Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 HGT

    Układ chłodzenia Fiat BRAVO HGT

    Posiadam Fiata Bravo 2.0 HGT + LPG. Problem polega na tym że układ chłodzenia nie jest wstanie schłodzić samochodu. W samochodzie wymieniłem już termostat, czujnik temperatury na termostacie, chłodnice, opornik wentylatora, elektro-włącznik wentylatora znajdujący się na chłodnicy. Pierwszy podstawowy problem to elektro-włącznik wentylatora nie włącza się. Ten problem obszedłem wpinając się w przewodu teraz mam możliwość włączania ręcznie wentylatora. Dzięki temu zabiegowi sprawdziłem wentylator dział na 1 i 2 biegu. Jednak jadą samochodem ok 60 km/h przy włączonym wentylatorze na 2 biegu nie da się schłodzić samochodu temperatura prawie pod max. (gotuje się ). Chłodnica jest cała gorąca, termostat otwiera się poprawnie. Jeżeli macie jakieś propozycje piszcie...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A jak pompa wody działa ? Może w ogóle nie działa. Być może płyn przepływa tylko siłą praw fizyki (mieszanie ciepłego i zimnego płynu). Układ dobrze odpowietrzony?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Nie wiem czy to może być to,ale miałem kiedyś taki przypadek z Brawą która się też grzała.Ktoś przy wymianie chłodnicy razem z wentylatorem zamienił przewody z" wiatraka" i chodził w odwrotną stronę,zamiast wciągać i odbierać temperaturę dmuchał powietrze na chłodnicę i tworzyła się taka" poduszka powietrzna" i autko się grzało pomimo,że wentylator chodził.Może w tym przypadku tak nie będzie,ale warto sprawdzić wentylator,czy obraca się we właściwa stronę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 HGT
    Układ odpowietrzony, wydaje mi się ze poprawnie według instrucji. Martwi mnie to że wentylator nie załącza sie automatycznie. Co do pompy wody to jak sprawdzić jej działanie ?? w HGT pompa jest w fatalnym miejscu koszty wymiany ogromne.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ciężko mi powiedzieć jak sprawdzić czy działa pompa wody, Ty chyba masz zbiorniczek wyrównawczy i nie wiem czy tam przepływ cieczy widać tak jak u mnie w 1.4. Pompa nie będzie działała gdyby się zawiesiła, ale to by Ci pasek od jej napędu zaraz śmierdział i w końcu się przetarł, albo jakieś ekstremalne wytarcie łopatek pompy. W sumie to można wykluczyć. Dobrym pytaniem by było jeszcze ile czujników temp ma HGT bo na pewno na termostacie, możliwe że gdzieś jest jeszcze jeden który odpowiada za włączanie wentylatora. Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć układ może w parowniku jest jakiś bombel powietrza i on blokuje przepływ.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    Co do pompy wody to jak sprawdzić jej działanie ?? w HGT pompa jest w fatalnym miejscu koszty wymiany ogromne.


    na odpalonym silniku zimnym poluzowujesz górny wąż pomału wyginajac go raz w górę raz w dul,próbując sciagnac go jeśli pompa Działa to powinna ci ciecz bokami podcisnieniem leciec,jeśli go jednak sciagniesz i nic nie poleci to wlasnie masz pape walnieta
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 HGT
    na odpalonym silniku zimnym poluzowujesz górny wąż pomału wyginajac go raz w górę raz w dul,próbując sciagnac go jeśli pompa Działa to powinna ci ciecz bokami podcisnieniem leciec,jeśli go jednak sciagniesz i nic nie poleci to wlasnie masz pape walnieta

    Ciekawy sposób napisz proszę o który wąż chodzi ??

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Zapewne chodzi mu o górny wąż wchodzący do chłodnicy 8)
    TIMI, tak na marginesie wpisz prawidłową miejscowość bo zaraz od któregoś moda dostaniesz
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 HGT
    Ja mam auto z klimatyzacją. Oba węże są podłączane do chłodnicy od góry (na tym samym poziomie)

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    oj widze ze ciezko z mysleniem przeciez w temacie maz problem z ukladem chlodzenia a nie z klima

    Ja mam auto z klimatyzacją. Oba węże są podłączane do chłodnicy od góry (na tym samym poziomie)

    przeciez od ukladu chlodzenia i od klimy oba w silnik nie wchodza ?! troszke sie poschylaj i wytypuj odpowiedni innego sposobu bez wiekszych rozbiurek niem ten jest najprostszy
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Sprawdź w którą stronę kręci się wentylator jak go włączysz ręcznie. Powinien wyciągać powietrze z chodnicy a nie w nią dmuchać. Jeśli dobrze działa to sprawdź uszczelkę pod głowicą i wspomnianą prze kolegów pompę, oraz czy termostat działa, bo to że wymieniony nie znaczy, że działa. Jak wszystko będzie dobrze to ja obstawiam zakamieniały układ chłodzenia/ przytkany uszczelniaczem. To by także tłumaczyło brak samoczynnego włączenie wentylatora.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    na chłodnicy masz odpowietrzniki zacznij od porządnego odpowietrzania układu a co do wentylatora to nie ma pie lonej możliwosci podłączenia na odwrót
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A na chłodnicy powinien być jeszcze jeden czujnik temp, odpowiedzialny za załączanie wentylatora to się na schemacie nazywa "termowyłącznik dwupoziomowy".
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 HGT
    termowłącznik jest nowy, termostat działa poprawnie otwiera sie po osiągnięciu temp. około 2 kresek przed połową. Jeżeli chodzi o pompę wody wydaje mi się że działa poprawnie. Obserwowałem wczoraj pracę całego układu i widać wyraźnie ciągły przepływ cieczy przez zbiornik wyrównawczy. Do zbiorniczka prowadzą dwie przewody z tym że jeden jest niżej tuz pod wskaźnikiem stanu płynu a drugi wyżej. Przez przewód znajdujący się wyżej widać wyraźnie napływającą ciecz. Wydaje mi się że na podstawie takie obserwacji można powiedzieć że istniej jakiś obieg płynu chłodzącego. Nie wydaje mi się że jest przepływ grawitacyjny. pozostaje już tylko kwestia kamienia w układzie. Chłodnica i nagrzewnica jest ok wymieniona, myślę o przewodach. Spróbuje znów zlać płyn, odpiąć te przewody które się da i myjką ciśnieniowa przepłukać może to pomoże.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    TIMI, możesz jeszcze spróbować jakiś odkamieniacz zalać, pojeździć trochę i wtedy zlej wszystko, zostaw na kilka godzin sprawdź czy są osady, jeśli są to jakiegoś flusza do płukaniaa chłodnic dodatkowo zalej, przepłukaj, zlej i zalej świeżym płynem do chłodnic.

    btw, ogrzewanie działa dobrze ?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2015, 12:46
  2. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 08:06
  3. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:06
  4. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

shemat ukladu hlodzenia bravo hgt

fiat marea 2.0 uklad chlodzenia

termostat fiat bravo hgt

schemat ukladu chlodzenia w samochodzie marki fiat

rezystor samochodzie uklad chlodzenia

fiat marea jtd schemat ukladu chodzenia silnika

czujnik temperatury bravo hgt gdzie jest

budowa silnika fiat bravo hgt

odpowietrzanie ukladu chlodzenia bravo hgt

schemat obiegu wody fiat stilo

pompa wody bravo hgt

chlodnica bravo hgt

http://www.iparts.pl