Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2009
    Skąd
    DG
    Postów
    8
    Auto
    BRAVO 1,6 16v

    [ukł. chłodzenia] Ciągła praca wentylatora chłodnicy?

    Witam
    Doszedł mi kolejny problem w Bravku p1,6 16v po wymianie nagrzewnicy
    juz myslalem ze bedzie wszystko chulalo a tu porażka
    Po odpaleniu silnika nawet zimnego po ok 1-2 min załącza sie wentylator i pracuje ciągle az do wyłączenia silnika wskazówka od temperatury jest na minimum albo troszke powyzej mimo to ogrzewanie dziala i jest pozniej ciepło w aucie
    Denerwuje mnie ten problem probowałem odpowietrzać juz kilka razy uklad i nic nie pomaga moze to żle robie albo podejrzenia padaja na czujniki albo na chlodnicy albo ten wkrecony w glowice
    Ratujcie !!!!
    jezdzic raczej chyba moge bo go nie przegrzeje ale do przesady zajade wentylator
    Co zrobic zeby pozbyc sie tego problemu oprócz sprzedazy auta bo juz mam go troche dosc
    Pozdrawiem



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Skoro sprawdziłeś i jest odpowietrzone to zobacz co z kablami z czujnikiem na chlodnicy bo to on steruje wentylatorami.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    ja stawiam na czujnik na chłodnicy
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    Fiat BRAVO1.6 16V 99r
    Witam. Również proponuję sprawdzić czujnik wkręcony w chłodnice odłączyć go i zobaczyć czy nadal wentylator będzie pracował. Co do wskazań na desce to nie wypowiem się ,ale na pewno jest czujnik gdzieś wkręcony nie mam pewności, ale chyba w termostacie są dwa wkręcone więc możliwe że jeden z nich za to odpowiada. Mogła wtyczka zaśniedzieć czy coś. Ew z tego co już zdążyłem się dowiedzieć może zimne luty w desce z zegarami są i głupieje.

    A tak poza tematem to w moim bravo 1.6 16V 99r w chłodnicy nie mam czujnika od wentylatora ?? a w termostacie jest tylko jeden.

    Pozdrawiam

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2009
    Skąd
    DG
    Postów
    8
    Auto
    BRAVO 1,6 16v
    Witam
    Juz uporałem się z tym tematem kosztowało mnie to troche grzebania ale juz jest ok
    to na szczescie nie czyjnik wystarczyło odpowietrzyc kilka razy uklad chlodzenia
    najlepiej stanąć autem na wzniesieniu lub podjeżdzie tak aby przód był u góry odkrecic obydwa odpowietrzniki i odpalic silnik ,ponadto zlapac za waz dochodzący do chłodnicy popompować a jeszcze wczesniej odkrecic zbiorniczek plynu chlodzacego i pomaga tylko nie od razu pozniej chwile sie przejechac i jeszcze raz to samo i jak reką odjoł te auta sie trudno odpowietrza z reszta maja ten swój charakterek!!!!
    Pozdrawiam

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Nie robi się tego trudno, trzeba po prostu wiedzieć jak. Najlepszym sposobem jest okręcenie odpowietrzników w chłodnicy jeśli są, ale i przez sam zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego też się da. Co do pompowania zazwyczaj nie jest wymagane, po prostu miałeś bardzo dużo powietrza w układzie i pompowanie troszkę przyspieszyłeś proces odpowietrzania. Mam nadzieję, że uzupełniłeś ilość płynu chłodzącego bo pewnie jego poziom znacznie się obniżył?
    Radzę też odpowietrzyć samą nagrzewnice, bo tam lubi zalegać powietrze mimo, że grzeje.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Panowie bez męczenia się to można zrobić w 5 minut.W 1.6 16v jest podgrzewana przepustnica wystarczy ściągnąć opaskę i wąz z króćca odpalić na chwilę silnik niech poklepie na wolnych obrotach jak z wężyka zacznie wychodzić płyn załozyć z powrotem na króciec potem opaska i można jechać cała filozofia odpowietrzania 1.6 16v


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:42
  2. [ogrzewanie] WENTYLATOR CHŁODNICY
    Napisany przez fiaton na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-08-2008, 18:39
  3. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00
  4. Problem z dmuchawą wentylatora
    Napisany przez dioder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-03-2008, 14:11
  5. [CLIP] Przypadkowe gaśnięcie silnika, zła jego praca
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2008, 19:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea podgrzwana przepustnicafiat punto 2 ciagla praca wentylatorana zimnym silniku pracuje wentylator wentylator ciagle pracuj siena fiatciagla praca wentylatora chlodnicypracujacy wentykator chlodnicy mareafiat marea 1.6 praca wentylatorafiat bravo samochod zimny wentylator pracujewentylator chlodnicy renault scenic 1.9 ciagle pracuje
http://www.iparts.pl