Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999

    [narzędzia] Trochę OT - czy można użyć kątówki jako polerki lakieru?

    Witam!

    Mam następujące pytanko. Czy można użyć kątówki (z odpowiednią nakładką oczywiście) jako polerki do lakieru? Chodzi o prędkość obrotów, etc. Przy okazji - spotkałem się z "uzupełnianiem" mikroubytków (uszczelnianiem lakieru - warstwy bezbarwnej) lakierem do paznokci (aby nie dostawała się pod niego woda). Co o tym myślicie? To dobry sposób? Chodzi o zabezpieczenie lakieru przed zimą (tym bardziej, że na poważniejsze roboty blacharskie i lakiernicze trochę jest już za późno).

    Pozdrawiam, M.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Możesz tylko nie przyniesie to efektów. Masz nie wprawiona rękę więc pewnie przypalisz lakier. Nie ma stabilizacji obrotów a to też nie ułatwi. Co do lakieru do paznokci to nie skomentuję. Kup w takim pedzelku pod kolor i zrób to ładnie i porzadnie

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Spoko, dobrze wiedzieć. Innymi słowy kątowka do zastosowań pozablacharskich to nie jest dobry pomysł?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2012
    Skąd
    Turek
    Postów
    596
    Auto
    fiat siena 1.2 8v
    Rocznik
    2001/2006
    Ja kątówką wypolerowałem reflektory i efekt zadowalający. Robiłem to pierwszy raz. Tylko niezbędne są regulacje obrotów. Bez tego sie przypali lakier pewnie.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Plastik który jest twardy nie wiele ma wspólnego z lakierem. A już jak ma się pastele które nie są pokryte bezbarwnym mamy klops po całości

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Polerka pracuje w zakresie 600-3000 obr. a tych najwyzszych to uzywaja ludzie ktorzy robia to zawodowo ja w swojej mam regulacje potencjometrem i nigdy jeszcze nie uzywalem wiecej niz polowy zakresu bo latwo mozna sobie zrobic krzywde na lakierze.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Polerka pracuje w zakresie 600-3000 obr. a tych najwyzszych to uzywaja ludzie którzy robia to zawodowo
    Nawet nie wiesz jak się mylisz. Zakres około 600-1200 używany jest do past i mleczek ściernych i przechodząc na wykańczanie podnosimy obroty. Nie ma to nic wspólnego z tym kto ile to robi tylko dostosowujemy obroty do past/mleczek. Kolejna sprawa to stabilizacja obrotów. Ale to dłuższa historia. Dla początkujących polecam polerki orbitalne np. Bass Polska ma dobre i tanie. Jesli chcesz coś wiedzieć to pytaj trochę tym się zajmuję.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Nawet nie wiesz jak się mylisz. Zakres około 600-1200 używany jest do past i mleczek ściernych i przechodząc na wykańczanie podnosimy obroty.
    Dobrze wiedzieć ja robię to raczej tylko sam dla siebie, więc moja wiedza może być mocno niekompletna, ale nie zmienia to faktu, że polerka to nie 11k obr. jak szlifierka

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Max 3600 obrotów i wszystko. Do tego stabilizacja i dobrze żeby nie ważyła 4 kg. Polerki orbitalne są na prawdę super

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Jak rozumiem polerka orbitowa to innymi słowy coś w rodzaju szlifierki mimośrodkowej? Faktycznie - nabyłem kątówkę 11 000 obr / min i w sumie faktycznie jestem pełen obaw co do jej zastosowania (natomiast na pewno się przyda do innych zastosowań domowych). Prawdę mówiąc zastanawiam się nad zastosowaniem gąbki szlifierskiej i faktycznie chyba zrobie to ręcznie (tylko nie bardzo wiem jakiej gramatury użyć). Przy okazji byłbym niezmiernie wdzięczny za trochę informacji n.t. konstrukcji nadkoli tylnych. Chodzi mi konkretnie o to, czy są to nadkola mocowane w jakiś sposób (blacha, plastik?), czy element karoserii? Jeśli tak, to czy istnieje możliwość przeszlifować je trochę od wewnątrz. Byłbym tez wdzięczny o kilka rad w kwestii gramatury papieru ściernego (przy poszczególnych czynnościach, t.j. czyszczenie z rdzy, wygładzanie, etc.)

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Nikt nic w tej kwestii?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Postów
    25
    Auto
    Lancia Thesis 2,4jtd 150KM; Lancia Lybra 2,4jtd 140KM
    Rocznik
    2002; 2001
    Konstrukcyjnie rzecz ujmujac, mozesz użyć gumowki jako polerki. Ale jest jedno ale, poza mozliwoscia zamontowania tarczy polerskiej do gumowki, mianowicie obroty.... Polerka, z tego co pamietam, powinna miec stopniowanie lub plynne przejście od 600 do 3000 obr/min. Szlifierka ma kilkanascie tys i tu pojawia sie problem spalenia powloki lakierniczej. Tą mozna juz ukatrupic samą polerką a co dopiero szlifierką z założoną tarcza polerską. Na moje oko to sie nie nada. Mozna ewentualnie probowac z wkrętarką ale i to przy dużej dozie ostrożności.
    Z tymi obrotami to niech mnie ktos poprawi bo juz nie pamietam ale pewny jestem że rząd wielkosci na pewno sie nie zgra przy polerowaniu polerką i gumowką. Na bank zajedziesz lakier.
    Za niecałą stówę widziałem kiedyś w jula polerkę.
    Ostatnio edytowane przez Jjash ; 12-11-2015 o 23:56

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    No dobra, a rozwiązanie ręczne z gąbką? Jaka gramatura? Temat kątówki powiedzmy, że zamknięty. Skoncentrujmy się na meritum, czyli czym to przeszlifować stosunkowo niewielkim kosztem. Temat wiertarko-wkrętarki (niskoobrotowej) wchodzi w rachubę, acz mam średnie doswiadczenia w tej kwestii z nakładką szczotką druciana (malowanie bagażnika rowerowego). Jest mało precyzyjna i o ile fajnie sciera rdze o tyle nie nadaje sie do wyrównywania powierzchni. Dlatego pomyslałem, aby to zrobić gąbką - ręcznie

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Wiertarka to jeszcze gorsze rozwiązanie. Nie zrobisz tak dobrze płaszczyzny. Kup sobie polerke albo po prostu ręcznie czyli papierem na mokro na miękkim klocku a jak masz mało ryż to od razu pasta lecisz.


 

Podobne tematy

  1. Narzędzia
    Napisany przez ViktorMC na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 18-12-2015, 19:11
  2. trochę więcej mocy.
    Napisany przez Meteus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-10-2013, 11:24
  3. Trochę nietypowo, szukanie części.
    Napisany przez fred77 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-07-2013, 08:17
  4. Trochę o zamiennikach
    Napisany przez rrrmaster na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-08-2010, 11:50
  5. Immobiliser - trochę klopotliwy
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 09-11-2008, 01:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl