Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    radom
    Postów
    27
    Auto
    fiat marea 16 16v

    Uszczelka pod glowica

    Witam,maly chyba mały problem otóż dziś wymieniłem chlodnice i autko mi nie grzeje dodam jeszcze ze wlałem z 5 litrów płynu do chłodnicy a ten ciągle ubywa .Sprawdzałem węże od chłodnicy sa miękkie nie mam osadu na korku od oleju ani płynu w oleju i z rury wydostaje się normalny dym .Proszę o poradę
    Pozdrawiam


    [kom:cc4019dbb7]Poprawiłem tytuł[/kom:cc4019dbb7]
    maciek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    31
    Postów
    2,292
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A układ dobrze odpowietrzyłeś?
    Cytat Napisał maciek1
    z 5 litrów płynu do chłodnicy
    Zakładając że i tak całości Ci się nie udało spuścić to powinno wejść jakieś 6 litrów.
    Pusty układ to 7litrów płynu chłodniczego lub 6,7 w wersji z klimatyzacją
    Too Fiat Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    radom
    Postów
    27
    Auto
    fiat marea 16 16v
    myśle że tak w końcu robił mi to specjalista

    [ Dodano: 2010-02-01, 21:51 ]
    a jeśli nie jest dobrze to da to rade samemu odpowietrzyc
    maciek

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    31
    Postów
    2,292
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pewnie że tak, poszukaj postów na temat odpowietrzania.
    Too Fiat Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    radom
    Postów
    27
    Auto
    fiat marea 16 16v
    dzieki bardzo jutro to bede robil czy lepiej jeszcze dolać i czekać ale mam jeszcze pytanie czy spuszczony płyn będzie się nadawać aby jeszcze raz go użyć
    maciek

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    31
    Postów
    2,292
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Nie spuszczaj, a dolewaj. Jeśli ten płyn który masz jest świeży to nie ma sensu go wymieniać.
    Too Fiat Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    radom
    Postów
    27
    Auto
    fiat marea 16 16v
    ale jeśli cały czas bedzie uciekać chyba ,że jak czytałem płyn z chodzi na prawie min to ze jest to ok a może to nagrzewnica jest winna tego wszystkiego
    Pozdrawiam
    maciek

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2009
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    31
    Auto
    Marea Weekend
    Jeżeli grzało przed wymianą chłodnicy to i teraz powinno grzać i pewnie nagrzewnica jest jeszcze zapowietrzona . Po uruchomieniu auta powinno wtedy bulgotać w niej czyli pod schowkiem od strony tunelu środkowego. Jeżeli nie masz LPG to układ nie zmienił objętości i płynu powinno wejść w okolicy 5,5L bo z silnika tak szybko nie zejdzie chyba że ruszałeś pompę wody to zleci dużo.

    Dokup płynu ustaw na panelu ogrzewania ciepło na maxa aby otworzyć obieg na nagrzewnice. Wiatrak też możesz włączyć to poczujesz kiedy płyn nagrzeje nagrzewnice. Następnie odkręć odpowietrznik z lewej strony chłodnicy u góry ,potrzebny będzie krótki śrubokręt z grubą końcówką, następnie kolejny koreczek znajdujący się na wężu z nagrzewnicy ( z tyłu silnika w okolicach kolektora wydechowego 2 węże wychodzące ze ściany grodziowej auta tylko uwaga aby się nie poparzyć) . Jeżeli nie leci z nich płyn to znaczy że jeszcze jest tam powietrze. Odpal silnik jeżeli nadal nie leci płyn to wlewaj powoli płyn i obserwuj oba odpowietrzniki jeżeli zacznie z któregoś lecieć płyn to znaczy że powietrze wyleciało i trzeba zakręcić korek Pewnie pierwszy z którego będzie lecieć będzie ten za silnikiem. Jak zacznie bulgotać daj mu chwile i trochę prze gazuj linką aby poleciało ciągiem a nie przerwami wtedy będziesz miał pewność że obieg się zapełnił. Lejesz płyn do tego momentu kiedy poleci widocznym ciągiem z obu odpowietrzników , wtedy zakręcasz korek i uzupełniasz płyn tak aby zgadzał się z miarką. Następnie zakręcasz korek na głównym zbiorniku. Wsiadasz do auta i rozgrzewasz auto tak aby włączył się wiatrak chłodnicy potem gasisz auto i pozwalasz wystygnąć . Ja wystygnie sprawdzasz czy ubyło jak tak to operacje powtarzasz. Sprawdź też dywaniki pod nogami z przodu czy nie cieknie tam gdzieś to wtedy będzie nagrzewnica do wymiany. Chyba że używałeś wody to kamień też może ją przytkać. Generalnie przy sprawnym całym obiegu letnie powietrze powinno być prawie o razu . Po odpaleni możesz też dotknąć tych węży z nagrzewnicy które są za silnikiem jeżeli oba się nagrzewają to znaczy że jest ok. a jak jeden z nich to znaczy że jest coś nie tak. Jak nagrzewnica zapchana lub zapowietrzona to będzie gorący ten bez odpowietrznika czyli wejście a wyjście zimne bo nie będzie cyrkulacji płynu.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    radom
    Postów
    27
    Auto
    fiat marea 16 16v
    Dzieki za podpowiedz poszła pompa wody i nie dawla ciepła teraz jest juz prawie ok tylko szyby mi strasznie parują podobno trzeba wydmuchac wszystko bo od dlugiego stania tak sie stało
    maciek

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2008
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    35
    Auto
    MAREA WEEKEND ELX 1,9JTD
    no własnie, u mnie tez szyby paruja ze masakra jak tylko wsiade do samochodu, a jak wsiada wiecej osób to wogóle mam mleko na szybach mimo ze wentylator mam na 2gim biegu lub wyżej
    czuje ze słabo dmucha na szybe wiec moze tylko filtr przeciwpyłkowy sie przypchał, czy moze to cos innego?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2010
    Skąd
    radom
    Postów
    27
    Auto
    fiat marea 16 16v
    z tego co patrzylem to na razie nie mam filtra już zamówiłem jutro założę i zobaczymy
    maciek

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2008
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    35
    Auto
    MAREA WEEKEND ELX 1,9JTD
    w ostatnią soobote zmieniłem filtr (koszt ok 30zł) i parowanie ustąpiło, wentylator na 1wszym biegu ma lepszą wydajnośc niż przed wymianą na 2gim, a sama wymiana to 2 minuty i dwie śrubki


 

Podobne tematy

  1. Uszczelka w drzwiach
    Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-11-2009, 07:41
  2. uszczelka dzwi kierowcy i pasażera
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-08-2009, 20:51
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-06-2009, 16:55
  4. Uszczelka pod głowicą- jednak pękniecie głowicy
    Napisany przez darkier na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2008, 17:16
  5. [ukł. zapłonowy] uszczelka pod aparat zapłonowy
    Napisany przez Neo0813 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-12-2008, 19:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszczelka pod glowica fiat marea

marea uszczelka pod glowica

uszczelka pod głowice fiat marea

uszczelka pod głowicą fiat brava

uszczelka pod glowice fiat marea

marea uszczelka pod flpwica

uszczelka pod głowicę fiat marea

uszczelka pod głowicą fiat marea

uszkodzona uszczelka pod glowica brava

cieknaca nagrzewnica bulgotanie w schowkufiat brava

głowica Marea 1 8

bulgotanie w okolicy schowka fiat bravo

uszczelka głowicy fiat marea 1.8

brava uszczelka pod głowicą

uszczelka pod głowicą - fiat marea

uszczelka pod głowicą marea

cieknaca uszczelka pod glowica fiat siena