Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996

    [silnik] dużo białych spalin

    Witam, wczoraj jeździłem samochodem i zauważyłem że wydala trochę za dużo białych spali. Padało, było zimno no i wydaje mi się że to wina tego jednak wolałem napisać i Was drodzy Forumowicze zapytać co można sprawdzić jeśli to nie chodzi o pogodę Temperatura silnika była z kreskę ponad połowę Dzisiaj rano jak szedłem do szkoły, tata zapytał mnie czy wczoraj nie zaobserwowałem że samochód wydala za dużo białych spalin, przypomniałem sobie że dzień wcześniej było to samo. Jeździłem trochę więcej niż mój tato bo on tylko z pracy jakieś 5 km ale jednak wolałbym sprawdzić co może być przyczyną tych spalin. Czy to tylko wina pogody czy jednak może się coś dziać

    przy okazji mam pytanie: jak najszybciej pozbyć się pary z szyb czy wiać zimnym czy ciepłym czy takim pół na pół, czy włączać klimę czy otwierać szyby ? czy ustawiać nawiewy na przednią szybę (tracąc wtedy nawiew na boczne) jak to wygląda u Was ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Witaj Sąsiedzie
    U mnie też dymi masakrycznie na biało, zwłaszcza gdy się silnik nagrzeje. Sądze że jest to wina tak jak piszesz zimno wilgotno krótkie trasy i się zbiera woda .
    U mnie szyby nie parują jakoś strasznie może nagrzewnice masz stukniętą. Dobrą metodą jest wietrzenie samochodu tj. przed opuszczeniem pojazdu po jeździe otworzyć na minutke okna/drzwi wyrównać temperaturę i nie powinno parować od środka. Duże znaczenie może mieć to czy masz naniesioną wodę na wycieraczki która paruje.
    W momencie gdy zaparują mi szyby od środka po wejściu do auta daje na szyby nawiew i na 3-4 bieg po dwuch minutach wszystko jest klarowne
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    Witam
    aha czyli jak jest nagrzany to jeszcze więcej paruje no też mi się tak wydawało że tego na początku aż tak nie widać
    co do szyb, ojciec wymieniał parownik chyba czy coś tam, filtry przeciwpyłkowe, sprawdzana była nagrzewnica ponieważ płyn chłodniczy dostawał się do środka samochodu i że nie dość że szyby były strasznie zaparowane to i jeszcze tłuste teraz po jeździe będę wietrzył samochód zobaczymy czy to coś da (minuta dwie mnie nie zbawi przecież) fakt, czasami naniesie się do środka mokrego, zwłaszcza na butach, ale co wtedy ? najlepiej włączyć trochę ciepły nawiew na nogi ? ;> dajesz nawiew na szybę ale jaki ? ciepły zimny ? czy może tak po środku ?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Jak przewietrzysz auto to woda na wycieraczkach nie będzie przeszkadzać
    A nawiew daje na ciepły (nie mam klimy) na zimnym silniku i tak to nie ma znaczenia. Z tego co się orientuję ludzie z klimą o ile mają taką funkcję dają "max def".
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    no dobrze więc teraz postaram się wietrzyć samochód po skończonej jeździe, interesuje mnie ta funkcja "max def" bo klimę (chyba ) mam no mam wszystkie pokrętła, od ciepłego/zimnego później szybkość wiania no i na końcu gdzie ma wiać, pod nimi są dwa przyciski jeden to chyba od wymiany powietrza wewnątrz samochodu, drugi zaś jest z symbolem płatka śniegu, wydaje mi się że to jest klima ale czy to jest ten przycisk max def ? czyli powiedzmy wsiadam rano do samochodu, mam zaparowane szyby i co ? naciskam ten guziczek, szybkość wiania na jakieś 3-4, zimne, na szyby i co ? będzie działać ? ;>

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Klima osusza powietrze w aucie wiec i szyby więc włączanie jej jest dobrym pomysłem. Ciepłe powietrze znacznie szybciej osusza szybę ale zimne robi to "dokładniej". Jak osuszysz ciepłym powietrzem i zmienisz nawiew na grzanie kabiny to szyba zaraz znowu zaparuje. Ile temu zmieniłeś filtr przeciwpyłkowy bo zmienia się go co rok. Raz na jakiś czas trzeba też osuszyć klimatyzacje lub wymienić osuszacza. Podobno dzięki osuszaniu klimy można nie wymieniać drogiego osuszacza, tak mi powiedział jakiś łebek w Nor Auto ale czy to prawda to nie wiem.
    Co do dymu to jest on biały czy niebieskawo biały? Zaraz po odpaleniu auto może przydymić na biało i kapać z rury ale potem nie powinno. Możliwe, że to nie dym a para. Jeśli para to nie ma się co przejmować.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Stolski, To masz tą dziwniejszą wersję klimy, jeśli na pokrętłach od temperatury nie masz stopni tylko przejście z niebieskiego w czerwone to nie ma "max def" a tą snieżynką włączasz i wyłączasz klimatyzację, o ile dobrze pamietam to przy -6 st C na zewnątrz się nie włączy.

    szela, To biały dym ja stawiam na parę, szczególnie że gdy byłem dziś w garażu wyjeżdżając z niego zostawiłem szlaczek wody
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał szela
    Ile temu zmieniłeś filtr przeciwpyłkowy bo zmienia się go co rok.
    w sumie niedawno, no będzie z jakiś miesiąc
    Cytat Napisał szela
    Co do dymu to jest on biały czy niebieskawo biały?
    jest to biały dym i za pewne jest to para która się skrapla
    Cytat Napisał waho.
    Stolski, To masz tą dziwniejszą wersję klimy, jeśli na pokrętłach od temperatury nie masz stopni tylko przejście z niebieskiego w czerwone to nie ma "max def" a tą snieżynką włączasz i wyłączasz klimatyzację, o ile dobrze pamietam to przy -6 st C na zewnątrz się nie włączy.
    No jest przejście, żadnych oznaczeń niestety nie ma no i jeszcze pytanie, powiedzmy wstaję rano i chcę pojechać samochodem, czy mogę normalnie włączyć sobie klimę tak z rana na zimny silnik ? czy może wiać ale bez klimy ? co myślicie o otwieraniu okien ? czy to coś pomaga ? wiem że nie można otwierać okien jeżeli korzystamy z klimatyzacji (chyba )

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Można otwierać okna z włączoną klimą ale po co. Na zimnym silniku można włączać klimę ale jak każde urządzenie w aucie lepiej chwilkę po odpaleniu. Ważniejsze aby nie gasić auta z włączona klimą. Najlepiej wyłączyć ją minutkę, dwie przed wyłączeniem silnika.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 SX
    Moja metoda na parujace (mocno zaparowane) szyby:

    1. Włączyć nawiew powietrza: maksymalna temperatura + dmuchawa na 3 lub 4 + obieg z zewnątrz (nie zamkniety) + strumien na szybe.

    2. Przetrzeć parę czystą szmatka lub chusteczką.

    3. Uchylic szybę boczną jakies 1 - 2cm (najlepiej od strony pasazera, aby nie przewialo kierowcy podczas jazdy).

    Para wodna zawsze jest w powietrzu, wiecej lub mniej. Kondensuje ona i skrapla sie na przedmiotach chlodniejszych (np. szyby). Dostarczenie energii cieplnej za pomoca nawiewu powoduje nagrzanie sie szyb oraz ponowne oderwanie sie czasteczek pary od szyby. Strumień powietrza dodatkowo wymusza odparowanie pary z szyby. Przez uchylona szybe wydostaje sie powietrze o wiekszej wilgotnosci (ilosci pary wodnej).

    To moja teoria (ze sprawną nagrzewnicą bez przecieków). Jesli nagrzewnica przecieka to trzeba wymienic lub uszczelnic... Ja wlasnie taka cieknaca posiadam w nowo zakupionym Bravo 1.4 SX, co prawda szyby nie paruja, ale dywanik pasazera jest ciagle mokry i smierdzi plynem chlodniczym w kabinie...

    Pozdrawiam,
    M.K.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał mkorneluk
    1. Włączyć nawiew powietrza: maksymalna temperatura + dmuchawa na 3 lub 4 + obieg z zewnątrz (nie zamkniety) + strumien na szybe.
    tak, tyle że jeśli rozpoczynamy jazdę np rano to ciężko żeby już od początku wiało ciepłym powietrzem jednak niestety nie ma innego sposobu żeby pozbyć się pary na szybie

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2009
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Postów
    43
    Auto
    Marea 1,6 sx
    W instrukcji zauważyłem że pod wycieraczką pasażera jest taki pojemnik absorbujący wodę z nawiewu... ale jeszcze go nie szukałem fizycznie... jak zrobię skan z instrukcji to go zamieszczę
    Nie piję nie palę jest OK.
    O kurde! Papieros wpadł mi do piwa...


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava max def

fiat bravo biale spaliny

fiat brava 1.6 16v spaliny

co trzeba zrobic jesli.samochod wydala duzo spalin

samochod duzo spalin

brava max def dym

brava 1 6 spaliny

opcja max def fiat

maksumalny nawiew smierdzi

fiat bravo 1.4 dymi para

funkcja max deff fiat marea

fiat brava spaliny

fiat brava 1.6 16v spalin

marea funkcja max def

fiat brava 1 6 16v smierdzi z nawiewu

biale spaliny za samochodem przez chwile

biale spaliny chwile po odpaleniu

biale spaliny tylko po odpaleniu na zimnym

smierdzi plyn chlodniczy dymi z nawiewu

przycisk max def w fiacie marea

http://www.iparts.pl