Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    [ukł. chłodzenia] Zagrzany silnik

    gdy stalem w korku (auta poruszaly sie w slimaczym tempie) poczulem smrod z silnika i zobaczylem dym spod maski. okazalo sie ze uciekl mi plyn od chlodnicy (zobaczylem na asfalcie), wskazowka od temperatury wskazywala maxa, ale o dziwo wiatrak ani razu sie nie zakrecil (stad moje pytanko: co moglo byc tego przyczyna?) odczekalem dluzsza chwile az silnik ostygnie, na szczescie niedaleko byl market, wiec dokupilem plyn do chlodnic, ale jak wlalem, to nic nie uciekalo, zadnych wyciekow, na dodatek jak czytalem w instrukcji, to do 1,6 16V potrzeba 7l plynu, ja wlalem moze nie caly litr do zbiorniczka i to juz byl max. potem bez przypalu wrocilem prosto na chate, w trakcie jazdy nic sie nie dzialo, wskazowka caly czas pokazywala 2,3,4 kreski, ale ani razu sie nic nie zagrzalo. caly dzien praktycznie na trasie przed wyciekiem spedzilem i tez zadnych negatywnych oznak samochod nie dawal. zdziwil mnie tylko fakt, ze nie zakrecil sie ani razu wiatrak.

    [size=2][ Dodano: 2010-11-01, 00:36 ][/size]
    p.s. zeby nowego tematu nie zakaldac prosilbym o schemat bezpiecznikow do bravo 1,6 16v. ciezko na internecie takie cos znalesc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    prawdopodobnie padł ci włącznik wentylatora który jest na chłodnicy prostym sposobem na sprawdzenie jest wypięcie wtyczki z włącznika z zmostkowanie pinów jesli wentylator odezwie sie to padł włącznik bezpieczniki; http://fiatforum.com.pl/uploads/f_0000196.jpg
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    z wiatrakiem to sprawdze. mam kolejne pytanie, gdyz wieczorem dolalem wody do zbiorniczka wyrownawczego, dojechalem do domu, potem w paru innych miejscach bylem i dzisiaj rano jak sprawdzalem, to "wyparowala" woda i w zbiorniczku byla pustka. teraz dolalem borygo (tez weszlo okolo 1 litra). czy jak nie bedzie ubywac, to nie bede musial wymienaic plynu, czy plyn juz jest caly do wymiany?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    dla swiętego spokoju wymień płyn a tak na boku płyn chłodniczy traci sprawność po około 2 -3 latach
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    a nie wysadziło może uszczelki pod głowicą bądź nie ma objawów, że taka usterka się zbliża? Mi kiedyś w passacie tak się robiło potrafił przejechać 100km i nic, a przejechał 3km i płyn wywalało, raz mniej, innym razem więcej, potem zawsze butelkę z wodą ze sobą się woziło.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    z uszkodzoną uszczelką jazda autem była by nie możliwa a on jeździ
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    dlaczego z UPG nie można było by jeździć autem ? Ja zanim zorientowałem się że poszła mi UPG to w mieście zrobiłem ok 1000km tylko że musiałem dolewać płynu albo wody do zbiorniczka wyrównawczego.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    dokładnie miałem to samo jak kolega napisał wyżej, najpierw wyganiało płyn to się dolewało, silnik się grzał to robiło się przystanki, ale jeździć się dało.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    spec-mechanicy zdiagnozowali usterke: wlacznik wiatraka. tylko zastanawia mnie fakt, ze zaczyna codziennie ubywac plynu do chlodzenia ze zbiornika. musze go oddac,zeby doglebnie sprawdzili, czy gdzies jakies pekniecie gdzies sie od tej wysokiej temp. nie zrobilo, bo plyn musial znalesc sobia jakas droge, zeby wycieknac. korek od zbiorniczka byl zamnkniety wiec nie orientuje sie jak mogl sie stad wydostac.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    126
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD 105
    witajcie koledzy, dzis mialem podobna sytuacje, stalem w korku i wskazowka podskoczyla do gory, jedna kreska przed czerwonym co mnie zaniepokoilo, co najlepsze i najdziwniejsze ta cholera skakala gora dol co chwile (miedzy kreskami 1 powyzej pol a 1 przed czerwonym) i nie wiem co to ma znaczyc ?!
    Pozniej jak zjechalem na spokojniejsza ulice i jechalem ok 50-80km/h to spadla wskazowka do 1 kreski ponad pol..

    Czy mam wymienic plyn chlodniczy? czy moze jest jakies odpowietrzanie calego tego ukladu?

    Pomozcie!
    Bravo GT 1.9 jTD 105KM

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Jeżeli skakała raptownie co chwilę zmieniając pozycję o kilka kresek to raczej wina wskazówki-zegara wskazującego temp, gdzieś już była rozmowa na ten temat, ale mam Bravę JTD i u mnie wskazówka też od czasu do czasu podskakuje, szczególnie właśnie latem albo jak się stoi dłużej w korku i potrafi nawet z połowy skali na czerwonym się zatrzymać, ale stuknę palcem w plastik od zegarów i opada na swoje miejsce.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    126
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD 105
    Skakała raz na jakis czas o 1 max 2 kreski, co nie zmienia faktu ze mi sie grzal i nie wiem co z tym fantem zrobic?

    Wymiana plynu chlodniczego? czy jest moze mozliwosc odpowietrzenia ukladu?
    Bravo GT 1.9 jTD 105KM

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    na chłodnicy pod wlotem powietrza są odpowietrzniki i gdzieś na wężach też będzie jeden lub dwa zależy od modelu
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    126
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD 105
    model 1.9 JTD

    a wiecie ile tam trzeba wlac plynu chlodniczego? bo planuje wymienic i odpowietrzyc caly uklad a nie wiem ile kupic
    Bravo GT 1.9 jTD 105KM

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    bez klimy 6,3 z klimą 6,5 czyli spokojnie 7 litrów i zostanie coś na ewentualną dolewke
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Układ chłodzenia
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-03-2010, 15:04
  2. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 22:55
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 20:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 21:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zagrzany silnik

zagrzany silnik fiat mareaile litrow plynu do chlodnicy punto 2 1.9 jtdile miesci sie plynu chlodzacego w fiat marea 1.6zagrzany plyn chlodniczyfiat marea ile potrzebuje plynuile wchodzi plynu chlodniczego punto jtdile wchodzi plymu chlodniczego do fiat bravafiat 125 zagrzany silnik
http://www.iparts.pl