Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997

    Nawiew działa tylko na 4 biegu, dym z kratek

    Problem dotyczy jak w temacie nawiewu w samochodzie, kilka dni temu poczułam swąd i z kratek wydobywał się dymek ale wtedy jeszcze wentylator działał. Dziś ponownie swąd ale zauważyłam, że pomimo włączonego 2 biegu, nie słychać wentylatora, przełączam na 3 też nic, dopiero jak przekręciłam na 4 wentylator ruszył i dodatkowo z kratek poszły kłęby dymu. Dodam, że na 4 biegu grzeje i chłodzi prawidłowo ale czuć cały czas spaleniznę, raz bardziej raz mniej. Jakieś pomysły co mogło się zatrzeć i w czym szukać usterki?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    642
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Wykręcić dmuchawę i spr.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Podejrzewam rezystor, poczytaj ten temat

    Problem z dmuchawą wentylatora
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Jak wygląda wymiana, wystarczy odkręcić dwie śruby na których opornik jest przymocowany, odpięcie wtyczki i na nowo złożenie wszystkiego do "kupy"? Czy różniły się one jakoś zależnie od silnika?
    Zamiast kupować używkę jest możliwości naprawić/zregenerować ten zepsuty?
    Ostatnio edytowane przez RYŚ_0726 ; 17-05-2016 o 14:44

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Powinno pasować, podjedz na Strzelców Bytomskich i od razu sprawdzisz na miejscu co i jak. Stary wcześniej zdemontuj i będziesz miał porównanie, z Radzionkowa nie ma daleko
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Wiem, że nie mam daleko, bardziej chodziło mi o to, czy jest tam jeszcze jakiś inny rezystor, czy ten zawsze jest winowajcą

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Przy dmuchawie jest jeden.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Jeszcze jedno pytanie, czy jest opcja, żeby wymienić tylko sam rezystor (ten niebieski na zdjęciu), wyszłoby zapewne taniej, a podobno usterka lubi wracać. Tylko czy ktoś zna parametry tej "pastylki"?
    rezystor.JPG

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Rezystor to nie jest to niebieskie, tylko to duże ceramiczne. Z opisu na nim wnioskowałbym, że 35 kiloomów, ale musi też być sporej mocy, żeby się nie przepalił od razu. Jak pójdziesz z nim do sklepu elektronicznego, to powinni Ci coś dobrać. Tym niemniej, sam taki opornik będzie pewnie kosztował kilkanaście złotych, więc pytanie, czy jest sens kombinować.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    A no chyba że tak. W takim razie wymienie całą część i będzie problem z głowy, a przynajmniej mam taką nadzieję

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Problemów ciąg dalszy.
    Rezystor wymieniłam na kupioną używkę, efekt jest taki, że zaczął działać na 3 ale 1 i 2 nadal cisza, chyba że z 3 przejdzie się na 2 to wtedy słychać dmuchawę ale działa ona wtedy o wiele słabiej niż kiedyś na 1. Dodatkowo ta zielona prostokątna kostka strasznie się grzeje właśnie na 1 i 2 biegu, na 3 mniej. Oba rezystory był sprawdzane czy mają napięcie wymontowany mój go nie miał, kupiona używka napięcie ma.
    Co może być jeszcze nie tak? Liczę na rady.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Może gdzieś jakieś zwarcie ? Spróbuj wyciągnąć przełącznik i spróbować zwierać bezpośrednio kable.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    To nie zwarcie. Wyciągnełam wiatrak, strasznie opornie chodził i na małych predkościach nie potrafił uciągnąć, trochę go naoliwiłam rozruszałam i chodzi lepiej ale dalej rewelacji na 1 biegu nie ma chociaż już przynajmniej działa, 2 trochę lepiej.
    Czy ktoś rozbierał ten wiatrak do dokładnego czyszczenia? Mi udało się ściągnąć tylko czarną osłonę obejrzeć szczotki i naoliwić, nie dałam rady zdemontować tych plastikowych łopatek żeby dostać się do głównego metalowego elementu bo on najbardziej jest oblepiony kurzem.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    642
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Pisałem spr.najpierw. Kup używkę przynajmniej ci pochodzi. Mi w Punto piszczał naoliwiłem, a po 2 dniach było to samo


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-05-2015, 20:10
  2. Nie działa nawiew na 4 biegu dmuchawy (1,2,3 działa)
    Napisany przez tical na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-11-2014, 20:28
  3. nawiew działa tylko na 4
    Napisany przez okodenim na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-09-2013, 18:34
  4. nawiew nie działa
    Napisany przez tax na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-06-2013, 13:40
  5. Głośno działający nawiew
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-05-2013, 20:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl