Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    31
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,4 12V benz.+LPG

    Wymiana magistrali olejowej w bravie 1,4 12V

    Witam.
    Mój problem dotyczy "stuków" w silniku. Moja bravka jak każda z tym silnikiem klekotała więc postanowiłem coś z tym zrobić. W lipcu 2011 wymieniłem wałek i popychacze hydrauliczne. Mechanik mówił, że oleju nie podaje centralnie pod jeden popychacz i dlatego klekocze ale on tego nigdy nie naprawiał więc wymienił tylko to co umiał (wałek, popychacze) i tak jeździłem. Dziwne dźwięki trochę ucichły ale nie do końca i tylko na jakiś czas. Jakiś czas temu dowiedziałem się, że cudeńko odpowiedzialne za podawanie oleju bezpośrednio pod popychacze to magistrala olejowa. Nowa kosztuje 330zł na allegro. Spotkałem gościa, który powiedział, że kupił sobie używkę za 70 zł, wymienił sam i wszytko gra. Podzwoniłem troszkę i po świętach mam mieć taką używaną magistralę za 60zł. Bravką chcę pobujać się jeszcze z rok i mam nadzieję, że ta używana magistrala tyle wytrzyma oraz że wałek i popychacze nie zniszczyły się zbytnio od lipca czyli ostatniej wymiany. Mam pytanko dotyczące wymiany tego wynalazku. Tamten facet powiedział, że wymienił to sobie sam i że nie jest to nic trudnego. Problem w tym, że rozmawiałem z gościem tylko okazjonalnie i nie mam możliwości żeby się z nim skontaktować więc już mi nie powie jak to zrobił;]
    Tak więc moje pytanie brzmi:
    Jak wymienić samodzielnie magistralę olejową w bravie 1,4 12V?
    Z góry dziękuję za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    31
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,4 12V benz.+LPG
    Oj. Widzę, że nikt chyba tego sam nie robił;/
    Wiecie może czy da się wymienić same te uszczelki od magistrali? Nie mogę znaleźć ich do kupienia na allegro. Mechanik mówił, że gdzieś tam bokiem ten olej idzie. Może wystarczy jeśli przeczyszczę moją magistralę i wymienię te uszczelki o ile się da....

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    31
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,4 12V benz.+LPG
    Już temat spadł na drugą stronę. Poważnie nikt nic nie wie o tej magistrali?;/

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Temat chyba mało wałkowany, ale z tego co kojarzę i o czym mówisz to mówisz o smarowaniu tam gdzie są wałki rozrządu tak?
    O tej magistrali co na zdjęciu widzimy mówisz (chodzi o te rurki).
    To one odpowiadają za rozprowadzanie oleju. Możliwe całkiem, że ta magistrala się zapchała - bo w 1.4 to się zdarza.
    Zatem jeżeli byś je chciał wymienić, lecz nie powiem Ci jak. Widziałem silniki z zdjętą góra, ale nigdy tego nie robiłem.
    Chociaż na pierwszy rzut oka wymiana tych przewodów nie powinna być trudna.

    Zdjęcie z jakiejś aukcji
    Magistrala_wałki_1.4_12V.jpeg
    Magistrala_olejowa_1.4_12V.jpeg
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    31
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,4 12V benz.+LPG
    Dziękuję ślicznie za odpowiedź Właśnie o to smarowanie mi chodzi.
    Z tego co się orientuję to magistralę, tzw pająka czyli te właśnie rureczki zobaczę jak tylko odkręcę pokrywę zaworów. Nie wiem dokładnie jak magistrala jest tam ułożona. Na 100% się zapchała bo ja również już się naczytałem, że to norma u cudownych silników 1,4. Mechanik mówił, że tam bokiem spod uszczelki ten olej ucieka gdzieś. Uważam, że wymienię magistralę i po kłopocie. Wyczyściłbym tę i zmienił uszczelki jeśli to możliwe ale nie mam pewności czy są one wymienialne. Jeżeli chodzi o zmianę na tę sprawną używkę, o której pisałem to ją też przedmuchałbym powietrzem ze sprężarki przed założeniem. Nie mam tylko pojęcia czy jest to naprawdę łatwe (czyt. do zrobienia dla mnie) czy łatwe dla gościa, który mi o tym mówił a ja zepsuję wszystko do reszty. Dodam, że ten kolo to jakiś handlarz autami był, także na silnikach się znał ale z drugiej strony żaden z niego mechanik. On twierdził, że sam dam radę...

    PS. Co do tego, że temat mało wałkowany to warto byłoby to zmienić. Skoro ta magistrala tak się zapycha w silnikach 1,4 to dobrze byłoby ją przedmuchać co kilkadziesiąt tys. Lepsze to niż wymieniać wałek, popychacze i całą resztę. Jeżeli wymiana tego nie okaże się zbyt trudna to z przeczyszczeniem poradzi sobie każdy. Zdjąć pokrywę, wyjąć magistralę, przeczyścić ją powietrzem ze sprężary i założyć z powrotem. Koszt takiego zabiegu byłby równy cenie uszczelki pod pokrywę zaworów (bo chyba tak się to fachowo nazywa - ta pokrywa od wałka z napisem 1,4 12V ;p) czyli jakieś 28 zł.
    Ostatnio edytowane przez Mariush ; 12-04-2012 o 13:29

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie wiem jak w 1.4 i nie umiem Ci doradzić tak, żebyś był w 100% pewien, ale z informacji które sam wiem i widziałem inne motory rozebrane od góry to wymiana tej magistrali nie powinna być trudna i nawet pokuszę się o stwierdzenie, że jak masz trochę smykałki to sam byś to sobie zrobił. Co do przedmuchania to możesz spróbować, tylko dobre duże ciśnienie byś musiał dać. Możesz też jeszcze się cienkim drucikiem spróbować przepchnąć przez te rurki.
    Na alledrogo widzę 3 aukcje z tym, od 200zł za używkę, chociaż po szrotach myślę byś dostał taniej.
    Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    31
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,4 12V benz.+LPG
    Za 200 zł to niech się sami z tym bawią Jak już pisałem załatwiłem używkę za 60 zł, tzn miała być po świętach ale w ten weekend na wesele idę i nie będzie czasu żeby grzebać przy aucie więc zadzwonię po niedzieli i zobaczę czy już ma magistralę. Kupowałem już kiedyś od tego faceta chłodnicę i 3 lata działa bez zarzutu więc mam nadzieję, że magistrala też będzie cacy. Jeżeli tylko nie zabraknie mi wiary w siebie to biorę tę używkę, jadę po uszczelkę pod pokrywę i wymieniam. Nigdy wcześniej tego nie rozkręcałem ale przeraża mnie wizja kolejnej wymiany wałka i popychaczy więc muszę;] 18-tego mam egzamin więc w drugiej połowie tygodnia będzie trochę czasu na zabawy w mechanika Jakby co to będę was tutaj wypytywał co zrobić

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Spoko Nie powinno być trudno - ale to jest moje zdanie. Trochę rozbierania czeka, a jak masz podstawowy komplet narzędzie to powinieneś dać radę. A jak jeszcze masz chęci to zrób fotorelację. Przyda się potomnym.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    31
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,4 12V benz.+LPG
    Hehe.. Oczywiście, że wszystko uwiecznię i zamieszczę tutaj. Mam tylko nadzieję, że nie z nagłówkiem "Tego ze swoim silnikiem nie róbcie".

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    31
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1,4 12V benz.+LPG
    No i znalazłem na tym forum zdjęcie silnika bez pokrywy zaworów
    22102011383.jpg
    5 śrub mocuje magistralę, więc pójdzie łatwo. Zastanawiam się tylko czy w miejscu gdzie łączy się ona z głowicą za pomocą takiej powiedzmy "rureczki doprowadzającej" nie powinno być jakiejś uszczelki. Na zdjęciach tych magistrali na allegro to jest tam tylko taka zwykła rurka.
    2270724175.jpg
    A jeżeli okaże się, że ona tam jakoś luźno będzie latać i cały olej zamiast iść przez magistralę poleci bokiem;/ Wie ktoś coś na ten temat?


 

Podobne tematy

  1. Wymiana kabli audio w Bravie
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 30-03-2012, 11:02
  2. Przykry przypadek - wymiana miski olejowej
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-02-2012, 17:30
  3. Wymiana miski olejowej Fiat Marea Weekend 2.4 TD (POMOCY!)
    Napisany przez kita130 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-02-2012, 21:40
  4. Wymiana misy olejowej Bravo 1.6
    Napisany przez piters1578 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 25-06-2011, 02:38
  5. [silnik] wymiana miski olejowej
    Napisany przez mr_yagooda na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 07-06-2010, 23:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

magistrala olejowa fiat brava 1.4 12v

magistrale olejowemagistrala olejowaco to jest magistrala olejowaUSZCZELKA MAGISTRALI OLEJOWEJmagistrala olejowa fiat bravomagistrala olejowa bravafiat bravo magistrala olejowabravo 1.4 12v magistrala olejowamagistrala olejowa fiat bravauszczelka magistrala olejowa fiat brava 1.4 12vbrava 1.4 12v wymiana magistralialegro motoryzacja pajak na walku razrzadu fiata brawo 1 4fiat brava magistrala olejowawymiana magistrali olejowej fiat brava 14 12vmagistrala olejowa fiat bravo 1.4 12vmagistrala bravamagistrala fiat brava 1.4FIAT USCZELKA MAGISTRALI1.4 12v wymiana popychaczywymiana magistrali bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl