Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1,9 JTD
    Cytat Napisał ubek
    Chris to tak jak bys od nowosci jezdzil na jednym komplecie opon, tylko dlatego ze bierznik jest dobry - bo sie nie sciera mimo uplywu lat.
    To nie jest to samo, bo guma z czasem traci swoje właściwości, zwłaszcza gdy jest wystawiona na działanie promieni słonecznych, natomiast wolframowe włókno zamknięte w wypełnionej specjalnym gazem bańce, jeśli nie jest używane, to swoich właściwości nie zmienia.
    A poza tym, wychodząc z tego założenia, to co jakieś 2-3 lata powinno się wymieniać całe reflektory, bo one też z czasem ciemnieją i to chyba nawet bardziej niż żarówki

    Mi osobicie nie przeszkadza ten przepis - i w sumie zadnych zmian bym w nim nie chcial, zawsze i wszedzie na swiatlach.
    A ja, obowiązek jazdy na światłach po mieście uważam go za absurdalny, przynoszący więcej szkód niż korzyści. I chyba nie jestem w tym poglądzie odosobniony, skoro Niemcy (których uważam za najwyższy autorytet w dziedzinie motoryzacji) nie wprowadzili u siebie obowiązku jazdy na światłach, a w Austrii ten obowiązek od 1.1.2008 roku został zniesiony!
    Pozdrowienia,
    Krzysztof



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Chris skoro uwazasz niemcy za najwyzsz motoryzacyjny autorytet to czemu masz Marajke weekendowa...

    A wracajac do tematu - przepis jest prosty - nie zastanawiam sie czy jestem jeszcze w miesci i mam miec swiatla czy juz wyjechalem i moge wylaczyc. Jade autem, swiatla on - proste jak pie...rdzenie


    P.S niemcowi dalem kiedys w rylo
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Samochód w ruchu=światła.

    Już kila razy bym wjechał w jełopa co jechał bez świateł - nawet za dnia lepiej widać nadjeżdżające auto jeśli ma włączone światła.
    A Austriacy niech sobie robią co chcą w swoim kraju - to samo Niemcy...

    I niech dojczlandy sobie będą szczytem motoryzacji - i tak wolę moja Marysię

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1,9 JTD
    Cytat Napisał ubek
    Chris skoro uwazasz niemcy za najwyzsz motoryzacyjny autorytet to czemu masz Marajke weekendowa...
    Bo oferowała najlepszy stosunek wartości do ceny.
    Poza tym to, że Niemców uznaję za najwyższy autorytet, wcale nie musi oznaczać, że niemieckie samochody są najlepsze. Uważam, że najlepsze są samochody japońskie, ale tylko oryginalne, wyprodukowane w Japonii.

    A wracajac do tematu - przepis jest prosty - nie zastanawiam sie czy jestem jeszcze w miesci i mam miec swiatla czy juz wyjechalem i moge wylaczyc. Jade autem, swiatla on - proste jak pie...rdzenie
    Przecież nikt Ci nie zabrania jeździć cały czas na światłach!
    Jeśli masz jakiś problem z włączaniem świateł, to sobie jeździj na światłach cały czas!
    Ale co innego jeśli kierowca sam uzna włączenie świateł za celowe, a co innego gdy włączenie świateł bez względu na warunki nakazuje mi bzdurny przepis.
    Ja na ten przepis jestem maksymalnie wkurzony od czasu, gdy mi policjant wrąbał mandat za to, że zaraz po ruszeniu z miejsca, w samo południe, w piękny słoneczny dzień, na osiedlowej uliczce jadąc z prędkością 20 km/h nie miałem włączonych świateł.
    Mogłem się nie zgodzić na mandat, bo obowiązek dotyczy tylko dróg publicznych, ale nie miałem czasu na dyskusję bo się śpieszyłem, więc zapłaciłem ten mandat i pojechałem, ale to wydarzenie tylko umocniło moją opinię o tym durnym przepisie.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-02, 14:03 ][/size]
    Cytat Napisał Siwy1982
    Już kila razy bym wjechał w jełopa co jechał bez świateł
    Jeśli potrafiłeś nie zauważyć samochodu, to jakie szanse u Ciebie ma pieszy lub rowerzysta?
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Pieszy czy rowerzysta nie jeździ ponad 60km/h
    Jeśli uzależnisz włączenie świateł mijania w dzień od decyzji kierowcy to większość to oleje i będzie jeździć bez. A to nie dobrze.

    Ten bzdurny przepis jest bardzo dobry. To dla tego, że właśnie kretyn, który sam by zdecydował jeździć w dzień bez włączonych świateł mijania będzie widoczny. Tzn, że nikt nie wjedzie w niego i sam w nikogo nie wjedzie.
    A to, że jak świeci ładne słoneczko a Ty musisz jeździć na światłach nic nie kosztuje, więc nie wiem o co Ci chodzi.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-02, 14:31 ][/size]
    BTW - jak dla mnie jeszcze powinni wprowadzić nakaz korzystania z opon zimowych w ustawowym okresie czasu.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-02, 14:33 ][/size]
    Aha i jeszcze zakaz poruszania się pojazdem starszym niż 20 lat bez przejścia dodatkowych, poszerzonych badań technicznych. A nie, ze 20letni złom przechodzi takie same badania jak nowy samochód - i dla takich aut badania co pół roku a nie co rok.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał Chris
    Miałem przed laty Forda Granadę, którego po 7 latach jeżdżenia sprzedałem z oryginalnymi żarówkami i przebiegiem 230 tys. km.
    A moja babcia ma 20 letni telewizor i jej działa a mój 3 latek już niedomaga i powoli muszę go zmienić.
    Żarówki zużywają się czy świecą czy nie, miedzy innymi od wstrząsów i zmian temperatury. Owszem od świecenia zużywają się bardziej, ale od samego przebywania samochodzie też.

    Co do tego przepisu to też nie uważam go za najlepsze rozwiązanie. Po pierwsze nie przyczynił się do spadku liczby wypadków, ale jego zwolennicy powiedzą, że liczba nie wzrosła, i też będą mieli racje.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1,9 JTD
    Cytat Napisał Siwy1982
    Pieszy czy rowerzysta nie jeździ ponad 60km/h
    A od kiedy to na obszarze zabudowanym można jeździć ponad 60 km/h?

    Ten bzdurny przepis jest bardzo dobry. To dla tego, że właśnie kretyn, który sam by zdecydował jeździć w dzień bez włączonych świateł mijania będzie widoczny. Tzn, że nikt nie wjedzie w niego i sam w nikogo nie wjedzie.
    A potem ten sam kretyn, który jeździł w dzień na światłach, spowoduje w nocy wypadek, bo z powodu spalonej żarówki albo on kogoś nie zauważy, albo ktoś jego.
    I jak na razie statystyki wskazują, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach przez cała dobę, ilość wypadków zamiast zmaleć, wzrosła, a co było do przewidzenia, ofiarami tych wypadków teraz są głownie piesi.

    BTW - jak dla mnie jeszcze powinni wprowadzić nakaz korzystania z opon zimowych w ustawowym okresie czasu.
    Najgorliwsi są zawsze neofici
    (Z góry się zastrzegam: Ja na zimówkach jeżdżę od 25 lat!)
    A teraz na poważnie:
    W Austrii w razie kolizji winą obciąża się kierowce samochodu bez opon zimowych, chociaż obowiązku jazdy na zimówkach nie ma.
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    A kto pisał o obszarze zabudowanym?


    A potem ten sam kretyn, który jeździł w dzień na światłach, spowoduje w nocy wypadek, bo z powodu spalonej żarówki albo on kogoś nie zauważy, albo ktoś jego.
    A wiesz, że zanim ruszysz z miejsca samochodem masz obowiązek sprawdzić czy oświetlenie działa i czy któraś żarówka nie jest spalona?

    [size=2][ Dodano: 2009-04-02, 15:25 ][/size]
    Neofici? (Nie jeżdżę od wczoraj tylko od 18 roku życia, więc kilka kilometrów już za sobą mam).
    Nieee... racjonaliści.

    Racjonalista Ci powie, że lepiej wprowadzić niesprawiedliwy przepis, który będzie wyrównywał w obowiązku.
    Populista powie, że "równość i sprawiedliwość".

    Wolę żeby był przepis a za jego niestosowanie kara (nawet jeśli warunki nie wymagają) niż pozostawienie takiej decyzji jak jazda na światłach w ciągu dnia każdemu z osobna. Bo taki system działa dla ogółu - a kierowca, który ma decydować o tym czy na światłach jechać czy nie - działa dla siebie i ma w dupie innych uczestników ruchu - bo on od 25 lat już jeździ to wie lepiej.

    Oświetlony pojazd widać z większej odległości - temu chyba nie zaprzeczysz?
    A Jazda na światłach za dnia nie ma służyć poprawieniu pola widzenia kierowcy tylko poprawienie jego widoczności dla innych.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-02, 15:34 ][/size]
    Aha i co więcej - ludzie z takim podejściem jak Twoje mówią, ze prędkość w obszarze zabudowanym, poza nim i na autostradzie powinna być dostosowana do auta jakim jeżdżą... taki kierowca na drodze to zagrożenie.

    Takim ludziom mogę powiedzieć tylko jedno: nie jesteście sami na drodze, nie tylko macie widzieć - macie też być widzialni.

    Ignoranci zawsze znajdą wymówkę w populizmie.
    Statystyka? Czy statystyka wykazała, że powodem wzrostu wypadków były zapalone światła mijania czy może coś innego?
    Bo jeśli pamiętam to była nadmierna prędkość

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1,9 JTD
    Cytat Napisał Siwy1982
    A kto pisał o obszarze zabudowanym?
    Ja pisałem, o godz. 12:56:

    "... obowiązek jazdy na światłach po mieście uważam go za absurdalny, przynoszący więcej szkód niż korzyści. "

    A wiesz, że zanim ruszysz z miejsca samochodem masz obowiązek sprawdzić czy oświetlenie działa i czy któraś żarówka nie jest spalona?
    A czy widziałeś kogoś, kto po uruchomieniu silnika i zapaleniu świateł (zgodnie z przepisem, przed każdym ruszeniem ) wysiada z samochodu i sprawdza, czy mu się jakaś żarówka nie spaliła?
    Przepis jest całkowicie martwy, nikt go nie przestrzega, służy tylko ochronie tyłka prawodawcy, niczemu więcej.
    Gdyby był przestrzegany, to na mieście nie widziałoby się samochodów ze spalonymi żarówkami, a jednak jest ich całkiem sporo.
    Poza tym ten przepis wcale nie zabezpiecza przed przepaleniem się żarówki podczas jazdy; rano wyjeżdżając z domu mogłem mieć wszystkie żarówki sprawne, wracając z trasy do domu w nocy mogę już mieć żarówki spalone.

    Neofici? (Nie jeżdżę od wczoraj tylko od 18 roku życia, więc kilka kilometrów już za sobą mam).
    Nieee... racjonaliści.
    Racjonaliści, to są Niemcy - wystarczy pooglądać niemieckie programy motoryzacyjne na satelicie. Widać, że tam głos zabierają prawdziwi fachowcy, a nie tacy "fachowcy" jak u nas, którzy na wszystko maja tylko jedną radę "noga z gazu", a jedyną przyczyną wypadków jest według nich zawsze "nadmierna prędkość".
    A dopóki Niemcy u siebie nie wprowadzą obowiązku jazdy na światłach w dzień, to nie dam sobie wcisnąć, że jazda na światłach w dzień, na obszarze zabudowanym, realnie podnosi bezpieczeństwo.

    Wolę żeby był przepis a za jego niestosowanie kara (nawet jeśli warunki nie wymagają) niż pozostawienie takiej decyzji jak jazda na światłach w ciągu dnia każdemu z osobna. Bo taki system działa dla ogółu - a kierowca, który ma decydować o tym czy na światłach jechać czy nie - działa dla siebie i ma w dupie innych uczestników ruchu - bo on od 25 lat już jeździ to wie lepiej.
    Jeśli do mnie pijesz, to ja jeżdżę od 37 lat

    Oświetlony pojazd widać z większej odległości - temu chyba nie zaprzeczysz?
    A Jazda na światłach za dnia nie ma służyć poprawieniu pola widzenia kierowcy tylko poprawienie jego widoczności dla innych.
    A w efekcie u kierowców wyrobiło to nawyk, że jeśli nie widać światła, to znaczy, że nie ma tam nikogo.

    Aha i co więcej - ludzie z takim podejściem jak Twoje mówią, ze prędkość w obszarze zabudowanym, poza nim i na autostradzie powinna być dostosowana do auta jakim jeżdżą... taki kierowca na drodze to zagrożenie.
    Nigdy nic takiego nie twierdziłem! Zawsze uważam, że prędkość powinna być dostosowana do warunków jazdy.
    I pomimo swoich poglądów, przez całe 37 lat miałem tylko dwie leciutkie stłuczki (odpukać) i to zaraz w pierwszych latach po zrobieniu prawa jazdy.

    Takim ludziom mogę powiedzieć tylko jedno: nie jesteście sami na drodze, nie tylko macie widzieć - macie też być widzialni.
    A piesi, rowerzyści i matki z wózkami sami są sobie winni, że znaleźli się na drodze

    Statystyka? Czy statystyka wykazała, że powodem wzrostu wypadków były zapalone światła mijania czy może coś innego?
    Bo jeśli pamiętam to była nadmierna prędkość
    I to jest właśnie różnica pomiędzy polskimi, a niemieckimi specjalistami od motoryzacji
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Chris Z tego co mi wiadomo to masz obowiązek posiadać w samochodzie zapasowe żarówki i jeżeli Ci się przepali to musisz wymienić "na drodze". Są za i przeciw jazdy na światłach. Mnie osobiście odkąd nie jeżdzę maluchem(tam przy światłach było słabsze ładowanie ) przepis ani ziębi ani grzeje. Faktem jest, że lepiej widać samochody (zwłaszcza w kolorach szarych) z włączonymi światłami.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    To się do tych Niemiec wyprowadź... zobaczymy czy pozwolą Ci dostosować prędkość do warunków jazdy jak będziesz jechał swoim nieniemieckim fiatem czy może zobaczysz bezwzględne ograniczenie do 50km/h w terenie zabudowanym.

    Ja jestem zdania, ze zdjęcie nogi z gazu i włączone światła na naszych drogach zawsze podniosą bezpieczeństwo i żaden fan specjalistów z Niemiec mnie nie przekona, ze jest inaczej.

    A jak widzę pewnych siebie "doświadczonych" kierowców z 37letnim stażem za kółkiem, którzy jeżdżą bez świateł to sam zdejmuję nogę z gazu - bo tacy zdolni nie szanują ani podwójnej ciągłej (o pojedynczej nie wspomnę), ani ograniczeń prędkości - do tego się wtryniają, mają gdzieś kierunkowskazy jak są w ruchu okrężnym i tylko świecą długimi a później trąbią... kierowcy...

    Ilość stłuczek o niczym nie świadczy - ja nie miałem żadnej i wiem że to zwykły fart, że jakiś "doświadczony" kierowca we mnie nie wjechał przelatując na żółtym lub czerwonym bo "jeszcze zdąży".

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    to fakt ze swiatlami wlaczonymi auto jest lepiej widoczne szczegulnie w sloneczne dni
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  14. #28
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Tak jak pisałem uważam ten przepis za nie najlepszy, a w mieście za durny. Choć rozgałęzię tego spowodowałby więcej zamieszania niż pożytku. No ale jest więcej takich przepisów i nikt nie chce tego zmienić, a stosować się trzeba i nikt, ani nic tego nie zmieni. Choćby , i tak nie pomoże.
    Wspomniany przez wojo985, o posiadaniu żarówki, i zmianie na drodze. W kanciku i maluchu to miało sens, a w dzisiejszych autach czasem bez serwisu żarówki nie zmienisz.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-02, 17:14 ][/size]
    Powiem szczerze i proszę aby nikt się nie obrażał.
    W tej dyskusji wyciągane są różne argumenty, o jakości aut i ich wieku, skakaniu na "mocno żółtym", niedoświadczeniu itp.

    Większość problemów w naszym kraju można związanych z motoryzacją, można by rozwiązać przez kilka prostych zabiegów. A najważniejszy to test na inteligencję przed egzaminem na prawo jazdy.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    szela to fakt z tym testem inteligencji . To, że niekiedy ciężko wymienić żarówkę niestety nie jest tłumaczeniem dla policjantów.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    to kto by mial w polsce prawojazdy czyzby tylko klubowicze Fiat Forum bo ile jest kierowcow co nie-wiedza jak kolo zmienic a co dopiero o zarowce wspominac
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [silnik] Fiat Brava 1.9 105 JTD gaśnie po 15min.jazdy a po 1
    Napisany przez saheta na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-06-2009, 11:53
  2. [silnik] Padł podczas jazdy\pilne
    Napisany przez badyl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 31-05-2009, 15:47
  3. Swiatla Jak wyregolowac drogowe ?
    Napisany przez Mc_Homer na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 04-02-2009, 00:22
  4. swiatla do marei
    Napisany przez slawek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-01-2009, 18:33
  5. Brak swiatla postojowego z przodu
    Napisany przez jasiu_m na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-12-2008, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo czy mozna zamontowac oswietlenie do jazdy dziennej

swiatla do jazdy dziennej fiat mareaswiatla dzienne do nowego brawomarea podlaczneie swiatel do jazdy dziennej
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl