Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD

    [ogrzewanie] 1,9 JTD

    Witam! Mam takie troszkę dziwne pytanie mianowicie chodzi mi o szybkość grzania silnika i utrzymywanie temperatury. Mój silniczek potrzebuje tak 15min jazdy bez ogrzewania alby się zagrzać do stosownej temperatura, a jak ją już osiągnie to gdy mam mocno włączone grzanie i stoję np na światłach a silnik pracuje na wolnych obrotach to temp spada. A gdy np odpalę auto i zaczynam skrobać szyby to wskaźnik temp nawet nie drgnie, raz stałem 10min przed wyjazdem i czekałem aż się zagrzeje i nic. Wiem, że diesle są sprawniejsze od benzyniaków i gorzej się grzeją ale koledzy z 1,9 TD fiata czy vw nie maja takich problemów.
    Termostat wymieniony we wrześniu, spod głowicy nie widać żeby coś wydmuchiwało ani się pociło a przewody chłodnicze nie są "nabite" wiec uszczelka raczej cała.
    Może po prostu ten typ tak ma ale nie mam żadnego kumpla z JTD lub chociaż CR aby porównać.
    Z góry dziękuje za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Ja mam podobnie, po załączeniu samochodu wskażnik jest na dole, przy skrobaniu choćby szyb (około 5 min) wskaznik jest na dole, potem jak troche przejade sie wznosi do połowy czy cos takiego. Wydaje mi sie, ze to normalne. Chwile podziała wiec nie ma takiej temperatury. Co do stania na swiatlach i mocno załaczonej dmuchawie może tak byc, ze temp spada. Ja raz w Corsie dawniej mialem tak, ze chłodnica nie działała i sie grzał (było lato), musiałem szyby pootwierac, puscic ogrzewanie na maksa i zeby wydmuchiwało na zewnatrz wtedy az tak bardzo sie nie grzał ale trzeba było uwazac. Tyle z mojego doswiadczenia

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Też tak robiłem jak miałem problemy z za wysoka temp silnika, to były czasy . Ale w mojej bravce nastawiam na 22st.C, nadmuch na auto i jak są dłuższe światła to temp spadam mi o jedną kreskę. Na rasie temp. trzyma wiec chyba wszystko jest ok ale wole się upewnić, jak to się mówi lepiej dmuchać na zimne .

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Tez mi sie tak wydaje, raczej wszystko mamy dobrze hehehe... Wiadomo, ze zima, zimniej itd. itd. Ja jak narazie ani razu nie narzekałem na swojego diesla, zima nie zima, pali jak rakieta Mógłby być troszke silnik mocniejszy no ale cóż...
    Pozdrawiam

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2008
    Skąd
    wrocław
    Postów
    41
    Auto
    marysia 2.4jtd HLX
    Umnie ten sam problem jak u was ostatnio zrobiłem marysią 150km po mieście i temp. ani nie dygła.Brat ma brawe 1.6 16v i było tak samo także to chyba normalne. Pozdrawiam!

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    No właśnie benzyny grzeją się prędziutko. Jak odpalę benzynę i skrobię szybki to mam co najmniej 45st. C wiec grzanie już można włączać. A w dieselku nie :/ Bałem się że może termostat jakiś lewy założyłem. No ale widać tak to już musi być.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2008
    Skąd
    Jasło
    Postów
    16
    Auto
    ...Uno Turbo 1,4 i.e,Bravo gt,Marea1,9 JTD...
    U mnie jest dokładnie tak samo tylko na trasie trzyma temp. tak jak powinna, stanie się na chwilkę i już temp . jedzie w dół, też się tym martwiłem ale widzę że to chyba ma tak być. Jeżeli chodzi o rozgrzanie silnika na wolnych obrotach np: z samego rana to trza by było z godzinę przed odjazdem heh
    ...Uno Turbo 1,4 ie...Bravo GT...Marea 1,9 JTD...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    U mnie podobnie, na wolnych obrotach przy tej temp.(-5*C-0*C) nie ma mowy żeby się rozgrzał, dopiero jak ruszę to zaczyna ciecz "pracować" Po 10-15 min mam już jako tako ciepło w środku.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    JTD nie nabiera tak szybko temperatury z prostej przyczyny - bezpośredni wtrysk a zatem głowica pozostaje dłuzej zimna.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2008
    Skąd
    zamość
    Postów
    4
    Auto
    marea 1,9 jtd
    ufffffff a ja myślałem że mam coś z termostatem, ale widzę ze koledzy mają podobnie więc się już nie martwię


 

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] WENTYLATOR CHŁODNICY
    Napisany przez fiaton na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-05-2023, 11:14
  2. Nie działające ogrzewanie tylnej szyby-podremontowanie
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-01-2011, 17:29
  3. Ogrzewanie lekki problem
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-11-2008, 10:25
  4. [ogrzewanie] nawien na szybe...;/
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-11-2008, 23:59
  5. Ogrzewanie tylnej szyby
    Napisany przez jarpol74 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-10-2008, 17:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dogrzewanie marea jtd

fiat bravo1 9 jtd gdzie jest podgrzewanie tylnej szyby

bravo 1 9jtd nie grzeje

bravo 1 9jtd elektryczne ogrzewanie cieczy

bravo jtd szybsze nagrzewanie zima

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl