Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2008
    Skąd
    Tychy
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Stilo Multiwagon 1.9MJTD 8V 120KM

    Problem z głośnym zawieszeniem

    Witam kolegów
    Od prawie dwóch lat jestem użytkownikiem Maryśki kombinowanej silnik 1.6 16V, obecnie przebieg prawie 150000km
    Mam następujący problem który zaczyna mnie irytować i chciałbym go wiosną raz na zawsze wyjaśnić

    Zawieszenie w mojej maryśce jest bardzo głośne i raczej mało komfortowe jak na ten samochód. Chodzi o odgłosy jakie docierają do kabiny. Bardzo wyraźnie słychać jezdnię, praca każdego koła - każda nierówność w drodze czy zaliczona dziura jest wyraźnie słyszalna. Tymczasem w innych samochodach nawet z większym przebiegiem te odgłosy są przyjemnie wytłumione - słyszalne jakby zza grubej ściany. Mam wrażenie że moja maryśka ma amortyzatory bezpośrednio przykręcone na sztywno do ramy nadwozia. Tutaj powinienem nadmienić że remont zawieszenia przeprowadziłem niecały rok temu (przód i tył - amortyzatory gazowe KYB + nowe sprężyny na tył). Poprawiło się prowadzenie w zakrętach ale to wszystko.
    Przestudiowałem budowę zawieszenia i tutaj moje pytanie:
    Czy niżej wymienione elementy mogą mieć wpływ na w/w zjawisko:
    - łożysko mcpherson,
    - poduszki gumowe znajdujące się pomiędzy tylną belka a ramą,
    - podkładki gumowe pod sprężyny zawieszenia,

    Czy wymiana tych elementów może wytłumić odgłosy z kół? Nie były wymieniane podczas remontu gdyż mechanik stwierdził że są jeszcze w porządku. Ucieszyłem się bo to parę groszy kosztuje :/
    Carpe Diem



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Ogólnie to nasze pojazdy są słabo wytłumione jeśli chodzi o izolacje akustyczną za to wszystko do środka łatwo dociera, u mnie wyraźnie szumi w bagazniku jak jest mokra droga, taki urok gołych blach i prawie zerowego fabrycznego wyciszenia.

    Założyłeś amortyzatory gazowe, to był błąd bo sa one mniej komfortowe niż olejowe, twardsze po prostu. Z pośród elementów które wypunktowałeś każdy ma wpływ na głośność pracy zawieszenia, ja o statnio wymieniałem u siebie poduszki z tyłu bo się tył odzywał masakrycznie, okazało się że przednie poduszki to totalny złom, a z zewnątrz wyglądały dobrze ....

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ja minimum co druga wiana amorów wymieniam, też łożyska, odboje, osłony itp. Przy komplecie amorów nie zwiększa to znacząco kosztów, a nie ma potem problemów.
    Co do KYB to mam mieszane uczucia. Zawsze ta nazwa kojarzyła mi się z "luksusem", a dokładniej sportem z wysokiej półki, ale jakiś czas temu kumpel kupił na allegro komplet i strasznie narzekał. No ale jak coś jest najtańsze na allegro to zazwyczaj jest słabe.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2008
    Skąd
    Tychy
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Stilo Multiwagon 1.9MJTD 8V 120KM
    No właśnie dlatego trochę dołożyłem i amorki kupiłem w sklepie - bałem się allegro. Z ewentualnym roszczeniem gwarancyjnym byłby masakrystyczny problem. Poza tym gdzies czytałem że na allegro podmieniają nalepki na amorkach - tym sposobem z amorka za 100zł robi się amor za 250zł :/

    Wracając do tematu: pisząc odboje macie na myśli te bałwanki gumowe zapobiegające amortyzatory przed dobijaniem czy te gumowe zderzaki o których pisałem - tych pomiedzy sankami a ramą?
    Jest jakiś sposób żeby je skontrolować bez rozbierania? Podobno żeby je wymienić to masakra - trzeba całe sanki opuszczać? Brzmi groźnie ciężka robota czy po prostu wymagająca czasu?
    Carpe Diem

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał gizmo-79
    Podobno żeby je wymienić to masakra - trzeba całe sanki opuszczać? Brzmi groźnie ciężka robota czy po prostu wymagająca czasu?
    Jesli mówisz o poduszkach z tyłu to nie trzeba opuszczać całej belki, starczy zbiornik poluzowac na opaskach żeby trochę siadł. Samo wybicie to pic, gorzej z wcisnięciem nowych poduszek, trzeba mieć coś w stylu scisku śrubą bo naprawde ciasno siedzą.


 

Podobne tematy

  1. Problem z zawieszeniem ...
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-11-2010, 04:18
  2. [zawieszenie] Problem z prawą tylną oponą i zawieszeniem Pom
    Napisany przez tomek9181 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-10-2010, 18:50
  3. [zawieszenie] Co jest z tylnym zawieszeniem w Linei?
    Napisany przez sosi na forum Linea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-02-2010, 21:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

budowa fiata stilo

schemat zawieszenia fiat siena

zderzak gumowy marea

elementy tylnego zawieszenia fiat siena

zawieszenie fiat stilo schemat

fiat brawa budowa przedniego zawieszenia

BUDOWA ZAWIESZENIA PRZDNIEGO FIAT BRAVA

schemat zawieszenia fiat stilo

budowa zawieszenia przedniego fiat brava

fiat siena budowa zawieszenia

budowa przedniego zawieszenia w fiat stilo

budowa mcphersona fiat brava

fiat siena rysunki zawieszenia

elementy zawieszenia przedniego fiat siena

remont zawieszenia fiat stilo

rysunek zawieszenia fiat marea

budowa i rysunek fiata brava

fiat stilo budowa zawieszenia

budowa mcperson fiat sienadhcemat przedniego zawieszenia w stilobudowa podwozia fiata marea
http://www.iparts.pl