Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    76
    Auto
    Fiat Bravo JTD 100, Croma MJet 120

    regulator ciśnienia paliwa - czyszczenie

    Witam, mój problem zaczął się od tego, że podczas jazdy na 4 biegu ok 2200 obr/min zapaliła się nagle "marchewka" i odcięło paliwo - auto zgasło. zjechałem na luzie jeszcze w jakąś drogę i próbuję odpalić - nic. Wyjąłem kluczyk, włożyłem z powrotem i zapalił, kilka kilometrów dalej ta sama sytuacja, w sumie na 15 km trasie zgasł mi tak 3 razy. Podłączyłem pod kompa, wyskoczyły 2 błędy - coś z EGR'em, ale to raczej wykluczam bo 3 miesiące temu dokładnie czyszczony, oraz błąd P0191(Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - sygnał poza zakresem/wydajność), błędy skasowane, od niedzieli było dobrze, a tu dziś rano zgasł mi ponownie ale tylko raz. Przeczytałem gdzieś na forum, że należy wyczyścić regulator ciśnienia paliwa na pompie. Moje pytanie brzmi, gdzie dokładnie on się znajduje w bravo CF3 ? Prosiłbym również o jakieś wskazówki odnośnie czyszczenia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,173
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeszcze nikt Ci nie odpowiedział, ale przykleję informację. Sytuacja dotyczy też silnika JTD.
    Wykonać następujące operacje:
    1. Sprawdzić, czy kluczyk wyłącznika zapłonu znajduje się w położeniu STOP, a następnie odłączyć zacisk bieguna ujemnego (-) akumulatora.
    2. Odłączyć szybkozłączkę przewodu powrotnego paliwa z filtra paliwa, po stronie przewodu kolektora powrotnego paliwa.
    3. Odłączyć szybkozłączkę przewodu powrotnego paliwa do zbiornika po stronie przewodu kolektora powrotnego paliwa.
    4. Odłączyć przewód łączący elektrowtryskiwacze z kolektorem powrotnym paliwa, po stronie kolektora powrotnego paliwa.
    5. Odkręcić śruby i wyjąć przewód kolektora powrotnego paliwa po uprzednim odłączeniu od kolektora przewodu powrotnego paliwa z pompy ciśnienia.
    6. Oczyścić pompę wysokiego ciśnienia używając produktów do czyszczenia na zimno i osuszyć sprężonym powietrzem.
    7. Odłączyć złącze elektryczne od regulatora ciśnienia paliwa.
    8. Odkręcić śruby mocujące regulator ciśnienia paliwa.
    9. Obrócić ręcznie w gnieździe regulator ciśnienia w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i wyjąć go.
    10.Usunąć zanieczyszczenia znajdujące się na otwarciu pompy ciśnienia i w szczelinach na powierzchni.
    11.Przed zamontowaniem regulatora ciśnienia paliwa sprawdzić, czy pierścień uszczelniający metalowy (1a), pierścień uszczelniający czarny lub zielony (1b) i pierścień uszczelniający wspornika biały nie są uszkodzone i umieszczone prawidłowo.
    12.Nasmarować wszystkie pierścienie uszczelniające czystym olejem napędowym.
    13.Umieścić regulator ciśnienia paliwa w gnieździe na pompie ciśnienia.
    14.Obrócić ręcznie w gnieździe regulator ciśnienia paliwa w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i nacisnąć do momentu zetknięcia powierzchni połaczenia.
    15.Ustawić prawidłowo regulator ciśnienia paliwa.
    16.Dokręcić z wymaganym momentem śruby regulator ciśnienia paliwa /0.8 ÷ 1.0 daNm/
    17.Podłączyć złącze elektryczne do regulatora ciśnienia paliwa.
    18.Połączyć zacisk ujemny (-) akumulatora
    regulatora ciśnienia paliwa.JPG
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    76
    Auto
    Fiat Bravo JTD 100, Croma MJet 120
    Dzięki za odpowiedź, wczoraj poszedłem "na żywioł" i dostałem się do regulatora, przedmuchałem kompresorem i wyczyściłem w oleju napędowym. Jak na razie zrobiłem 60 km i nie gaśnie. Wczoraj przed zabiegiem, na trasie ok 10 km zgasł mi 7 razy, dopiero gdy skasowałem błąd mogłem przejechać 5 km które zostały mi do domu Zastanawia mnie tylko to co ujrzałem na regulatorze, tzn podkładka opisana w tej instrukcji jako 1c ma taki mały ząbek ok 0,5 mm jakby wyrwany w miejscu styku z uszczelką 1b, lecz nie jest całkiem przerwana. Myślę żeby ją wymienić, ale teraz już to poskładałem, ktoś zna może wymiary ? Można toto dokupić ?
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 09-09-2011 o 13:42

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    76
    Auto
    Fiat Bravo JTD 100, Croma MJet 120
    Po czyszczeniu regulatora pojawił się nowy problem - auto strasznie wolno przyspiesza, przepływomierz odpinany i to samo. Mam pytanie odnośnie zaworu EGR, FES wskazuje na jałowych ok. 65% a po dodaniu gazu ta wartość spada stopniowo i wreszcie przy wyższych obrotach na 1%, czy zawór pracuje prawidłowo? Po odpięciu przepływki natomiast wskazuje cały czas 1%.

    Problem rozwiązany, po podmianie przepływomierza na inny auto stało się torpedą EGR sprawny. Co ciekawe odłączanie wtyczki od przepływomierza nic nie zmieniało, mechanik stwierdził, że to dlatego że mam silnik CF3 i jakiś nowszy komp. Pozdro.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 14-09-2011 o 07:11

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    91
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Witam Martinez, czyli przyczyną gaśnięcia auta był przepływomierz? Mam takie same objawy i już nie mam cierpliwości do tego auta.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    76
    Auto
    Fiat Bravo JTD 100, Croma MJet 120
    Witaj, nie nie nie przyczyną gaśnięcia auta był zabrudzony regulator ciśnienia paliwa, polecam Ci od razu kupić sobie zestaw naprawczy uszczelek do niego. U mnie jest to produkt który znajduje się w intercarsie o symbolu "zestaw naprawczy regulatora ciśnienia paliwa jtd bosch f01m 100278". Jeśli Twój regulator jest mocowany do pompy wysokiego ciśnienia na 2 śrubki to prawdopodobnie masz identyczny jak u mnie. Ogólnie przedmuchałem go kompresorem i wypłukałem w oleju napędowym, uszczelek nie wymieniałem bo nie mogłem ich wtedy dostać, ale problem zażegnany

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    91
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Dzięki Martinez za odpowiedź. Przeczyszczę go tak jak mi radzisz i zobaczymy, czy to wystarczy na moją Maryśkę
    Pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    91
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    martinez, wiszę Ci flaszkę Odkręciłem regulator, zamontowałem nowe uszczelki z tego zestawu naprawczego co mi poleciłeś i śmiga Maryśka aż miło i nie gaśnie Dzięki wielkie jeszcze raz. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez rieper ; 28-12-2011 o 12:59

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    76
    Auto
    Fiat Bravo JTD 100, Croma MJet 120
    Gratulacje Przynajmniej możemy tyle zaoszczędzić na mechanikach i nowym regulatorze tj. ~ parę stówek Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 28-12-2011 o 13:18

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    91
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Niestety regulator już zakupiłem nowy niestety, ale go nie montowałem. Zestaw naprawczy załatwił sprawę Teraz mam regulator nówkę do sprzedania, ale myślę, że go szybko sprzedam


 

Podobne tematy

  1. Czyszczenie przepływomierza
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2013, 12:01
  2. Samodzielne czyszczenie turbiny
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-04-2011, 22:19
  3. czyszczenie przepustnicy
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 22-04-2011, 21:34
  4. Czyszczenie
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-11-2010, 23:08
  5. [osprzęt silnika] Regulator cisnienia paliwa
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-09-2009, 21:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik cisnienia paliwa

jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa

regulator cisnienia paliwa jtd

regulator ciśnienia paliwa fiat

regulator ciśnienia paliwa fiat bravo

czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa

regulator ciśnienia paliwa fiat brava

regulator ciśnienia paliwa bosch

regulator ciśnienia paliwa czyszczenie

zawór ciśnienia paliwa

regulator ciśnienia paliwa jtd

zawor cisnienia paliwa jtd

czujnik ciśnienia paliwa jtd

regulator cisnienia paliwa jak sprawdzic

regulator cisnienia paliwa fiat brava

regulator ciśnienia paliwa fiat marea

regulator ciśnienia paliwa fiat siena

fiat siena regulator ciśnienia paliwa

czyszczenie czujnika ciśnienia paliwa

regulator ciśnienia pompy paliwa

czyszczenie regulatora cisnienia paliwa

zawór ciśnienia paliwa jtd

regulator ciśnienia jtd

regulator ciśnienia paliwa jak sprawdzić

fiat bravo jtd zawór odcięcia paliwa

Tagi dla tego tematu