewahacze fast original opinietarcze hamulcowe qap opiniewahacze fast forumamortyzatory fast original opinie
http://www.iparts.pl