Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    1999

    Wymiana paska alternatora Brava 1.6 16 v

    Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak zdjąć pasek od alternatora ? Która z tych rolek jest napinaczem ? Niestety muszę ściągnąć pasek bo po odpaleniu pasek piszczy aż się dymi, podejrzewam że któraś rolka ,,padła''.

    Samochód po dłuższym przestoju, na początku nie mogłem go odpalić ale okazało się że aku padł, aku kupiłem nowy a po odpaleniu idzie wielki pisk z pod maski i dym. Chciałbym posprawdzać rolki a nie wiem jak ściągnąć pasek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Silnik 1,6 16V ma napinacz paska? moim zdaniem nie ma, naciąg reguluje się na mocowaniu alternatora. BTW: prawdopodobnie to alternator nie obraca się (typowe uszkodzenie).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    klucze
    Wiek
    39
    Postów
    58
    Auto
    bravo 1.6
    Rocznik
    96
    Jest napinacz musisz koło odkręcić i osłonę plastikową tam jest napinacz a jeżeli dobrze pamiętam to będziesz musiał też ściągnąć pasek od wspomagania pozdrawiam pamiętaj każdy pasek ma napinacz pozdrawiam

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał gienek8400 Zobacz post
    Jest napinacz musisz koło odkręcić i osłonę plastikową tam jest napinacz a jeżeli dobrze pamiętam to będziesz musiał też ściągnąć pasek od wspomagania pozdrawiam pamiętaj każdy pasek ma napinacz pozdrawiam
    Zaraz, chwila ... mówimy o tym samym silniku?

    179154245_2_1000x700_silnik-skrzynia-fiat-siena-palio-weekend-bravo-brava-marea-16-16v-dodaj-zdj.jpg

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    klucze
    Wiek
    39
    Postów
    58
    Auto
    bravo 1.6
    Rocznik
    96
    Kolego powiem tak jest podobny do mojego ale to nie jest to napewno czy to jest zdjęcie twojego silnika ja napisałem Ci tak jak ja mam a mam 1.6 16v 103km także dziwię się ho na.tym twoim zdjęciu niema faktycznie napinacza pozd

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,724
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Przecież napinacz to ta plastikowa rolka pomiędzy kołem wału korbowego ,a alternatorem .Brava ,Stilo 1.6 16V nie ma samonapinacza jest mechaniczny regulowany ręcznie za pomocą dwóch śrub .
    Do wymiany paska nie trzeba zdejmować napędu pompy wspomagania.

  8. #7
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    BBM_1,6_16v.jpg
    Napinacz jest, mój błąd. I tak najłatwiej odkręcić alternator przy wymianie paska.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    klucze
    Wiek
    39
    Postów
    58
    Auto
    bravo 1.6
    Rocznik
    96
    Faktycznie teraz powiekszylem sobie zdjęcie i to widać że tam jest napinacz, a co do wspomagania niebawem pewny bo nie pamiętam a wymieniłem wszystkie 3 bo jeszcze mam klime pozd

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    1999
    Tak mam taki silnik jak ata dodał . Czyli mam zacząć od okręcenia napinacza czy odkręcić alternator lepiej ?Mój klimy nie ma. Dodam, że nie mam kanału.

    Zaraz idę robić.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,724
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Żadnego alternatora nie odkręcaj. Popuszczasz tylko napinacz ,wymieniasz pasek i napinaczem naciągasz .Cała filozofia. Napinacz jest przykręcony dwoma śrubami chyba 15 klucz. Do regulacji albo duży płaski chyba 27 albo imbus . Robota od dołu samochodu . Skręć koło w prawo ,albo odkręć i działaj.

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał alban Zobacz post
    muszę ściągnąć pasek bo po odpaleniu pasek piszczy aż się dymi
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Popuszczasz tylko napinacz ,wymieniasz pasek i napinaczem naciągasz
    Masz rację, ale szkoda paska. Jak "dymiło", to najpierw należy dokładnie wyczyścić wszystkie koła pasowe i wymienić uszkodzone łożysko (znaczy podzespół w którym jest to łożysko). Bo jak nie wyczyści i nie wymieni to znów będzie siwy dym.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,724
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Szybciej szczotką drucianą wyczyści wszystkie rowki w kołach niż zdemontuje altka.
    A nawiasem poobracaj kołem alternatora i rolką napinacz czy nie szumią łożyska.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    1999
    Zdjąłem pasek, koło alternatora ani drgnie :/ Nie idzie w ogóle nim obrócić. To mam do wymiany cały alternator czy tą rolkę lub łożysko można dokupić?

    To czeka mnie przeprawa z wykręcaniem alternatora bo kiepski dostęp jest :/

    Jeszcze koło pasowe ( na rysunku ata nr 4) dość ciężko się obraca, ale to chyba normalne ? Nic nie szumi.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    1999
    I wiecie może jak wykręcić alternator ? Niby już śruby odkręcone wszystkie ale ta zaznaczona kolorem czerwonym na obrazku nawet po odkręceniu nie chce wyjść :/ Tylko na niej wisi alternator...
    BBM_1,6_16v.jpg

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał alban Zobacz post
    To mam do wymiany cały alternator czy tą rolkę lub łożysko można dokupić?
    Szczerze?
    Niektórzy regenerują alternator, bo podobno "fabryczny najlepszy". Z tym że w tych alternatorach notorycznie pękały obudowy i dlatego przed regeneracją należy się upewnić czy jest cała. Ja jestem leniwy, wkładam chińskie podróby (100-150 PLN sztuka zależnie od modelu) i na razie nie miałem z nimi problemów. Znaczy jeden padł, praktycznie od razu po zamontowaniu, w hurtowni wymienili od ręki na sprawny.


    Cytat Napisał alban Zobacz post
    To czeka mnie przeprawa z wykręcaniem alternatora bo kiepski dostęp jest :/
    Fakt, jedna śruba wyjdzie łatwo ale do drugiej dostęp nieciekawy (nawet z kanału/podnośnika). Możesz całkiem zdemontować ten napinacz, będzie łatwiej (ale nie "łatwo").
    Tylko odepnij akumulator żeby zwarcia nie zrobić (ale pewnie sam wiesz że trzeba).


    Cytat Napisał alban Zobacz post
    Jeszcze koło pasowe ( na rysunku ata nr 4) dość ciężko się obraca, ale to chyba normalne ? Nic nie szumi.
    Spoko, tak ma być.

    Widziałem że będzie alternator do naprawy/wymiany.

    [edit] To jest długa śruba, i chyba będzie na niej tuleja dystansowa. Nie pamiętam dokładnie, ale wiem że różnią się długością.

    5046660488.jpg
    Tam jest tuleja wciskana przy montażu, żeby wyjąć alternator trzeba ją cofnąć. Strzałka z lewej pokazuje kierunek wciskania (przy montażu śruba powoduje przesunięcie tulei), strzałka z prawej - krawędź do której trzeba ją cofnąć.
    Ostatnio edytowane przez ata ; 31-12-2015 o 15:14


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana paska alternatora
    Napisany przez Milut na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-09-2014, 18:11
  2. Rolka paska alternatora
    Napisany przez cyrro512 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-02-2013, 14:04
  3. Regulacja paska alternatora.
    Napisany przez wojtekzch na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-11-2012, 08:42
  4. szum w okolicach paska napedu alternatora...
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-03-2009, 15:20
  5. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pasek klinowy fiat brava

wymiana paska stilo 1.6

napinacz paska klinowego fiat brava

napinacz paska wieloklinowego w bravie 1 6

fiat brava pasek klinowy

fiat bravo gdzie jest alternator zamontowany

fiat brawo mocowanie alternatora

wymiana rolki napinacza fiat brava

wymiana paska klinowego fiat brava

wymiana paska alternatora fiat brava 1.6 16V

wmiana paska knowego brawa

marea 1.6 16v napinacz paska alternatora

reguacja napinacza paska alternatora Fiata Brava

wymiana paska klinowego fiat bravo

stilo 1.6 jak wymienic pasek osprzetu

Pasek alternatora fiat marea 1.6

wymiana paska klinowego fiat brava 1.6

pasek klinowy fiat brava 1.6

forum Fiat Bravo regulacja paska alternatora

wymiana paska klinowego brava 1.6 16v

wymiana paska alternatora fiat brava 1.6 16 v yurube

Pasek klinowy Fiat Bravo 1.6

spada pasek alternatora fiat brava 1.6

fiat doblo 1.6 wymiana paska klinowego

wymiana paska brawo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl