Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: [silnik] MARCHERWA  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD

    [silnik] MARCHERWA

    Witam,
    Wiem, że problem "marchewy" był już wielokrotnie poruszany ale opisuje swój problem w nowym temacie aby kogoś ewentualnie nagrodzić "pomógł".
    Problem wygląda następująco, dzisiaj jak wrcałem z pracy przy niedużej prędkości padłem w średnią dziurę i miałem wrażenie, że zgasł mi silnik bo auta nie reagowało na gaz. Gdy spojrzałem na zegary zobaczyłem marchewe. Zjechałem na bok ale nagle zaskoczyło i zaczeło się kulać bo trudno to nazwać jechaniem. Przejechałem kilkadziesiąt metrów aby zatrzymać się na parkingu a nie na środku drogi.
    Zgasiłem auto, po chwili przekręciłem kluczyk, marchewa nie gasła. Odpaliłem auto i zgasła. Gdy uradowany ruszyłem znowu brak mocy i czerwona kontrolka.
    Zauważyłem, że zazwyczaj po przekroczeniu 1,5-1,7 tys obr/min zapala się marchewa. Spadek mocy raz jest raz nie ma, czasem np "nie ma dołu", czasem wcale nie ma macy, a czasem jest. Potrafi też być tak, że jadę ze stale wciśniętym gazem a auto raz zwalnia raz przyspiesza.
    Jako że kolega nie miał czasu podpiąć mnie pod kompa pojechałem do garażu i wiem, że dolot mam szczelny, z turba olej nie cieknie (ale nie dusi go zatkanie wydechu choć nie wiem czy powinno).
    Może ktoś może mi pomóc nakierowując na typową usterkę albo zdiagnozować kompa.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Też podobnie kiedyś miałem. Problemem była wtyczka (biała 6 pinowa) za schowkiem, ponoć fabryczna wada JTD, po zlutowaniu ze sobą odpowiednich kabli spokój już od prawie roku.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Madaw, wywaliłeś wtyczkę i zlutowałeś wszystko "na sztywno"? Może pomoże - zawsze to lepsze niż wydać 100zł na kompa.
    Przynajmniej na początek.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Madaw
    wtyczka (biała 6 pinowa) za schowkiem, ponoć fabryczna wada JTD

    Wtyczka od potencjometru gazu, faktycznie dość często spotykana usterka w JTD , sam fiat zaleca w instrukcji serwisowej polutowanie kabli na ostro.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    W sumie mógłby się zgadzać bo raz marchewa się nie zapaliła i nie dało się jej zapalić - niezależnie od obrotów. Jutro się okaże.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Szczególnie objaw lubił się pojawić przy zaliczeniu dziury jak w twoim przypadku.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał szela
    Madaw, wywaliłeś wtyczkę i zlutowałeś wszystko "na sztywno"? Może pomoże - zawsze to lepsze niż wydać 100zł na kompa.
    Przynajmniej na początek.
    Tak, wywaliłem wtyczkę, odciąłem kable zaraz za nią po obu stronach (wcześniej spisałem który kabel do którego) i je zlutowałem (pamiętaj o dokładnym zaizolowaniu ), problem od tej pory się nie powtórzył.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    A gdzie ta wtyczka się znajduje w 1,9 JTD?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Siwy1982
    A gdzie ta wtyczka się znajduje w 1,9 JTD?
    Cytat Napisał Madaw
    za schowkiem

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Madaw, mój zbawco! Hipo, dziękuje za potwierdzenie hipotezy.
    Nie zlutowałem jeszcze kabelków bo zapomniałem o koszulkach termokurczliwych. Rozpiłem wtyczkę zalałem sprayem do elektryki i działa! Zlutuje kabelki po weekendzie. Jeszcze raz dzięki za pomoc i rade.
    P.S.
    Podpowiedz, że biała wtyczka nie była zbyt dokładna - prawie wszystkie są białe. 6 pinowa już lepiej ale chyba dwie 6 pinowe - jedna bliżej kierowcy druga przy nadkolu. Przed lutowaniem porobię zdjęcia i się podzielę.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Hmm... a moja Marysia zdaje sie mieć humory

    Zgodnie z poradami zdemontowałem schowek - faktycznie są dwie szerokie białe wtyczki.
    Kupiłem więc środek do czyszczenia styków etc i porządnie spryskałem. Styki wyglądały na czyste ale pomyślałem "a co mi tam...".
    Założyłem nową przepływkę i filtr powietrza (przy okazji wykręciłem i wymyłem obudowę <górną część> i rurę, dolną częśc obudowy musiałem szmatką bo wyjąć się nie dało). Przy okazji spryskałem środkiem styki od przepływomierza (wtyczka).

    Wszystko poskręcałem i odpaliłem silnik.
    Marchewka nie zgasła.

    Postanowiłem sie przejechać i zobaczyc jak pracuje silnik...
    Po kilkakrotnym przegazowaniu (powyżej 3k RPM) wyjechałem na drogę.
    Silnik pracuje lepiej niż na starej przepływce i zapchanym filtrze - sprężarka daje wrażenie jak by robiła na 1/3 swojej mocy ale przy jeździe, jak sie przekracza na III te 3k RPM to silnik jak by tracił na mocy (pomimo ogólnego zmulenia); choć i tak niebo lepiej niż na starym przepływomierzu i filtrze.

    Zrobiłem może 500m i przy wyjeździe ze świateł marchewka zgasła!!!
    Alleluja myślę i micha mi się cieszy...

    Wyjechałem na trase siekierkowską i przycisnąłem - jakoś 130km/h... nawróciłem na Pradze i jade do siebe żeby podzielić się z dziewczyną dobrą nowiną...
    Jade, i tak samo jak poprzednio, przy przekroczeniu 140km/h przy ~3000RPM, marchewa znów sie zapaliła... i nie zgasła.

    I teraz nie wiem o co biega.
    Bo jesli to była wina styku, a ten jest przeczyszczony to nie powinna się zapalić, a jesli to nie była wina styku to nie powinna zgasnąć..

    Ktoś ma jakiś pomysł?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Zdaje mi się że pisałem Tobie odnośnie CF3 i czujnika ciśnienia doładowania. Byłeś na kompie czy zamierzasz wymienić po prostu pół samochodu aż wreszcie trafisz na to powód palenia się marchewki?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Nie ma jak konkretna odp

    Na kompie będę pod koniec lutego bo u kumpla mogę za free się podpiąć.
    O czujniku pamiętam - tak samo jak o EGR który i tak, i tak chcę wyczyścić jak się cieplej zrobi.
    Chciałem po prostu zobaczyć co będzie jak zrobię to co mogę teraz...

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie oponuje wcale bo też lubie wszystko mieć w wozie jak ma być tylko że w pewnych sytuacjach bez kompa się nie obejdzie niestety, a twój opis sugeruje wyraźnie na przeładowanie przez turbinę. Może być uszkodzony zawór overboost albo w turbinie zacinają się kierownice spalin.

    [size=2][ Dodano: 2010-02-13, 16:59 ][/size]
    Zrób taki test, 0-140 i jak marchewa się zapali to zgaś silnik i uruchom od nowa czy coś się zmieni.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Ok. To czekam aż pod komputer podepnę i podam jakie błędy wyskoczyły.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

info@eleproject.pl

przewody overboost

powyzej 3000rpm zapala marchewka fiat bravo

styki na overboost

http://www.iparts.pl