Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2009
    Skąd
    Bytom Odrzański
    Postów
    21
    Auto
    brava 1.4

    [silnik] Co oprócz uszczelki pod głowicą?

    jwt.
    Objawy:
    -długo kręci jak jest zimny zanim odpali,
    -po odpaleniu z rury wylatuje biały 'obłoczek'
    -powoli znika płyn chłodzący,
    -minimalnie wzrosło spalanie przy minimalnym spadku dynamiki

    Najprawdopodobniej wypierdziało mi uszczelkę pod głowicą.
    Co przy okazji jej wymiany warto jeszcze zrobić?

    ps. Rozrząd (pasek+napinacz) ma jakieś 5-7 tyś. km.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    31
    Postów
    2,356
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    - nowa uszczelka
    - planowanie głowicy
    - wymiana płynu chłodzącego
    - nowy pasek rozrządu i napinacz
    - ew nowy pasek napędu alternatora

    To na pewno bym robił razem z wymianą uszczelki, co więcej chyba nic
    Too Fiat Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Sprawdź czy przewody nie są nabite i czy się nie poci silniczek przy uszczelce. Dla 100% pewności podłącz kompresor zamiast świecy i zobacz czy powietrze nie ucieka zbiorniczkiem wyrównawczym. Olej do cylindra może dostawać się zużytym uszczelniaczem zaworowym ale aby to wymienić to zazwyczaj i tak trzeba uszczelkę ściągać, choć ponoć są magicy co parafią bez.

    [ Dodano: 2009-04-21, 17:04 ]
    Odrazy dotrzeć zawory, nowe uszczelniacze (zaworowe i nie tylko ). Niby to oczywiste ale może nie dla każdego.
    Można pokusić się, i nie wymieniać paska skoro ma 5 tys ale zawsze jest to ryzyko.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V

    [silnik] Co opróczuszczelki pod głowicą?

    Witam, mam problem ze swoimFiatem 1,4 12 V. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Opiszę co mi się przytrafiło. Z jakieś 3 tygodnie temu wymieniliśmy chłodnicę na nową, bo stara przeciekała i zapowietrzała się. Po wymianie było przez ten czas spokojnie. Za to wczoraj niespodziewanie po odpaleniu po paru sekundach temperaturapodskoczyła prawie do maksimum. Przestało lecieć zimne powietrze. Także stanęłam sobie na poboczu i go zgasiłam. Pomyślałam, że może to znowu chłodnica się zapowietrzyła. Powolutku, po troszeczku odkręcałam zawór wlewu płynu chłodzącego. Oczywiście płyn ,który w niej był zaczął wylatywać. Ale co jest dziwne to jak już przestał to jak spojrzałam do wlewu to poziom płynu był nadal wysoki.Prawie do końca. Wtedy powoli zaczęłam odkręcać korek od odpowietrzania. A tu co dziwne płyn nie plunął.Wylatywała tylko leciutko para. Dolałam jeszcze płynu,coś zabulgotało ale płyn nie wyleciał tym drugim otworem.Temperatura nie spadała. Wiatrak się nie załączył. Na chwilę spadła temperatura i poleciało ciepłe powietrze. Ale po kilku sekundach zrobiło się to samo. Także zawinęłam się ipodjechałam do pobliskiego warsztatu, żeby ktoś to zdiagnozował.Pan mechanik stwierdził, że może być to wina termostatu albouszczelki pod głowicą.Patrzył jakieś przewody, któryś był twardy. Po chwili coś pykło jakby coś się odetkało i wiatrak się załączył. Także zostawiłam samochód do naprawy. Powiedział, że jak ostygnie to zobaczy co mu dolega. Jak wy myślicie? Co to może być? Jak powinna wyglądać naprawa takiejuszczelki? Czy jest konieczne oddanie jej do planowania? I trzeba przy tym wymieniać rozrząd? Robiłam go 36 tyś.km temu. Termostat wymieniałam 1 rok temu.Mam zamieszanie w głowie bo inny mechanik (podobno świetny i rozchwytywany) twierdzi, że lepiej wymienić cały silnik. Tylko to mi się nie widzi, bo to pewnie dużykoszt. A kto mi zagwarantuje, że on będzie dobry i, że nie będziepodobnej sytuacji? Tym bardziej, że samochód jest wart może z 5 tysięcy. I mam w niego ładować tyle pieniędzy? Jeszcze inny znajomy twierdzi, że mechanik mi gada głupoty.Że powinnam wymienić tylko uszczelkę(bez planowania) i śmigać dalej. Także jestem rozdarta i nie wiem co komu mam odpowiadać.
    Koczi

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    31
    Postów
    2,356
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wymienić uszczelkę pod głowicą, do tego trzeba zdjąć głowice porozkręcać kolektory i inne ustrojstwa, mechanik będzie wiedział co robić.
    Termostat masz raczej sprawny skoro węże twardniały. A wentylator się nie włączał bo w chłodnicy były spaliny.
    Planowanie głowicy należy wykonać, żeby pozbyć się ewentualnych deformacji wywołanych np. przegrzaniem.
    Rozrząd, czyli pasek i napinacz dla bezpieczeństwa portfela też bym wymienił, a dodatkowo pompę wody, płyn chłodniczy i olej.
    Silnika nie warto kupować drugiego, za duże koszty które nigdy się nie zwrócą.
    Taki skrótowy zaokrąglony kosztorys:
    - demontaż i montaż głowicy z paskiem rozrządu ~350zł
    - planowanie głowicy ~150zł
    - uszczelka pod głowicą ~60zł
    - pasek rozrządu, napinacz, pompa wody ~450zł
    - oleum z nowym filtrem ~100zł
    - płyn chłodniczy ~50zł

    Przy takiej robocie trzeba się liczyć z tym, że po drodze jeszcze coś wyjdzie i trzeba będzie dołożyć parę stówek.
    Too Fiat Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V
    Bardzo serdecznie dziękuję za poradę. Zastanawiam się nad tą pompą wody bo była wymieniana razem z rozrządem półtora roku temu a olej razem z filtrami (oleju,powietrza,paliwa) wymieniałam 400 km temu (16.06.2010). No ale jeśli będzie trzeba to trudno. Byle by już dobrze chodził i żebym zaraz nie musiała go zaprowadzać, bo to bardzo komplikuje życie (nie tylko finansowo).
    A mam jeszcze jedno pytanko.
    Od jakiegoś czasu czasami brakuje mu mocy. Wciskam pedał gazu do podłogi a on ciężko się zbiera. Tak jakby miał słaby dopływ paliwa.Dopiero po paru sekundach od naciśnięcia pedału gazu idzie.Czy to może mieć związek z tą nieszczęsną uszczelką?
    Koczi

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    31
    Postów
    2,356
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Koczi
    Zastanawiam się nad tą pompą wody bo była wymieniana razem z rozrządem półtora roku
    Jeśli tak to możesz zostawić o ile jest sprawna.
    Olej wymień bo nie wiadomo czy płynu chłodniczego do niego nie naciekło i odwrotnie do płynu chłodniczego.
    Cytat Napisał Koczi
    Wciskam pedał gazu do podłogi [...] Dopiero po paru sekundach [...] idzie.
    Masz tak przy ruszaniu czy podczas jazdy?
    Jeśli przy ruszaniu to proponuję dodać więcej gazu, u mnie też takie zjawisko występuje.
    Too Fiat Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V
    Mam tak podczas jazdy. Po zmianie biegu też to występuje.
    Koczi

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    31
    Postów
    2,356
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A instalację gazową masz?
    Too Fiat Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V
    Tak mam założony gaz. Ale na paliwie też to się dzieje. Najpierw zaczęło się na paliwie a potem to już nie było różnicy czy jest na gazie czy na paliwie.
    Koczi

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    31
    Postów
    2,356
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    To jak będzie mechanik ściągał głowicę niech przyjrzy się czy na wałku są jeszcze krzywki.
    Too Fiat Too Furious - R.I.P.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V
    Dzięki wielkie

    [ Dodano: 2010-07-24, 21:51 ]
    Witam, znowu mam problem z moim fiatem. Została wymieniona uszczelka pod głowicą, pasek rozrządu i inne dodatkowe rzeczy. Po 2 tygodniach od roboty znowu samochód mi się grzeje. Ostatnio zauważyłam,że ubywa mi dużo płynu chłodniczego. Np. doleję go do pełna a po dwóch dniach jest już na dnie. I wtedy mi się grzeje. Muszę co chwile sprawdzać poziom płynu i go dolewać. Dodam, że chłodnica jest nowa i tak na oko nie widać wycieku tak jak to było przy tej popsutej. Już mi ręce opadają. W piątek dopiero zaprowadzę auto de mechanika ale się martwię co mu znowu dolega. Nie mogę nigdzie dalej pojechać bo się boję.
    Koczi


 

Podobne tematy

  1. jak połączyć 1.2 8V z głowicą Punto I 1.2 MPI 75kM
    Napisany przez Michał na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-09-2010, 20:19
  2. Czy To znowu Uszczelka Pod Głowicą???
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-08-2010, 17:34
  3. Wymiana uszczelki po kolektorem ssącym.
    Napisany przez defender118 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-02-2010, 13:43
  4. Marea 1.6 16v Chyba poszła uszczelka pod głowicą...
    Napisany przez Mistrano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-12-2009, 09:29
  5. Uszczelka pod głowicą- jednak pękniecie głowicy
    Napisany przez darkier na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2008, 17:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava wymiana uszczelki pod głowicą

wymiana uszczelki pod głowicą fiat bravo

fiat brava 1.2 wymiana uszczelki pod głowicą

wymiana uszczelki pod głowicą fiat brava

fiat bravo uszczelka pod głowicą

uszczelka pod głowicą objawy fiat

planowanie głowicy tomaszów mazowiecki

planowanie głowic Tomaszów Mazowiecki

fiat siena wymiana uszczelki pod głowicą-koszty

fiat brava 1.2 wzmiana usycyelki pod glowica

brava uszczelka pod głowicą

ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą w sienie 1.2 8v

fiat brava uszczelka pod głowicę silnika

części samochodowe do fiata sieny uszczelka pod głowicę

demontaż głowicy fiat brava

wymiana uszczelki pod głowicą fiat bravo 1.2

demontaz głowicy bravo 1 6

uszczelka pod glowica Brava 1.4

uszczelka pod glowicę Brava 1.4

na jakiej ulicy planują głowice w tomaszowie mazowieckim

fiat siena wymiana uszczelki pod głowicą

planowanie głowicy fiat siena

uszczelka pod głowicą objawy fiat bravo

uszczelka pod głowica fiata brawa 14 12v

oznaki uszkodzonej uszczelki pod glowica w fiacie bravo 1.6