Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998

    Stuki przy układzie kierowniczym?

    Witam dzisiaj, przy wyjeżdżaniu z parkingu zauważyłem że coś mi mocno stuka przy pełnym skręcie kierownicy. Kiedy skręce maksylamnie w prawo bądź lewo stuka w lewym przednim kole. Byłem u znajomego z kanałem i ustatliliśmy że może to być gumowa osłona przekładni kierowniczej. Tylko jest jeszcze jeden problem że auto wraz ze stukaniem zaczęło samo skręcać kierownicą. Znaczy jak skręce kierownice w prawo i strzeli to auto ściąga w prawo i kierownica to samo, a jak w lewo to odwrotnie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2015
    Skąd
    Szczerców
    Wiek
    26
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.4 12v Focus 1.8 16v
    Rocznik
    1996 1999
    Sworzeń wahacza, górne mocowanie amortyzatora wraz z łożyskiem, pęknięta sprężyna tyle mi przychodzi na myśl. To stukanie jest cykliczne czy przy skręcie i wjechaniu na nierówność?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Przy skręcie, nie ważne czy koła są w górze czy na podłożu. I niemal jestem pewny że to ta guma, tylko to samoistne skręcanie kierownicy moze być przez to?

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    975
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Moim zdaniem raczej problem ze wspomaganiem, ale piszę niejako "w ciemno" bo nie jestem pewny jaki typ wspomagania był w tej wersji montowany.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2016
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    28
    Postów
    64
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Wydaję mi się, że pękniętą sprężynę możesz wykluczyć, bo by auto nie uciekało na boki.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Wsiadłem do auta odpaliłem skrciłem koła,i i jeb, stuk. I potem przejechałem 5 km i ani razu nie strzelilo. stanąłem na parkingu i skrecalem kolami i ani stuku ani puku.
    Potem jak miałem gdzies jechać aauto od razu po skreceniu kolami zaczelo pukac i przejechałem 10 km i caly czas pukalo. Dodam jeszcze że ta kierownica skreca tylko wtedy kiedy coś puka

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    642
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    mi kiedyś w punto strzelało przy skrętach w lewo i w prawo ,pomogła wymiana odbojów na amortyzatorach

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    to teraz pytanie z mojej strony jak sie wymienia tą gumową oslone na przekladni?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    I wogole czy to przez tą gumową osłone może mi tak kierownica sama skręcąć?

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    975
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    to teraz pytanie z mojej strony jak sie wymienia tą gumową oslone na przekladni?
    Ale o co chodzi? o gumową osłonę drążka kierowniczego?


    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    I wogole czy to przez tą gumową osłone może mi tak kierownica sama skręcąć?
    Teoretycznie cuda się zdarzają, ale ja takiego numeru jeszcze nie widziałem. A widziałem w życiu różne śmieszne uszkodzenia samochodów.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    to teraz pytanie z mojej strony jak sie wymienia tą gumową oslone na przekladni?
    Ale o co chodzi? o gumową osłonę drążka kierowniczego?
    No bo moim zdaniem to strzela ta gumowa osłona, tylko ona by tak tą kierwnicą nie skręcała.
    Może to łożysko od mcpresona?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Dobra to na 100% łożysko od mcpersona LOL
    Teraz pytanie czy dostane gdzieś same łożysko czy musze wymienić całą poduche?

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    975
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    Może to łożysko od mcpresona?
    To już prędzej, uszkodzone łożysko stuka przy skręcie (podczas jazdy) i potrafi "strzelać" przy maksymalnym skręcie kół (na postoju).


 

Podobne tematy

  1. Metaliczne stuki przy skręcie kierownicy
    Napisany przez Sycyliusz na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-01-2016, 06:27
  2. Stuki w ukł. kierowniczym
    Napisany przez czaro85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 15-09-2015, 08:06
  3. Chrobotanie, stuki przy lewoskrecie.
    Napisany przez Mychalyk na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2015, 11:32
  4. Stuki przy włączaniu 5 biegu
    Napisany przez hubcio na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-03-2014, 21:19
  5. [ukł. kierowniczy] Stuki w układzie kierowniczym...
    Napisany przez lukasz.mrozik na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-10-2009, 22:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl