Problem Fiat Brava 1.2 16V

Temat: Problem Fiat Brava 1.2 16V

Tagi: 16v, brava, fiat, problem
  1. grzesiek92 napisał:
    Na ten oczekiwany przepływ powietrza nie ma co patrzeć. To są jakieś złe wskazania.
     

  2. Avatar asarx

    asarx napisał:
    Cytat Napisał zic10 Zobacz post
    A czy koledzy mogą się wypowiedzieć na temat przepływu powietrza?
    Jakie masz FRA i TRA ?
     
  3. zic10 napisał:
    Samoadaptywny parametr FRA: 0,992
    Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
    Czynnik FRA (małe obciążenie): 0,992
    Parametr autoadaptacyjny TRA: -54,477 ms
    Ostatnio edytowane przez zic10 ; 02-08-2014 o 18:17
     
  4. markshall napisał:
    Przepływ powietrza w tym silniku będzie się różnić od oczekiwanego, bo auto nie ma przepływomierza (ECU oblicza przepływ na podstawie podciśnienia i kąta otwarcia przepustnicy).
     
  5. zic10 napisał:
    Sonda już do mnie idzie pocztą tak więc wymienię i podzielę się spostrzeżeniami. Obecnie jeżdżę z odpiętą sondą i jest pięknie tylko Bravka ma większy apetyt na paliwo. Ostatnio mocno padało ulewy kałuże wilgoć w powietrzu i takie sprawy i mam problem tego typu że wjadę w małą kałużę wody i auto po jakimś czasie się dusi traci moc itp. Czy to może być wina cewki zapłonowej? Zauważyłem małe pęknięcia na cewce przy mocowaniach do bloku silnika. Czy te pęknięcia mogą powodować problemy podczas takich warunków na drodze? Czy mogą powstawać jakieś przebicia? Czy da się to potraktować jakimś sprejem lakierem żeby te szczeliny zatkać czy nie obejdzie się bez wymiany cewki? Kable mam nowe a woda z pod kół raczej nie ma jak zalać świec. Nie wiem co może być nie tak.
     
  6. robert199 napisał:
    tak cewka ma pekniecia to do wymiany, lub prowizorka lakier do paznokci.
    z ta lambda to mi sie nic chce wieżyc, przyczyną złego wskazania bedzie zły stosunek powietrza do paliwa, tam trzeba szukac przyczyny.

    bez sondy działa dobrze bo przyjmuje wartoswci usrednione.
     
  7. grzesiek92 napisał:
    I tak z wykresów było widać, że sonda źle pracuje, a błędna wartość współczynnika nadmiaru powietrza może być przez złą przez sondę. Tak czy siak sonda dobrze nie pracowała.
     
  8. robert199 napisał:
    fajnie gdybym sie mylił, bo różne rzeczy widziałem, ale pisze z własnego doświadczenia, jak lambda osiąga pełny zakres to zwykle (w 90%) jest dobra, za złe jej wskazania odpowiadają inne czynniki.
    Sonda poto tam jest aby kontrolowac skład mieszaniki, a jak jest zły to sterownik ma ja poprawic, jak nie daje rady to nie zacznie dobrrze wskazywac rowniez przy nowej sondzie.
     
  9. Avatar asarx

    asarx napisał:
    Sondę jeszcze bym zmierzył miernikiem .
    Wykresy dla porównania przy temp. 90 stopni 800 rpm.
    Przepływ.JPG
     
  10. grzesiek92 napisał:
    asarx no i u Ciebie wygląda dużo lepiej wykres sondy niż u zic10. Przepływ powietrza u Ciebie asarx wygląda tak samo jak u mnie. Trochę masz za niską i za wysoką skrajnych wartość integratora lambdy. U mnie min jest koło 0,992 a max 1,008. A tak z ciekawości to jakie masz asarx wartości na biegu jałowym czasu wtrysku i wyprzedzenia zapłonu?
     
  11. zic10 napisał:
    Witam
    Sonda wymieniona. Autko jedzie kiedy wciskam gaz. Nie ma przerw w myśleniu czy ma jechać czy nie. Jazda stała się tak jakby płynniejsza. Z tego co zauważyłem to stara sonda pracowała w pełnym zakresie nawet na zimnym silniku. Nowa na zimnym oscyluje w zakresie 450mV czyli stan sondy zimna i dopiero po nagrzaniu auta zaczyna pracować w pełnym zakresie. Po zwiększeniu obrotów napięcie rośnie - na logikę tak powinno być. Na starej napięcie spadało przy zwiększeniu obrotów lub sonda sobie skakała niezależnie od pozycji pedału gazu. Co mnie niepokoi to jedynie dziwne wskazanie kiedy zwiększę obroty do 4000 i od razu puszczę gaz. Pojawia się ograniczenie dolne ale napięcie sondy spada do wartości ujemnych ale od razu idzie w górę na +. Nie mniej jednak autko działa teraz jak należy. Jutro mam dłuższą trasę to Bravkę przycisnę i przetestuje jak sprawuje się w trasie ile spala itp. Dziękuję kolegom za pomoc.
    Do grzesiek92 wykres powyżej od kolegi asarx jest przy 800 obrotach. Mój to wykres podczas jazdy. Chyba że to bez znaczenia.
     
  12. grzesiek92 napisał:
    Podczas jazdy też powinna wyjść sinusoida. Wrzuć wykres po wymianie sondy i najlepiej na biegu jałowym i podczas jazdy.
    Jakiej firmy kupiłeś sonde? Oryginał czy zamiennik?
     
  13. zic10 napisał:
    Poniżej zamieszczam wykresy podczas postoju:

    po_wymianie_800obr.jpg

    i podczas jazdy:

    po_wymianie_jazda.jpg
    po_wymianie_jazda2.jpg

    Nie kupowałem zamienników bo jest problem z opornością i nie chce to działać prawidłowo podobno a sprawdzać nie chciałem.
    Ostatnio edytowane przez zic10 ; 08-08-2014 o 22:54
     
  14. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Sąda oscyluje - choć na ostatnim wykresie doś niskie napięcie daje.. Wg mnie sąda jest ok
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.