Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001

    [silnik] Okropnie telepie budą przy dużym obciążeniu.

    Naprowadźcie coś bo mnie i koledze kończą się pomysły co to może być.

    Objaw jest taki, że powyżej 2,5kRPM zaczyna trząść silnikiem i karoserią. Dzieje się tak na postoju i podczas jazdy, z tym że im wyższy bieg i mocniej duszę gaz tym bardziej telepie.
    Jazda z prędkością 80km/h jest strasznie dyskomfortowa, powyżej tej prędkości gdy nie podjeżdżam pod wzniesienie jest w miarę znośnie.

    Nie piszę nic więcej żeby niczego nie sugerować.

    Tylko nie piszcie mi żebym koła wyważył...
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A jak stoisz i przygazujesz to też tak samo mocno trzepie?
    A koła oryginalne masz? Może założyłeś nieoryginalne z źle dobranym otworem centrującym i koło lekko z osi schodzi.

    A jak ze spalaniem? Przepala silnik na wszystkie gary?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Jak stoję to są delikatne drgania powyżej 2,5kRPM, występuje też przy zimnym silniku, gdy schodzi ze ssania w okolicach 1,2kRPM, na postoju oczywiście, powyżej 3kRPM drgania jakby zanikają. Podczas jazdy na 5-tym biegu w zakresie 2,5-3kRPM jest tylko gorzej.

    Koła oryginalne, ale tu felgi czy opony nie mają znaczenia bo przecież stoję w miejscu.

    Spalanie jest normalne, zapłon raczej nie wypada, gdyż mimo telepania silnik ciągnie do przodu.

    Najgorzej jest tak jak pisałem gdy wjeżdżam pod górę i ostro duszę gaz.

    Co mi wcześniej przychodziło do głowy to:
    - panewki wału korbowego - tu myślę, że w przeciągu 40tyś km bym je zarżnął, a tak póki co się nie stało.
    - wada fabryczna silnika tj, źle wyważony wał korbowy bo trzęsie od kiedy pamiętam.
    - ślizgające się sprzęgło - opcja chyba prawdopodobna bo nalatane po mieście już ma ~50tyś km.
    - poduszki silnika i skrzyni - tu jest wielki znak zapytania czy to faktycznie by powodowało drgania.
    - coś nie tak z kołem zamachowym - muszę jeszcze sprawdzić czy rozłączenie sprzęgła uspokaja drgania.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    uszkodzone poduszki zawieszenia silnika lub co gorsze uszkodzony tłumik drgań skrętnych (te sprężynki co są w tarczy sprzęgłowej)
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Obstawiałbym na jakiś kręcący się element. Czyli koło zamachowe (chociaż ono jest w miarę monolityczne i uszkodzenie np. zębów skutkowałoby problemami z odpalaniem (rozrusznik trafiałby w przerwę), a jeżeli by nawet coś odpadło to byś pewnie usłyszał o tym).
    Druga sprawa to jakiś problem jak mówisz z wałem. Jeżeli by Ci panewki siadły to raczej byś słyszał stuki/puki, a ty mówisz czujesz tylko duże drgania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Poduszki silnika i skrzyni możesz sprawdzić sposobem domowym. Skrzyni czasem dają znać jak puścisz szybko sprzęgło podczas zmiany biegu to jest słychać takie puknięcie. Dodatkowo przyjrzyj się tak jak mówi kolega jaski82, mówię tu o tłumiku drgań.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Poduszki raczej dobre, nic nie puka, gałka skrzyni biegów nie lata podczas przyspieszania.
    Rozłączenie sprzęgła nie powoduje zaniku drgań, więc tarczę sprzęgła i wszystko dalej w stronę skrzyni raczej można wykluczyć.
    Będę którego dnia na podnośniku to przyjrzę się lepiej jeszcze poduszkom.

    Edyta:
    A może to przez tłumik (rurę wydechową) bo coś mi się zdaje, że objawy się nasiliły właśnie po wymianie tłumika.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    mylisz się wykluczyć możesz tylko skrzynie tarcza i docisk przykręcone są do koła zamachowego a koło jest przecież przy silniku
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  10. #9
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Tak tyle, że tłumik drgań skrętnych działa w momencie załączenia sprzęgła tj w chwili styku tarczy z kołem zamachowym, po wciśnięciu pedału sprzęgła (na postoju) tarcza nie jest w żaden sposób napędzana.

    [size=2][ Dodano: 2011-04-05, 17:07 ][/size]
    Czy się mylę?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    masz rację nie jest

    [size=2][ Dodano: 2011-04-05, 17:12 ][/size]
    jeśli masz dojscie to poruszaj kołem pasowym taki sam sposób jak sprawdza sie luz łożysk w kołach
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  12. #11
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Obstawiam za poduszkami i wydechem. Odpal silnik, gwałtownie dodaj gazu i obserwuj czy silnik nie za bardzo odchyla się od normy. Może być tak że podczas jazdy z dużym obciążeniem silnika zmienia on swoją pozycję i przesuwa tłumiki

  13. #12
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Sprawdzę jeszcze raz jutro, ale zdaje się że takie zjawisko nie występowało nigdy.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jak poduszki spr.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  15. #14
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    No dobra nowe fakty:
    - silnik nie odchyla się,
    - czuć drgania na nim we wcześniej wymienionym zakresie obrotów,
    - na benzynie podczas postoju odczuwalne drgania są zdecydowanie mniejsze.

    [size=2][ Dodano: 2011-04-09, 11:47 ][/size]
    Wymienię no ja jeszcze świece, może ich ciepłota jest zła.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Jak będziesz na podnośniku, przyjrzyj się wydechowi, chodzi mi w szczególności o to elastyczne połączenie między rurą kolektorową a pierwszym tłumikiem, może tam coś jest nie teges. Na podnośniku można też popatrzeć jak się zachowują tłumiki podczas gwałtownego zwiększania obrotów silnika.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Źle pokazuje paliwo po zdjęciu i założeniu
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:41
  2. [silnik] Dziwne dzwieki przy wejściu/zejściu z obrotów
    Napisany przez adziu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-08-2009, 09:03
  3. [silnik] 1.8 16v co i jak po przełożeniu z anglika do mojego
    Napisany przez badyl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-06-2009, 21:56
  4. [silnik] Chrobotanie przy odpalaniu rano podczs mrozów
    Napisany przez opium na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-01-2009, 20:37
  5. Ogrzewanie lusterek, czy mam w wyposażeniu??
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-10-2008, 09:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiatklubpolska.pl silnik-okropnie-telepie-buda-przy-duzym-obciazeniu-12014

wibracje podczas przyspieszania fiat

telepani karoseria podczas przyspieszaniatelepanie karoserii podczas przyspieszaniafiat brawo przy duzej predkosci cos telepie zle wywazony wal korbowy-objawy
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl