Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000

    [ukł. zapłonowy] Kopcenie na siwo i falujące obroty

    Witam.
    Ostatnio robiłem uszczelnienie pompy wtryskowej i od tego czasu odpalenie samochodu równa się duże kopcenie na siwo oraz falujące obroty przez jakąś minutę po odpaleniu później jak silnik jest ciepły problem znika i silnik działa jak powinien. Mechanik mówi że musi trochę oleju brać na postoju i rano zanim ten olej przepali to tak chodzi i zalecił mi sprawdzić zapłon stroboskopem.

    Moje pytania:
    1. Co trzeba by było sprawdzić i ewentualnie wymienić żeby auto nawet zimą paliło na dotyk?

    2. Dlaczego po zimnej nocy auto odpala się obroty falują i samochód po chwili gaśnie? Co jest tego powodem? I jak ten problem rozwiązać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    W jednym mogę się z tym mechanikiem zgodzić, rzeczywiście jeżeli masz uszkodzone (stwardniałe) uszczelniacze zaworów. to gdy silnik jest zimny one nie uszczelniają dobrze zaworów i olej przedostaje się na tłoki, natomiast gdy silnik się zagrzeje gumki na zaworach miękną i działają prawidłowo. Stąd właśnie dymienie na zimnym silniku.

    Co to za mechanik co każe Ci zapłon sprawdzać stroboskopem, przecież to diesel i zapłon ma samoczynny.

    Co do słabego odpalania w zimne dni, to powodów może być wiele, ze świecami wszystko w porządku ?
    A jaki do TD 100 KM czy 75 ?

  4. #3
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Każe sprawdzić stroboskopem bo podobno nie ma możliwości sprawdzenia poprzez podpięcie pod komputer albo jest to bardzo utrudnione...

    Świece były wymieniane no ale z nimi też miałem niezłą historię ale powiedzmy że świece grzeją dobrze, mechanik mówi że to przez to że nie ma kompresji odpowiedniej ten silnik tak zapala jak zapala i czasami nawet gaśnie po odpaleniu chociaż tej kompresji nie mierzył więc czy to może być prawda ?

    Silnik to TD100

    Więc jeśli świece byłyby w porządku to co muszę sprawdzić i ewentualnie wymienić żeby ten silnik odpalał na dotyk i od razu wchodził na obroty?
    Może wystarczy tylko wszystko odpowiednio poustawiać?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Rada pierwsza to zmień mechanika, pierwsze słyszę żeby w dieslu ktoś zapłon sprawdzał stroboskopem.
    TD 100 można podpiąć pod kompa, i na Twoim miejscu od tego bym zaczął, wiele się wtedy może wyjaśnić a koszt to około 50 zł.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Opis, który przedstawiłeś na forum oznacza to, że pije olej, ale i też możesz mieć lejące wtryski. Zalecam sprawdzić kompresję silnika oraz spr sobie ew. czujnik temp silnika, bo skoro nie chce dobrze palić. W tym celu przeszukaj forum bo była już o nim mowa.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Co do tej temperatury silnika to właśnie odkąd mam samochód to wskaźnik temperatury silnika nie działa poprawnie np od razu pod opaleniu samochodu jest na połowie skali, albo pod górą na maxa, czasami w ogóle wskazówka jest cały czas na dole jak jeżdżę ogólnie pokazuje co chce i kiedy chce ech nawet w zimę przy np -10 stopniach odpalę i wskazówka jest na max u góry...

    Tylko teraz czy do wymiany jest termostat? Czy wspomniany czujnik temperatury silnika? Czy najlepiej w takiej sytuacji wymienić trzeba to i to?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    za wskazanie na desce rozdzielczej odpowiada inny czujnik. Jest on także na termostacie, a czujnik o którym ja myślę, to ten w bloku silnika.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Czyli pasowałoby wymienić ten czujnik temperatury silnika?

    No a żeby ten wskaźnik na desce rozdzielczej dobrze pokazywał to co? Termostat to wymiany?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał lukq
    Opis, który przedstawiłeś na forum oznacza to, że pije olej, ale i też możesz mieć lejące wtryski. Zalecam sprawdzić kompresję silnika oraz spr sobie ew. czujnik temp silnika, bo skoro nie chce dobrze palić. W tym celu przeszukaj forum bo była już o nim mowa.
    Luq ale kolega pisze "...odpalenie samochodu równa się duże kopcenie na siwo oraz falujące obroty przez jakąś minutę po odpaleniu później jak silnik jest ciepły problem znika i silnik działa jak powinien." więc to chyba nie wina lejących wtrysków a tak jak pisałem uszczelniaczy zaworów.

  11. #10
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Dzisiaj też rano jakoś odpalił a później jak się zrobiło zimniej zaczął sypać śnieg to odpalenie wyglądało tak:

    Zagrzanie świec ok 10 sekund odpalenie- samochód gaśnie, znów świece -odpalam- gaśnie i dopiero tak za 4 lub 5 razem odpalił jak jeszcze nacisnąłem mu pedał gazu do oporu (oczywiście jakiś czas po odpaleniu bardzo kopcił na siwo o niebieskim zabarwieniu i miał nierówne obroty)...

    Dlaczego tak się dzieje?

    Dodam że dym z rury wydechowej po przegazowaniu do 3 tys obrotów już nawet na ciepłym silniku po przejechaniu np 10km leci siwy ale o takim zabarwieniu lekko niebieskim co to może oznaczać?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD
    jak nic źle Ci pompe zrobił mechanik ;/

    ja mam taak samo z moim bravo i wiem że pompa jest do bani ;/ sprawdz czy aby na pewno masz wszystko dobrze zrobione z ta pompa paliwa

  13. #12
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    No ale co mam sprawdzić w tej pompie? Pompa wtryskowa była tylko uszczelniana bo lało się paliwo... Co mogli w niej źle zrobić? Może tylko ją źle poustawiali?

    Zobaczcie sami nakręciłem dziś dwa filmiki jeden to odpalenie i bieg jałowy a drugi filmik to przegazowanie silnika do ok 3 tys obrotów.

    1 http://www.youtube.com/watch?v=XrSE4XiIdxU

    2 http://www.youtube.com/watch?v=YWTiIIIjkSQ

    Co o tym sądzicie? Dlaczego się tak dławi ten silnik? Panowie może trzeba ustawić zapłon żeby wszystko było po kolei? Bo tutaj chodzi tylko o start silnika może jest za duża dawka paliwa? może za mała? Dymienie oznacza przecież niepełne spalanie paliwa? I dlaczego jest to przechodzący w niebieski siwy dym?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD
    ja przy starcie mam tylko tak i byłem z tym u najlepszego mechanika jakiego znam zostawiłem samochód i mi powiedział że lałem ch... rope i mi mam rozszczelniona pompe paliwa i że przy stacie pompa daje małe ciśnienie paliwa i dlatego tak sie dzieje ... mi za naprawe pompy powiedział 500 zł ;/

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    przyjacielu sprawdź pompę i wymień świece żarowe, bo mruga CI kontrolka oznaczająca awarie jednej ze świec.
    Jeśli chodzi o paliwo to wydaje mi się jak pisałem wyregulować wtryski i pompę. Powiedz mi czy nie pije czy dużo oleju, bo pisałeś że trochę ale to jest ile?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #15
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Ale jak dokładnie sprawdzić tą pompę?
    Świece żarowe wymieniałem i te nowe świece spalił przekaźnik i mechanik założył mi te stare (żeby nie iść w koszty) i przekaźnik ominął takim przełącznikiem mam go w kabinie i to ja podgrzewam świece np 10 sekund puszczam i palę samochód...

    Dużo oleju nie pije bo sprawdzałem i jest tyle ile przed miesiącem kiedy robiłem pompę.

    Myślisz że wyregulowanie pompy wtryskowej i wtrysków pomoże?

    Dlaczego jak np odpalę przejadę 5 km, zgaszę silnik przyjdę za jakieś 15 minut odpalam samochód bez grzania świec i wchodzi elegancko na obroty, nie kopci wcale, pompa wtryskowa podaje paliwo silnik chodzi jak marzenie no ale tylko wtedy jak jest ciepły a jak jest zimny to się dzieje tak jak na tych filmikach które wstawiłem wcześniej? Też mi się wydaje że trzeba to wszystko po prostu wyregulować żeby wszystko było po kolei jeśli chodzi o zapłon a nie np że zalewa ropa świece ? A może pompa się zapowietrza? Dlaczego teraz jak jest zimny silnik to mi gaśnie? wcześniej przed naprawą pompy szarpało go też bardzo ale nie gasł mi ech


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  5. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2008, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kopcenie na siwo

kopci na siwo

seicento kopci przy odpalaniu

fiat brava kopci gdy zimny

fiat punto kopci dymi nie wchodzi na obr

palio silnik dymi na siwo

t4 kopci zimny nierowne obroty

faluja obroty przy odpalaniu bravo td

seicento dymi z bloku silnika

skaczace obroty i kopcenie silnika vw 1.9 TD

diesel skacza obroty i dymi

seicento kopci

fiat bravo 1.9 td kopci grzeje sie

slabe cisnienie paliwa kopci z rury

samochod odpala na siwo fiat mareanierowne obroty po odpaleniu seicentoprzy odpalaniu wariuja obroty td
http://www.iparts.pl