Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001

    [silnik] Okropnie telepie budą przy dużym obciążeniu.

    Naprowadźcie coś bo mnie i koledze kończą się pomysły co to może być.

    Objaw jest taki, że powyżej 2,5kRPM zaczyna trząść silnikiem i karoserią. Dzieje się tak na postoju i podczas jazdy, z tym że im wyższy bieg i mocniej duszę gaz tym bardziej telepie.
    Jazda z prędkością 80km/h jest strasznie dyskomfortowa, powyżej tej prędkości gdy nie podjeżdżam pod wzniesienie jest w miarę znośnie.

    Nie piszę nic więcej żeby niczego nie sugerować.

    Tylko nie piszcie mi żebym koła wyważył...
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A jak stoisz i przygazujesz to też tak samo mocno trzepie?
    A koła oryginalne masz? Może założyłeś nieoryginalne z źle dobranym otworem centrującym i koło lekko z osi schodzi.

    A jak ze spalaniem? Przepala silnik na wszystkie gary?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Jak stoję to są delikatne drgania powyżej 2,5kRPM, występuje też przy zimnym silniku, gdy schodzi ze ssania w okolicach 1,2kRPM, na postoju oczywiście, powyżej 3kRPM drgania jakby zanikają. Podczas jazdy na 5-tym biegu w zakresie 2,5-3kRPM jest tylko gorzej.

    Koła oryginalne, ale tu felgi czy opony nie mają znaczenia bo przecież stoję w miejscu.

    Spalanie jest normalne, zapłon raczej nie wypada, gdyż mimo telepania silnik ciągnie do przodu.

    Najgorzej jest tak jak pisałem gdy wjeżdżam pod górę i ostro duszę gaz.

    Co mi wcześniej przychodziło do głowy to:
    - panewki wału korbowego - tu myślę, że w przeciągu 40tyś km bym je zarżnął, a tak póki co się nie stało.
    - wada fabryczna silnika tj, źle wyważony wał korbowy bo trzęsie od kiedy pamiętam.
    - ślizgające się sprzęgło - opcja chyba prawdopodobna bo nalatane po mieście już ma ~50tyś km.
    - poduszki silnika i skrzyni - tu jest wielki znak zapytania czy to faktycznie by powodowało drgania.
    - coś nie tak z kołem zamachowym - muszę jeszcze sprawdzić czy rozłączenie sprzęgła uspokaja drgania.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    uszkodzone poduszki zawieszenia silnika lub co gorsze uszkodzony tłumik drgań skrętnych (te sprężynki co są w tarczy sprzęgłowej)
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Obstawiałbym na jakiś kręcący się element. Czyli koło zamachowe (chociaż ono jest w miarę monolityczne i uszkodzenie np. zębów skutkowałoby problemami z odpalaniem (rozrusznik trafiałby w przerwę), a jeżeli by nawet coś odpadło to byś pewnie usłyszał o tym).
    Druga sprawa to jakiś problem jak mówisz z wałem. Jeżeli by Ci panewki siadły to raczej byś słyszał stuki/puki, a ty mówisz czujesz tylko duże drgania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Poduszki silnika i skrzyni możesz sprawdzić sposobem domowym. Skrzyni czasem dają znać jak puścisz szybko sprzęgło podczas zmiany biegu to jest słychać takie puknięcie. Dodatkowo przyjrzyj się tak jak mówi kolega jaski82, mówię tu o tłumiku drgań.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Poduszki raczej dobre, nic nie puka, gałka skrzyni biegów nie lata podczas przyspieszania.
    Rozłączenie sprzęgła nie powoduje zaniku drgań, więc tarczę sprzęgła i wszystko dalej w stronę skrzyni raczej można wykluczyć.
    Będę którego dnia na podnośniku to przyjrzę się lepiej jeszcze poduszkom.

    Edyta:
    A może to przez tłumik (rurę wydechową) bo coś mi się zdaje, że objawy się nasiliły właśnie po wymianie tłumika.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    mylisz się wykluczyć możesz tylko skrzynie tarcza i docisk przykręcone są do koła zamachowego a koło jest przecież przy silniku
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Tak tyle, że tłumik drgań skrętnych działa w momencie załączenia sprzęgła tj w chwili styku tarczy z kołem zamachowym, po wciśnięciu pedału sprzęgła (na postoju) tarcza nie jest w żaden sposób napędzana.

    [size=2][ Dodano: 2011-04-05, 17:07 ][/size]
    Czy się mylę?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    masz rację nie jest

    [size=2][ Dodano: 2011-04-05, 17:12 ][/size]
    jeśli masz dojscie to poruszaj kołem pasowym taki sam sposób jak sprawdza sie luz łożysk w kołach
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Obstawiam za poduszkami i wydechem. Odpal silnik, gwałtownie dodaj gazu i obserwuj czy silnik nie za bardzo odchyla się od normy. Może być tak że podczas jazdy z dużym obciążeniem silnika zmienia on swoją pozycję i przesuwa tłumiki

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Sprawdzę jeszcze raz jutro, ale zdaje się że takie zjawisko nie występowało nigdy.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jak poduszki spr.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    No dobra nowe fakty:
    - silnik nie odchyla się,
    - czuć drgania na nim we wcześniej wymienionym zakresie obrotów,
    - na benzynie podczas postoju odczuwalne drgania są zdecydowanie mniejsze.

    [size=2][ Dodano: 2011-04-09, 11:47 ][/size]
    Wymienię no ja jeszcze świece, może ich ciepłota jest zła.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Jak będziesz na podnośniku, przyjrzyj się wydechowi, chodzi mi w szczególności o to elastyczne połączenie między rurą kolektorową a pierwszym tłumikiem, może tam coś jest nie teges. Na podnośniku można też popatrzeć jak się zachowują tłumiki podczas gwałtownego zwiększania obrotów silnika.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Źle pokazuje paliwo po zdjęciu i założeniu
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:41
  2. [silnik] Dziwne dzwieki przy wejściu/zejściu z obrotów
    Napisany przez adziu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-08-2009, 09:03
  3. [silnik] 1.8 16v co i jak po przełożeniu z anglika do mojego
    Napisany przez badyl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-06-2009, 21:56
  4. [silnik] Chrobotanie przy odpalaniu rano podczs mrozów
    Napisany przez opium na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-01-2009, 20:37
  5. Ogrzewanie lusterek, czy mam w wyposażeniu??
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-10-2008, 09:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiatklubpolska.pl silnik-okropnie-telepie-buda-przy-duzym-obciazeniu-12014

wibracje podczas przyspieszania fiat

telepani karoseria podczas przyspieszaniatelepanie karoserii podczas przyspieszaniafiat brawo przy duzej predkosci cos telepie zle wywazony wal korbowy-objawy
http://www.iparts.pl