Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V

    [ukł. chłodzenia] Elektronika elektro-dmuchawy nr 1

    Byłem w ASO i komputer wskazał mi błąd na dmuchawę nr 1. To znaczy słychać było dźwięk przekaźnika, ale cisza, nie słychać było dmuchawy, kiedy komputer doszedł do testu dmuchawy nr 2 wtedy włączył się wentylator, który działa również od razu z klimatyzacją, jego było słychać wyraźnie.

    To, że nie włącza się dmuchawa nr 1 powoduje, że auta się dogrzewa, przekracza temp. kiedy stoję np w korku kiedy jadę wolno po mieście, wtedy zbić temperaturę musi dmuchawa nr 2 - wtedy słychać potężny odkurzacz, chwilę po pracuje i temp w normie.

    Wiem, że temp ma być na jednym poziomie i to pewnie wynik awarii tej dmuchawy nr 1. Tam jest jakiś opornik, czy cuś innego, nie znam się.....

    Proszę o rady jak to mogę naprawić.

    Dzięki!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    witam.
    Skoro przekaźnik sie odzywa to może problem tkwi w samym silniczku. spróbuj sprawdzić go na krótko jeśli nie bedzie działał to muszisz wuciągnąć cały silniczek i wtedy zajrzyj do środka mogą być to tylko szczotki lub cos powazniejszego jak wypalone komutatory na wirniku.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    A gdzie znajdę cały ten zestaw, w który miejscu auta jest ten mechanizm, jak to wygląda?

    Dzięki!

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Sprawdz silnik na ostro, później sprawdź opornicę od pierwszego biegu wentylatora.

    Dmuchawa jak to mówisz to wentylatory pracujące na 12V z pełną prędkością, pierwszy bieg to z kolei praca poprzez opornicę która powoduje spadek napięcia na zasilaniu wentylatorów - te z kolei pracują na mniejszych obrotach i w miarę cicho.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Jak sprawdzić opornicę, można ją wymienić?

    Nie wiem nawet gdzie patrzeć jak otworzę maską, w którym miejscu mniej więcej to się znajduje?

    [size=2][ Dodano: 2009-08-18, 20:58 ][/size]
    Opornica czyli opornik wentylatora jest chyba gdzieś w pobliżu wentylatora chłodnicy, tyle zdołałem doczytać. Z reguły winowajcą uszkodzenia opornicy jest nie wymieniany filtr kabinowy (nie schładza opornika). Tyle doczytałem, nie wiem czy to jest prawda na 100%

    :-)

    [size=2][ Dodano: 2009-08-18, 20:58 ][/size]
    Opornica czyli opornik wentylatora jest chyba gdzieś w pobliżu wentylatora chłodnicy, tyle zdołałem doczytać. Z reguły winowajcą uszkodzenia opornicy jest nie wymieniany filtr kabinowy (nie schładza opornika). Tyle doczytałem, nie wiem czy to jest prawda na 100%

    :-)

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Opornica od I biegu wentylatora jest na tym pająku wentylatora. Opornicę sprawdzasz miernikiem czy ma jakiś opór czy wogóle jest przepalona i jest przerwa w obwodzie. Opornica to nic innego jak cewka nawinięta na ceramiczny rdzeń i grzejąca się.

    To co czytałeś o filtrze kabinowym i opornicy w środku dotyczy zupełnie czego innego.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    O.K. Teraz już wiem, sprawdzę wszystko i dam znać.
    THX!

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2009
    Skąd
    Klembów
    Postów
    41
    Auto
    Marea weekend 2,4 TD HLX
    Wyczytałem gdzieś na forum że u was załączają się wentylatory po zgaszeniu silnika.
    U mnie nic takiego nie zaobserwowałem i postanowiłem to sprawdzić.
    Po oględzinach stwierdzam wypięte przewody z gniazd opornic przy wentylatorach chłodnicy.
    Kto je wypiął i po co nie mam pojęcia ale gdy podepnę te przewody i przekręcę kluczyk wentylatory się załączają i chodzą sobie tak bez końca i na ciepłym i na zimnym silniku.
    Gdy odepnę tylko jeden z tych przewodów wentylatory zwalniają o połowę.
    Posprawdzałem przekaźniki zamocowane na ścianie grodziowej tuż przy podszybiu i wydają się ok.
    Nawet po odpinanie czujników na termostacie i na chłodnicy nic nie zmienia.
    Wcześniej wentylatory załączały się gdzieś na 3\4 skali ,jedną ćwiartkę przed czerwonym polem i szły pełną parą przez kilka sekund.
    Klima jest podobno nie nabita ale sprawna(tak powiedział sprzedający)czy to jej wina?

    Wytłumaczcie mi proszę o co w tym biega bo ja już nie mam pojęcia a nie chciał bym przegrzać silnika.

    Pozdrawiam.

    [size=2][ Dodano: 2010-03-29, 21:24 ][/size]
    odświeżam temat bo problemy powracaja


 

Podobne tematy

  1. [alternator] Elektronika?
    Napisany przez oGryZ na forum Punto II
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 27-07-2012, 13:07
  2. [elektronika, code] Pojawia się code i nie znika z tablicy
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-08-2009, 14:19
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 20:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 21:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

opornica fiat bravo

fiat brawo gdzie jest opornica

gdzie znajduje sie przekaznik ceramiczny fiat brava

mocowanie opornicy fiat bravo

opornica fiat brava

gdzie jest opornica fiat brava 1 8

elektro-dmuchawa

http://www.iparts.pl