Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v 103kM

    [skrzynia biegów] Przeciek i coraz wieksze problemy ze wstec

    Witam wszystkich.
    Jestem tu nowy a mojego fiata bravo 1,6 16v mam dopiero od miesiąca. Kupiłem niby okazje a już robiłem wahacze i cały układ wydechowy. Ale do sedna. Wiem już od jakichś dwóch tygodni ze osłony przegobów przy skrzyni puszczają olej. Jeden się poci a z drugiego juz kapie prawie. Nie sa to astronomiczne ilości ale nie wiem jak długo sie to dzieje bo na pewno juz to było jak kupowałem. Wczoraj trochę sie pobujałem po mieście, silnik sie dobrze nagrzał i jak już zajechałem pod prace tonie mogłem za cholerę wstecznego wbić, tylko ze zgrzytaniem i jak już stałem to zawsze auto zostawiam na jedynce i tez nie mogłem jej wbić. Z tymi biegami juz wczesniej było topornie ale nie az tak. Czy przyczyna może być mała ilość oleju w skrzyni?? Jak można uzupełnić jego brak?? Jeżeli było już tu coś takiego to proszę o linka.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czy tylko z wstecznym oraz jedynką jest problem, czy inne też ciężko wchodzą.
    Oczywiście, że mogą być takie trudności spowodowane małą ilością oleju. Wpierw czym się zajmij to dolej oleju do skrzyni. Korek od wlewu znajduje się z przodu auta, tak gdzieś dajmy na to na wysokości akumulatora. Potrzebować będziesz imbus (nie pamiętam już jaki).
    Zaś korek spustowy (jeżeli chcesz wymienić całość) jest z tyłu bliżej grodzi, tak trochę na ukosie.

    Najlepiej jedź i to zrób jak najszybciej, a najlepiej jakbyś wymienił manszety z których cieknie, bo się robi kółko. Ty dolewasz, a tam cieknie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jeszcze przyjrzyj się cięgom.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v 103kM
    No inne biegi jakoś specjalnie słodko nie wchodzą o ciegnach tez myslałem. A mam do was jeszcze jedno pytanie. Bo w sumie od wczoraj mam jeszcze jeden "bonus" jak by mi sie hamulce zapowietrzyły i sa strasznie słabe a pedal prawie wpada w podłoge...co sie może znowu dziać??
    VW POLO 1,0 87'
    OPEL KADET 1,4i LPG 91'
    OPEL VECTRA A 1,6i LPG 93'
    HONDA CIVIC 1,5i 93'
    OPEL CORSA 1,4i 93'
    FIAT BRAVO 1,6sx LPG 97'

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Brak odpowietrzenia prawidłowego hamulców. Zacznij od najdalszego koło oddalonego od zbiorniczka, a skończ na najbliższym. Dokręć dobrze później zaworki.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Dlatego się dopytywałem jakie biegi źle wchodzą. Możliwą przyczyną jest też zużycie poduszek silnika i przesunięcie się silnika, co powoduje zmianę problemy w pracy cięgien jak Lukq zauważył.

    Co do pedału hamulca, to tak nagle się stało? Czy powoli coraz gorzej? Jeżeli nagle to stawiam na wyciek lub rozwarstwienie się któregoś z elastycznych przewodów hamulcowych tych przy kołach.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v 103kM
    Na poniedziałek mam ustawionego mechanika już na wymianę tych osłon i oleju w skrzyni, potem ja jeszcze zajrzę do tych cięgien, może trochę nasmarować żeby to precyzyjniej chodziło. A jakie są objawy zużycia poduszek??

    Co do hamulców to tak było ze jednego dnia miałem ewidentnie wrażenie ze jedno koło trzyma (stałem na światłach pod górke a auto się nie staczało, i jakoś ciężej sie zbierało) potem wieczorem był taki objaw ze wciskając pedał hamulca pierw jak by się coś odblokowało i auto nagle leciało a dopiero po głębszym wciśnięciu dopiero zaczynało hamować... mówię wam ze niezły strach człowieka dopada w takiej chwili. Na następny dzień juz żadne koło nie trzymało bo auto lekko sie toczyło ale pedał sie zaczoł zapadać i tak jak pisałem wcześniej przy samym dole łapie, sprawdziłem poziom płynu hamulcowego i było go dość mało wiec dolałem.

    Tak w ogóle to mam nadzieje ze nie zaczne was zasypywac zagadkami ze co chwila sie bedzie działo z moim bravo
    VW POLO 1,0 87'
    OPEL KADET 1,4i LPG 91'
    OPEL VECTRA A 1,6i LPG 93'
    HONDA CIVIC 1,5i 93'
    OPEL CORSA 1,4i 93'
    FIAT BRAVO 1,6sx LPG 97'

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał tattoodragon
    jakie są objawy zużycia poduszek??
    np drżenie samochodem. Podczas puszczania sprzęgła możesz słyszeć takie puknięcie.
    Co do hamulców to sprawdź to odpowietrzenie, oraz czy nie ucieka CI gdzieś płyn

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v 103kM
    To chyba poduszki są dobre, bo takich objawów nie mam. Ewidentnie jestem skłonny na ten olej w skrzyni ze to jego małą ilość albo brak jest winą.

    A powiedzcie mi czy wymiana końcówki drążka kierowniczego jest skomplikowana?? Bo jak tam zaglądałem to nie wydaje się nic trudnego. Potem na pewno zbieżność będzie do robienia.
    VW POLO 1,0 87'
    OPEL KADET 1,4i LPG 91'
    OPEL VECTRA A 1,6i LPG 93'
    HONDA CIVIC 1,5i 93'
    OPEL CORSA 1,4i 93'
    FIAT BRAVO 1,6sx LPG 97'

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Co do hamulców to sprawdź koniecznie czy nie masz przecieku na którymś kole, bo coś z tym płynem musiało się stać. Możesz też mieć zapieczony któryś zacisk i dlatego nie raz blokuje Ci auto, po jeździe obejdź auto i sprawdź czy któreś koło nie jest gorące.

    Brak oleju w skrzyni na pewno ma wpływ na wrzucanie biegu, tryby nie mają dostatecznego smarowania, w ten sposób możesz nawet zatrzeć skrzynię biegów.

    Wymiana końcówek wielkim kłopotem nie jest, jedyną trudnością jest zbicie przegubu z ramienia zwrotnicy (jest na stożku). Jeżeli jesteś pewny że w tej chwili zbieżność jest OK to po wymianie nie musisz na nowo ustawiać.
    Jak będziesz wykręcał starą końcówkę po prostu policz ile obrotów potrzeba żeby ją wykręcić i na tyle obrotów wkręć nową końcówkę.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wybicie musisz zrobić tak, że dołóż po ramienia coś ciężkiego, metalowego (np. połóż na nim ciężki 10kg młotek) i wybijaj końcówkę (poprzez np. deskę). Pamiętaj tylko o czymś ciężki, bo ramię sprężynuje.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v 103kM
    hmm, czyli nie takie proste, ale siła razy gwałt i może wybije

    a mam dla was wszystkich zagadkę. Myślę o nowym wątku ale na razie tu
    znacie wszyscy dźwięk przekaźnika od kierunkowskazów. No to ja mam coś takiego, dwa razy mi się to zdarzyło. Przekręcam kluczyk w "zapłon", i sobie cos cyka jakby za zegarami, silnik odpalam a to tam sobie dalej cyka i tak cały czas, gasze, przestaje cykać. Tak jak by kierunki ale głośniej i z innego miejsca, na zewnątrz auta głośniej to słychać, szczegolnie jak silnik nie pracuje. To tak jak by pod podszybiem gdzieś. Niby zadnego wpływu na nic to nie ma, bo działa wszystko jak działalo i po 3 dniach przestaje cykac ale jest to strasznie ciekawe 8)
    VW POLO 1,0 87'
    OPEL KADET 1,4i LPG 91'
    OPEL VECTRA A 1,6i LPG 93'
    HONDA CIVIC 1,5i 93'
    OPEL CORSA 1,4i 93'
    FIAT BRAVO 1,6sx LPG 97'

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wiesz co powiem tak. Miałem kiedyś podobny przypadek w Uno, ale za to z sterownikiem kierunkowskazów. Otóż jeden z lutów przy złączu miał przerwę. Generalnie dział, ale zdarzało się tak, że z czasem zaczął on pstrykać. Jak o uderzyłem przestawało, ale jeszcze później dochodziło do tego, że bardzo często pstrykał i kierunkowskazy odmawiały posłuszeństwa. Rozebrałem go i ujrzałem przerwany lut. Zlutowałem i było ok.

    Więc ja myślę tak - możliwe, że masz gdzieś zimny lut na przekaźniku lub coś nie łączy do końca na złączu (np. zaśniedział) i ten mikoroelektromagnes, który załącza obwód "pstryka".
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2011
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v 103kM
    Powiedzcie mi czy jak wleje olej do skrzyni a potem będą robione przeguby przy skrzyni to ten olej ucieknie?? Bo mam juz olej a trochę boje się o skrzynie a nie mam na dziś zbyt funduszy żeby zrobić to bym na razie wlał olej.

    I jeżeli nie mija się to z celem to chciałem zobaczyć gdzie ten korek wlewu oleju jest i szukam po zdjęciach na allegro i nic takiego na skrzyni nie mogę zlokalizować
    VW POLO 1,0 87'
    OPEL KADET 1,4i LPG 91'
    OPEL VECTRA A 1,6i LPG 93'
    HONDA CIVIC 1,5i 93'
    OPEL CORSA 1,4i 93'
    FIAT BRAVO 1,6sx LPG 97'

  16. #15
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Do momentu gdy nie wyciągasz flansz ze skrzyni nic się nie uleje Półosie możesz wyjmować spokojnie.
    Korek wlewu oleju jest bliżej przodu silnika mniej więcej w połowie wysokości skrzyni. Korek to imbus rozmiaru nie pamiętam.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. potrzebuje pomocy-sprzęgło czy skrzynia biegów?
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2018, 01:31
  2. [skrzynia biegów] Biegi nie chcą wchodzić.
    Napisany przez -pawlo111 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-06-2014, 20:43
  3. Skrzynia biegów
    Napisany przez marek041 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-03-2011, 18:52
  4. [skrzynia biegów] demontaż skrzyni biegów
    Napisany przez aronbos na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 20:12
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2008, 23:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

objawy braku oleju w skrzyni

skrzynia biegow opel kadett automat

brak oleju siena objawy

wlew oleju do skrzyni biegow opel vectra

objawy malej ilosci oleju w skrzyni

opel kadett 1.6 automat skrzynia ma tylko wsteczny

przecieki ze skrzyni

fiat brava 1.4 97r problem z biegami

brak oleju w skrzyni objawy

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl