Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000

    Question Problem z obrotami 1.2 16v szukałem i czytałem ale nie znalazłem rozwiązania...

    Witam,

    Bravo 1.2 16v wersja 82km
    Rok 2000

    Szukałem i czytałem ale rozwiazanie nie znalazłem !!! Zrobiłem dokładnie to co piszą na forach ale problem jest dalej.
    Dokładnie wygląda to tak że obroty nie falują, wskazówka obrotomierza nie podryguje ale za to silnik tak. Ma takie "podrygi" co chwilę. Zatrzęsie delikatnie motorem i dalej pracuje normalnie i za sekundę znowu to samo.
    Wyczyściłem przepustnicę, wyregulowałem ją, wyczyściłem i nasmarowałem silniczek krokowy - w sumie nie było co czyścić, zaadaptowałem go, wymieniłem świece, przewpdy zapłonowe - podłączone prawidłowo, wymieniłem akumulator, alternator sprawdzony - ładuje jak trzeba na jałowym i przy dodaniu gazu, wyczyściłem sitko w pompie paliwa - dosyć głośno pracuje - syczy nie wiem czy to normalne ??
    No i byłem oczywiście na kompie który pokazuje błąd sondy lambda - problem polega na tym że gamoń od którego kupiłem autko wywalił katalizator i wspawał rurkę. Z tego co wiem są dwie ale komp nie podaje dokładnie która to sonda.
    Jakie moga być przyczyny ? Któraś sonda ? Czy pompa paliwa ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jeśli masz wersje 82km to masz jedną sondę - ale dla pewności napisz z którego miesiąca jest auto(w 2000 r. silnik cf2 zastąpiono cf3 który miał 80km i różnił się m.in. drugą sondą od poprzednika). Albo wrzuć zdjęcie komory silnika:-) W każdym razie w cf2 brak katalizatora nie ma wpływu na działanie sondy,więc jeśli wywala błąd to prawdopodobnie będziesz ją musiał wymienić. Co do skaczących obrotów obstawiam problem z tzw. silniczkiem krokowym (czyszczenie bez rozebrania na części pierwsze nic nie daje) albo wiązka elektryczna(przerabiałem to u siebie).
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Autko jest z listopada.
    Krokowy rozebrałem. Wnętrze wygladało tak że w środku jest plastikowy ślimak, trybik do którego wchodzi przepustnica i silniczek elektryczny wielkosci orzecha. Śilniczka nie rozbierałem bo pewnie jest nie rozbieralny. Moge się mylić.

    Dokładnie taki jak na foto
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez net.adam ; 24-08-2014 o 11:50

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Skoro masz taki silniczek, to masz cf2 i jedną sondę Nie rozebrałeś wszystkiego, bo tam jest jeszcze czujnik położenia przepustnicy który lubi płatać figle, aby się do niego dostać trzeba zdjąć górną pokrywkę, tu masz tutorial Regulator obrotów biegu jałowego - Downloads - Fiat Klub Polska

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Sporo już wiem.
    Sonda do wymiany (pewnie dlatego pali jak smok)
    W tym tutorialu jest że trzeba wymienić tą bierznie na drugą razem z "pazurkami-szczotkami" Zakładam że samo czyszczenie nic nie da. Gdzie dostać coś takiego w dobrym stanie ??
    Ostatnio edytowane przez net.adam ; 24-08-2014 o 13:06

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał net.adam Zobacz post
    W tym tutorialu jest że trzeba wymienić tą bierznie na drugą razem z "pazurkami-szczotkami" Zakładam że samo czyszczenie nic nie da. Gdzie dostać coś takiego w dobrym stanie ??
    Niestety nie - w grę wchodzi wymiana całego elementu na nowy bądź używany (nowy kosztuje ~500zł). W każdym razie warto to wyczyścić, można użyć preparatu typu kontakt do potencjometrów i przede wszystkim pomiary omomierzem czy nie ma żadnych skoków itp. świadczących o uszkodzeniu bieżni.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Jak przestanie padć to podziałam z tym tematem
    Dzięki markshall za pomoc

    Odbiegając od tematu widzę w opisie że masz LPG. Jak ci się sprawuje to autko na tym paliwie ? Chcę również założyć do siebie ale dopiero jak ogarnę te obroty. Są jakieś problemy ???

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wszystko zależy od instalacji i wykonania, ja założyłem dosyć budżetowe graty ale za to porządnie i wszystko śmiga jak należy. Ludzie pchają do tego silnika II gen. gazu i potem się dziwią, że mają problemy. Jeśli gaz to sekwencja i najlepiej dobra a będziesz zadowolony (niestety koszt ponad 2k zł więc musisz sobie przekalkulować czy Ci się to opłaci).


 

Podobne tematy

  1. (Oddam) Znalazłem linkę do Multipli ;-)
    Napisany przez mrozek na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-05-2013, 12:44
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-01-2013, 10:20
  3. [elektronika] Problem z CODE rozwiązany
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-09-2009, 21:59
  4. Trzy tematy do rozwiązania:)
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-04-2009, 11:52
  5. Coś takiego znalazłem
    Napisany przez waho. na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-03-2009, 09:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl