Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    grudziadz
    Postów
    36
    Auto
    bravo jtd

    [silnik] JTD bardzo długo kręci nim odpali

    witam.bardzo prosze o pomoc bo gdzie bym nie poszedl tam inaczej mowia,a przez to cholerstwo po nocach spac nie moge.moje bravo (JTD 105) bardzo ciezko odpala.na zimnym silniku odpala po 3-4 kreceniach po 15 sekund,na cieplym silniku przewaznie odpala po 20 sekundach,czasem tylko po 5-10 sekundach.to wszystko stalo sie praktycznie w ciagu tygodnia i widze ze z dnia na dzien jest coraz gorzej.a dzisiaj stalo sie cos co mnie BARDZO zaniepokoilo,otoz podczas wyprzedzania gdy obroty mialem na jakies 3500 zapalila sie marchewa i auto zgaslo!probowalem go odpalic z dziesiec razy,jak juz bylem zrezygnowany i po wypalonym papierosie odpalil za 11 razem po 20 sekundowym kreceniu jakby nigdy nic i normalnie dojechalem do domu.czy ktos moglby mnie uswiadomic co to moze byc?jeden mechanik twierdzi ze to pompa wtryskowa,inny mowi ze jak auto nie kopci,nie kuleje i ogolnie chodzi dobrze to raczej cos z paliwem-zapowietrzony uklad lub cos z pompka doprowadzajaca paliwo do silnika.auto po odpaleniu chodzi rowno,w czasie jazdy zadnych szarpniec itd.,nie kopci ani nic podobnego.ki diabel siedzi w mojej bravince?

    [kom:194749ec77] Poprawiony Temat [/kom:194749ec77]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Sprawdzałeś co komp ma do powiedzenia czy tylko mechaników-kowali odwiedziłeś do tej pory? Bez sprawdzenia błędów zapisanych w pamięci sterownika spędzisz tygodnie zanim wykryjesz usterkę...
    pozrdawiam
    KK

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Moja Brava JTD gaśnie gdy jest zapalona marchewa i puszczam gaz w sytuacji gdy dojeżdżam do skrzyżowania i nie mam możliwości dodania gazu, bo jedna noga na sprzęgle, a druga na hamulcu. W trakcie jazdy nie zdarzyło się żeby podczas zapalenia się marchewy zgasła. Sprawdzany był na komputerze i wywaliło 2 błędy: przepływomierz powietrza i jeszcze jakiś moduł (nie umiem określić jaki dokładnie, ale to on wyłącza silnik w trakcie pracy). Mechanik powiedział żeby najpierw wymienić przepływomierz, a potem przyjechać jeszcze raz, bo ten błąd z modułu może być wywołany awarią przepływomierza. A może ktoś kojarzy jaki moduł mogło pokazać na komputerze?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Spróbuj odpiąć przepływomierz i pojeździć bez niego - będzie lepiej to na pewno musisz kupić nową przepływkę (wyłącznie oryginał, bo na podróby niemal każdy narzekał).
    pozrdawiam
    KK

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    grudziadz
    Postów
    36
    Auto
    bravo jtd
    na kompie wykazalo mi przeplywomierz,zawor egr i cos jeszcze.przeplywomierz mnie nie martwi,najdziwniejsze jest to odpalanie,boje sie ze zaraz bede mial rozrusznik do roboty.co moze byc z tym odpalaniem?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    lodz
    Postów
    19
    Auto
    marea wekend 2L jtd 110
    sprawdz wtryski czy nie leja gora komp tego nie pokarze (na wtryski ida takie wezyki to jest powrot zdejmij je i podepnij menzurki i wszystko bedzie wiadomo),jak ktorys leje to w momencie odpalania nie ma cisnienia na common rail! a jak odpali wszystko wraca do normy
    wtrysk lejacy do wymiany oczywiscie
    -------------------------------------
    pozdrawiam
    stefanra
    t153340@gmail.com

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Marchewa w trakcie jazdy i gasnace auto to moze byc ksiazkowy przyklad konczacego sie juz potencjometru pedalu gazu lub jego wtyczki. Proponuje zaczac sprawdzanie od tego (tymbardziej ze jest blad jakiegos blizej nieopisanego urzadzenia, oprocz oczywiscie EGR i MAF). Druga sprawa to zatarty rozrusznik (ale ten podczas jazdy nie pracuje). Dlugie krecenie przy odpalaniu to moze byc efekt zapowietrzenia (ale wtedy najczesciej wykrywany byl by blad cisnienia paliwa na kolektorze wysokiego cisnienia) albo w koncu zatarl bys pompe (chociaz z tego co Zembrowicz pisze radialjet ma uklad odpowietrzania). Ktos kiedys (jednym uchem wpadlo, drugim wypadlo) jeszcze podpowiedzial mi ze moze to byc efekt nieszczelnych przelewow (w miejscu laczenia przelewow lapie lewe powietrze), ale na moj chlopski rozum to troche dziwne zeby w nadcisnieniu paliwa (135 bar!!) gdzies w tym miejscu moglo sie dostac do ukladu powietrze o cisnieniu atmosferycznym. Predzej by sikalo paliwem na prawo i lewo.

    Pozdrawiam
    Bolek
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    grudziadz
    Postów
    36
    Auto
    bravo jtd
    kolego stefanra czy przy padnietym wtryskiwaczu auto by nie kopcilo?bo u mnie nic takiego nie ma.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    lodz
    Postów
    19
    Auto
    marea wekend 2L jtd 110
    nic nie kopci bo przelewa gora wtrysk (spowrotem do baku)

    [size=2][ Dodano: 2010-03-11, 16:20 ][/size]
    jak przelewa to mozesz go odpalic ze samostartu(aerozol)
    -------------------------------------
    pozdrawiam
    stefanra
    t153340@gmail.com

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    grudziadz
    Postów
    36
    Auto
    bravo jtd
    czyli zeby to wykluczyc mam zastosowac 4 butelki podlaczone wezykami pod przelewy od wtryskiwaczy i zobaczyc ktory daje wiecej niz inne czyli jest do wymiany,tak?a jeszcze mam pytanie,czy koniecznie trzeba wtryskiwacz regenerowac czy tez mozna kupic uzywke z gwarancja rozruchowa w stanie (ponoc) idealnym?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    lodz
    Postów
    19
    Auto
    marea wekend 2L jtd 110
    jak najbardziej ok 150 200zl
    -------------------------------------
    pozdrawiam
    stefanra
    t153340@gmail.com

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Tylko pamietaj ze po wymianie wtryskiwacza trzeba wpisac do kompa jego kod tolerancji wykonawczej A to juz zadanie dla Examinera niestety. Inaczej mozesz nawet nie odczuc zmiany.

    Dorwalem ostatnio bardzo fajna ksiazke i w 1 dzien przeczytalem..
    Hubertus Gunther - Uklady wtryskowe CR w praktyce warsztatowej

    Normalnie rewelacja - diagnostyczna bomba. Okazuje sie ze dobry oscyloskop i moza wszystko w CR zmierzyc. Duzo pisze nt. BOSH CR1 (czyli w zasadzie naszych JTDkach).
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Sm0kus
    Tylko pamietaj ze po wymianie wtryskiwacza trzeba wpisac do kompa jego kod tolerancji wykonawczej

    Akurat nie przy CR pierwszej generacji, zresztą nawet nie każdy silnik z nowszą odmianą CR tego wymaga. Tak więc przy zwykłym JTD nie ma żadnej korekcji dawki na wtryskiwacz.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2009
    Skąd
    lodz
    Postów
    19
    Auto
    marea wekend 2L jtd 110
    nie trzeba zadnej korekty w jtd wymiana i odpalac
    -------------------------------------
    pozdrawiam
    stefanra
    t153340@gmail.com

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2008
    Skąd
    Torzym
    Postów
    529
    Auto
    fiat bravo 1.9td
    a jak wygląda sytuacja w 1.9 TD 100km. Bo planuke wymienić same koncówki wtryskiwaczy bo moge mieć firmy boscha po 100zł za sztuke i zastanawiam się czy umnie też jak wymienie to nic nie musze ustawiać?.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-11-2009, 10:28
  2. Bardzo wileki problem z Bravo - Pomocy :(
    Napisany przez Dyzio151 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-10-2009, 10:54
  3. Bardzo Pilne Pytanie i Prośba
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-04-2009, 10:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

korekta wtrysku jtd

jtd ciezko odpala

kody wtryskiwacza bosch JTD

common rail ciezko odpala

lejace wtryski fiat

1.9 jtd ciezko odpala

ducato dlugo kreci

korekcja wtryskiwaczy jtd

brava jtd nie kiedy ciezko pali

jtd dlugo kreci

fiat jtd ciezko odpalajtd ciezko paliducato 1.9 td ciezko odpala na zimnymwtryskiwacz fiat bravo 1.9 td jak wymienickorekta wtryskiwaczy jtd
http://www.iparts.pl