Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Regeneracja silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    27
    Postów
    56
    Auto
    Grande Punto 1.4 T-Jet
    Rocznik
    05.2009

    Regeneracja silnika

    Witam,
    Chciałem Was zapytać w jaki sposób moge zregenerować silnik w swoim Bravo. Chodzi o to, że autko jest z 2001r i ma przejechane 160tyś według licznika. Jednak samochód od 3 lat jeździ po PL wcześniej szalał po Austrii. Chciałem dowiedzieć się co powinienem wymienić poza świecami, kablami WN bo to już zrobiłem. Po prostu samochód od pewnego czasu jest słabszy. Przyspieszenie już nie takie jak było kiedyś, na pierwszym biegu potrafi przyspieszać falowo do osiągnięcia tych 4-5tys obrotów. Wiem że 1.2 to nie bolid formuły, ale wcześnie był żwawszy. Proszę o radę :-)
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Zapewnij silnikowi to co potrzebuje do uzupełnienia cylindra.
    Paliwa - sprawdź stan filtra paliwowego.
    Powietrza- sprawdź stan filrta powietrza
    ,
    Czy auto odpala normalnie, czy posiada dobrze ustawiony zapłon, czy oby ma przepał na każdym z garów. - Czy przewody są sprawne, czy świece przepalają.
    Pali się kontrolka "Engine"
    Zaczyna brać olej? Kolor spalin ?
    Jak rozrząd ? Przygięty zawór ?

    Wiesz, z tym co napisałęś mogę pisać i pisać. Kochanieńki podaj szczegóły
    F/I/A/T

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    27
    Postów
    56
    Auto
    Grande Punto 1.4 T-Jet
    Rocznik
    05.2009
    - Filtr paliwa mam w baku, cieżko będzie mi sprawdzić stan,
    - Filtr powietrza wymieniany niedawno,
    - Auto odpala raczej normalnie, w zime miał małe problemy mimo nowego akumulatora czasem miałem wrażenie, jakby rozrusznik chciał a nie mógł się zakręcić,
    - Nie pali się kontrolka engine
    - Raczej nie bierze oleju, a jeśli to w bardzo małych niezauważalnych ilościach,
    - Kolor spalin raczej przezroczysty,
    - Jeśli chodzi o rozrząd to nie posiadam takiej wiedzy żeby jakoś specjalnie ocenić jego stan,
    - Jeśli chodzi o przygięty zawór to nie mam pojęcia, jak to sprawdzić?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał adi000 Zobacz post
    - Filtr paliwa mam w baku, cieżko będzie mi sprawdzić stan,
    1- Filtr powietrza wymieniany niedawno,
    2- Auto odpala raczej normalnie, w zime miał małe problemy mimo nowego akumulatora czasem miałem wrażenie, jakby rozrusznik chciał a nie mógł się zakręcić,
    3- Nie pali się kontrolka engine
    4- Raczej nie bierze oleju, a jeśli to w bardzo małych niezauważalnych ilościach,
    5- Kolor spalin raczej przezroczysty,
    6- Jeśli chodzi o rozrząd to nie posiadam takiej wiedzy żeby jakoś specjalnie ocenić jego stan,
    7- Jeśli chodzi o przygięty zawór to nie mam pojęcia, jak to sprawdzić?
    2- Sprawdzałeś kabel masy? jest (1 .6) po prawej stronie akuu
    4-każdy bierze trochę oleju, np. silniki opla ecotek lubi sobie nawet 0,7l oleju na 1000km wszamać, ale to raczej sobie odpuśćmy.
    6-Rozrząd należałoby wymienić(chyba,że został niedawno wymieniony) - poprawne ustawienie zależy czy auto będzie działać poprawnie,
    nie wiem,czy silnik 1.2 jest kolizyjny, możliwości jest wiele, być może przeskoczył ci na pasku i będzie ciężko palił, więcej spalał itd.
    7-chodzi właśnie o przestawienie rozrządu, gdyby silnik był kolizyjny ,to znaczy że każde przestawienie rozrządu może doprowadzić do uszkodzenia zaworów a nawet wyłamania głowicy,

    Jedź do mechaniora , zdecydujcie czy wymieniamy rozrząd.
    (jeżeli nie wiesz kiedy był rozrząd wymieniany nie zwlekaj i wymień)
    Sprawdź stan filtra paliwa. Zacznijmy od malych rzeczy.
    Częsty objaw spadku mocy problemów z zapłonem to wałśnie zapchany filtr.
    Ocen jaką kulturę pracy ma twój silnik na zimno ,czy stuka mu tuż po zapłonie hydraulika , nie wiem czy masz u siebie popychacze czy jeszcze regulacje płytkową.
    Jak wygląda kopułka, palec i czujniki hala, bo jak dobrze kojaże to 1.2 ma kopułkę , a nie cewkę wysokiego napiecia? Masz dobrze ustawiony zapłon? (tyczy się auta z kopułką)
    Zerknij na stan pasków alternatora i wspomagania jeśli posiadasz, opcjonalnie pasek klimy.
    F/I/A/T

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Dodam tylko, że w kwestii silnika 1.2 16V
    - jest kolizyjny,
    - nie ma kopułki i palca, jest podwójna cewka w tym miejscu (zapłon sterowany całkowicie elektronicznie),
    - są popychacze hydrauliczne,

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Przygięty zawór ?
    jak by był przygięty zawór to na pewno by to słyszał... a kilkadziesiąt, kilkaset km później nie było by gniazda zaworowego... a jak by całkowicie nie było kompresji, to chyba wyczuł by szarpanie...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    27
    Postów
    56
    Auto
    Grande Punto 1.4 T-Jet
    Rocznik
    05.2009
    - Jeśli chodzi o szarpanie, to zdarza się czasem podczas ruszania, nie jest to regularne aczkolwiek zdarza się.
    - Czasem też na prostej równej drodze tocząc się w korku na 2 biegu bez gazu potrafi poszarpać trochę.
    - Spalanie jest raczej w normie, średnio niewiele poniżej 8l.
    - Rozrząd według naklejki pod maską był wymieniany przy 125tyś km. ponad 3 lata temu. Czy można samemu (bez większego doświadczenia w mechanice sprawdzić czy rozrząd jest przestawiony?
    - Na zimnym silniku coś tam tyrkocze lekko pod maską, kiedyś mechanik powiedział że to normalne przy takim przebiegu i latach auta..

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    jak by był przygięty zawór to na pewno by to słyszał... a kilkadziesiąt, kilkaset km później nie było by gniazda zaworowego... a jak by całkowicie nie było kompresji, to chyba wyczuł by szarpanie...
    I twoja teoria bierze w łeb.
    Mója brava 1.6 miała przygięty zawór i śmigał jak szalony, ciśnienie w granicy 14,5 bara,
    nie trzymał wolnych obrotów.
    Wymieniłem własnoręcznie zwór problem się skończył, a gniazda w 16-stkach są bardzo mocne.

    - dobra , do tematu
    Powiedz, auto szarpie podczas ruszania? Jeśli tak, to jak wysoko beże sprzęgło (jak wysoko musisz puścić sprzęgło aby auto zaczęło ruszać)
    gdy bieże sprzęgło na samej górze, praktycznie puszczasz pedał gazu i zaczyna jechać , masz końcówkę sprzęgła. Dzieje się tak ponieważ kończy się tarcz , podobnie może być z dociskiem. Szarpanie wynika w takim przypadku z nierównomiernego przenoszenia mocy.
    Mój fiat potrafi również na biegu 1 czy też 2-gim zaszarpać - dziać się tak może(choć to nie reguła) gdy masz słabą mieszankę , albo uszkodzoną poduszkę skrzyni silnika, wówczas auto może za szarpać. - Powtarzam to nie reguła przczyn szarpania może być znacznie więcej.
    125k km w takim ile twój pojazd ma teraz kilometrów?
    Mimo to 3 lata, to trochę dużo. Wymieniłbym rozrząd, bez względu na kilometry, nie warto oszczędzać na tak istotnej cześci silnika.

    Gdybyś miał przestawiony rozrząd istniały by problemy o których nie pisałeś.
    Mechanik może dobrze podpowiedział. Być może po odpaleniu, hydraulika uzupełnia w magistrali olej, po chwili powinna ucichnąć. Nie ma strachu, w co drugim aucie słychać, jak hydraulika postuka. Gorzej byłoby gdybyś słyszał rasowy stukot, mówimy o wale głównym, 1.2 są bardzo delikatne. Pamiętaj lej dobry jakościowo olej , sprawdzaj stan. Te silniki mają kiepski układ dosmarowania wału głównego,co może doprowadzić do uszkodzenia panewek , wału i uniemożliwienia dalszej eksploatacji.

    Czy można sprawdzić bez wiedzy? Raczej będzie ciężko. Chociaż , nie sądzę abyś miał przestawiony rozrząd, są to ekstremalne przypadki.
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 02-06-2014 o 19:23
    F/I/A/T

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    A sonda? bo wytaczasz od razu ciężkie armaty, a to może po prostu sonda?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    moje zdanie to podjedź do mechanika i niech sprawdzi ciśnienia na garach - powinny być równe , auto jest leciwe więc od tego bym zaczął . Rozrząd jest przewidziany na max5 lat x12kkm czyli 60 kkm -min . , ale spadek mocy może być spowodowany złym ustawieniem rozrządu (przeskoczeniem ząbka)

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    przygięty zawór i 14,5 bara? już w to wierzę...


    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Wymieniłem własnoręcznie zwór problem się skończył, a gniazda w 16-stkach są bardzo mocne.
    taaa.. szczególnie na wypalenie...

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie nadpalone jest gniazdo/zawór na 4 cylindrze. pomiar kompresji wykazuje ponad 10% różnicę w stosunku do pierwszego cylindra. 3 cylinder też odrobinę słabszy więc pewnie też oberwał. a to wszystko przez low-endową instalację gazową założoną przez poprzedniego właściciela w tanim warsztacie LPG. VALTEK + kilometrowe wężyki (o różnej długości) do kolektora to gwarancja problemów z silnikiem - warto o tym pamiętać wrzucając LPG do samochodu.
    moje Bravo mimo, że w 90% sprawne i na chodzie, więcej ostatnio stoi niż jeździ, stąd też myślałem nas samodzielnym zwaleniem głowicy i zawiezieniem jej na regenerację. Podejrzewam, że koszty mogą mnie zniechęcić, a inwestycja nie zwróci mi sie przy okazji sprzedaży auta. poza tym, potrzebowałbym kogoś z kluczem dynamometrycznym i z blokadami do skręcenia silnika i ustawienia rozrządu

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    u mnie nadpalone jest gniazdo/zawór na 4 cylindrze. pomiar kompresji wykazuje ponad 10% różnicę w stosunku do pierwszego cylindra. 3 cylinder też odrobinę słabszy więc pewnie też oberwał. a to wszystko przez low-endową instalację gazową założoną przez poprzedniego właściciela w tanim warsztacie LPG. VALTEK + kilometrowe wężyki (o różnej długości) do kolektora to gwarancja problemów z silnikiem - warto o tym pamiętać wrzucając LPG do samochodu.
    moje Bravo mimo, że w 90% sprawne i na chodzie, więcej ostatnio stoi niż jeździ, stąd też myślałem nas samodzielnym zwaleniem głowicy i zawiezieniem jej na regenerację. Podejrzewam, że koszty mogą mnie zniechęcić, a inwestycja nie zwróci mi sie przy okazji sprzedaży auta. poza tym, potrzebowałbym kogoś z kluczem dynamometrycznym i z blokadami do skręcenia silnika i ustawienia rozrządu
    Zawsze można poszukać czegoś tańszego (głowicy) na rynku (auto złomowiska).
    Dla niektórych zgięty zawór oznacza kaplice i wypalenie zaworu trochę szkoda.
    Nie jestem gołosłowny, mam , jak pisze kolega low-endową instalacje II generacji z mieszalnikiem, źle ustawiona dawka sprawiła podczas jazdy wystrzał gazu i na jałowym przestawiło rozrząd , do tyłu o jeden ząbek, zawór przygięło bardzo delikatnie, na tyle,że auto na wyższych obrotach śmigało, a na wolnych wytracało ciśnienie i gasło.
    Tyle w dziedzinie instalacji,a że jestem zwolenikiem instalacji LPG powiem,ze trzeba ich stale doglądać. Mimo,ze IV gen uchodzi na mało awaryjną i nie niszcząca silnika, warto czasem do niej zajrzeć.
    `pajel
    -personalnie nic do ciebie nie mam, i nie zrozum mnie źle, ale nie obchodzi mnie czy mi wierzysz, czy nie.
    Było tak jak napisałm, jak nie wierzysz oglądaj tematy na tym forum pisane prze zemnie. Tak połowa forum nie potrafiła mi pomóc i sam bym nie pomyślał,ze zawór można tak przygiąć.
    F/I/A/T

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    27
    Postów
    56
    Auto
    Grande Punto 1.4 T-Jet
    Rocznik
    05.2009
    - Sprzęgło łapie bliżej końca niż środka wysokości, niedługo pewnie będzie na wykończeniu,
    - Nagrałem dziś pracę silnika od razu po rozruchu, dźwięk początkowo słychać rzadko, bardzo słyszalny jest pod koniec nagrania, po depnięciu trochę na gaz.

    LINK -> WRZUTA - Głos 001

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał adi000 Zobacz post
    - Sprzęgło łapie bliżej końca niż środka wysokości, niedługo pewnie będzie na wykończeniu,
    - Nagrałem dziś pracę silnika od razu po rozruchu, dźwięk początkowo słychać rzadko, bardzo słyszalny jest pod koniec nagrania, po depnięciu trochę na gaz.

    LINK -> WRZUTA - Głos 001
    Słychać jakiś pasek, albo rolkę, nie wiem dokładnie.

    Pasek na 90% teraz pytanie jaki pasek.
    F/I/A/T


 

Podobne tematy

  1. amortyzatory - regeneracja?
    Napisany przez spychacz na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-05-2014, 15:46
  2. Regeneracja turbiny?
    Napisany przez teffal na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2014, 12:19
  3. regeneracja wachaczy tył.
    Napisany przez Q.. na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 22-03-2014, 14:13
  4. [Mazowieckie] Regeneracja Maglownicy
    Napisany przez Siwy1982 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-09-2011, 11:31
  5. regeneracja wtryskiwaczy
    Napisany przez antis na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-07-2011, 22:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl