Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Postów
    25
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Rocznik
    2000

    Nierówne obroty - rozwiązanie problemu

    Witam.

    Posiadam Bravo 1.2 i oczywiście standardowo miałem problemy z nierównymi obrotami. Rano po odpaleniu obroty wchodziły nawet na 3000 i wyżej, samochód normalnie wył. Wszelkie próby resetowania i ustawiania krokowca nic nie dawały. Wymieniłem krokowca na inny ale używany rozwiązał problem ale tylko na miesiąc i znowu to samo. Wkurzyłem się na to badziewie i postanowiłem zastosować taki patent. Odkręciłem krokowca od przepustnicy ale nie odczepiałem przewodów. Krokowiec przymocowałem zupełnie oddzielnie na opaskach elastycznych. Następnie śrubką od regulacji przepustnicy podkręciłem obroty aby po odpaleniu samochodu nie zgasł. Jak odpaliłem samochód to włączyłem światła, radio i ogrzewanie na max. Następnie śrubką od regulacji ustawiłem obroty na 850. Po wyłączeniu głównie świateł obroty wchodzą na 1100, tak jak na ssaniu, przez co przy odpalaniu zimnego silnika chodzi tak jak byłby na ssaniu. Po załączeniu świateł ładnie spadają do 850. Oczywiście są jeszcze małe wahania obrotów ale zupełnie niezauważalne i wreszcie samochód chodzi idealnie. Podczas jazdy ładnie obroty spadają a na postoju pięknie trzyma obroty. W końcu mam spokój z tym ustrojstwem fiata. Jeszcze ważna rzecz, taśmą owinąłem krokowca tak aby nie dostawał się do niego kurz i brud.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    a jak obroty skaczą minimalnie czy zimny czy ciepły to czyszczenie przepustnicy wystarczy??

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Niezłe druciarstwo - u mnie poprzedni właściciel zastosował patent podobnej klasy - rozwiercił króciec łączący odmę z kolektorem aby silnik dostawał więcej powietrza, dzięki czemu "lepiej trzymał obroty". 2 miesiące zajęło mi sprzątanie tego i usunięcie przyczyny problemów.
    Gratuluję pomysłowości aczkolwiek na dłuższą męte problemy pewnie powrócą dopóki nie znajdziesz przyczyny która leży pewnie w wiązce elektrycznej bądź samym "krokowcu", a dogładniej czujniku położenia przepustnicy.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2014
    Skąd
    GB
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V 80/82 HP & Fiat Bravo 1.4 T-JET 150 HP
    Rocznik
    10.1999 & 31.10.2007
    Podepnę sie pod temat od roku mam podobny problem ze swoim bravo 1.2 16v gdy odpalam silnik na zimnym obroty odrazu idą prawie do 3tys gdy jade na luzie tak samo gdy jest na biegu i wciskam sprzęgło też ida w góre podejrzewałem że to przepustnica więc ja wymieniłem i wciąż to samo
    czasami jest troche lepiej ogólnie gdy obroty idą w góre włączam ogrzewanie tylnej szyby swiatła odrazu i obroty powoli spadaja
    Pierwszy raz gdy zauważyłem że obroty wariują jechałem na oparach może coś zaciągło do filtra paliwa? tylko że on ponoć znajduje się w baku?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Postów
    25
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Niezłe druciarstwo - u mnie poprzedni właściciel zastosował patent podobnej klasy - rozwiercił króciec łączący odmę z kolektorem aby silnik dostawał więcej powietrza, dzięki czemu "lepiej trzymał obroty". 2 miesiące zajęło mi sprzątanie tego i usunięcie przyczyny problemów.
    Gratuluję pomysłowości aczkolwiek na dłuższą męte problemy pewnie powrócą dopóki nie znajdziesz przyczyny która leży pewnie w wiązce elektrycznej bądź samym "krokowcu", a dogładniej czujniku położenia przepustnicy.
    Gdzie widzisz w tym druciarstwo ? Zdjąłem tylko krokowca z przepustnicy i wyregulowałem obroty silnika. Nic nie wierciłem i nic nie przerabiałem, a pozbyłem się problemu. Komputer nie pokazuje błędów i skończyło się wycie silnika na zimnym i skakanie obrotów na jałowym. Każdy kto ma ten silnik wie, że jest to przypadłość tego motoru i nawet w serwisie nie potrafią sobie z tym poradzić, po prostu krokowiec boscha to porażka. Oczywiście nikt nie musi tego robić i nikogo do tego nie namawiam. Opisałem tylko jak u siebie z tym poradziłem. Druciarstwo to cała ta przepustnica z krokowcem w tym silniku :-) , bo jak nazwać część która na prawdę jest prosta jak budowa cepa i powinna pracować bezobsługowo przez całe życie samochodu a Fiat spierniczył to na maksa. Pozdrawiam

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał sylwekzal Zobacz post
    Krokowiec przymocowałem zupełnie oddzielnie na opaskach elastycznych.
    To nazywam druciarstwem.

    Cytat Napisał sylwekzal Zobacz post
    bo jak nazwać część która na prawdę jest prosta jak budowa cepa i powinna pracować bezobsługowo przez całe życie samochodu a Fiat spierniczył to na maksa.
    Nie taka prosta - masz zintegrowany siłownik przepustnicy, zwany potocznie krokowcem i podwójny czujnik położenia przepustnicy - i myślę że ta integracja stwarza problemy, podnosi koszty itd.
    Co do mechaników w ASO ciężko znaleźć kompetentnych stąd sobie nie radzą nie tylko z tym silnikiem.

    Jestem prawie pewny, że Twój "patent" za jakiś czas przestanie działać, ale mimo to życzę powodzenia


 

Podobne tematy

  1. Problemy z rozruchem po jeździe na LPG -rozwiązanie problemu
    Napisany przez waho. na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-02-2017, 20:53
  2. Nierówne obroty, ciężko pali - Ad.2 ;/
    Napisany przez savi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-07-2013, 14:38
  3. [ukł. hamulcowy] przekaźnik zaworów w ABSie, rozwiązanie?
    Napisany przez milominder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-12-2012, 23:50
  4. Bravo 1.9JTD Wibracje w tylny kole ( bębnie ) przy hamowaniu - możliwe rozwiązanie
    Napisany przez Manalessar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-02-2012, 08:18
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl