Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2016
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    44
    Postów
    2
    Auto
    Brawo 1.2
    Rocznik
    2001

    mozolne uruchamianie nagrzanego silnika 1,2 16v Brovo 2001

    Cześć w mojej Bravie 1,2 16v. gdy silnik jest nagrzany mozolnie się uruchamia ,tak jak by był rozładowany akumulator,poza tym wskaźnik temp silnika pokazuje prawidłowy zakres, a czasami zapala się lampka krytycznej temp. silnika. Czy te fakty mają coś ze sobą wspólnego?,Czujnik do wymiany, czy silnik się przegrzewa, czy te dwa parametry pochodzą z tego samego dajnika w silniku? Proszę o informację, może ktoś miał podobny objaw.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    658
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Bishop13 Zobacz post
    gdy silnik jest nagrzany mozolnie się uruchamia ,tak jak by był rozładowany akumulator
    Znaczy rozrusznik wolno kręci?
    To może być problem z samym rozrusznikiem albo kablami (np. masą do silnika). Rzecz dość prosta do sprawdzenia, wystarczy zmierzyć spadki napięcia. Powodem do zainteresowania się stanem instalacji będzie w tym przypadku powyżej 0,5V spadku napięcia pomiędzy akumulatorem a stykami rozrusznika (mierzone na śrubach a nie gdzieś/gdziekolwiek na metalowym kawałku złączki, i na bolcach akumulatora a nie na klemach). Z tym że widziałem prawidłowo startujące samochody gdzie pomiar wykazywał powyżej 1V spadku napięcia (nawet ponad 2V), bo to nie jest tak że duża oporność od razu powoduje objawy typu "rozrusznik nie kręci".
    Jeśli nie kable ani akumulator to pozostaje rozrusznik. Oraz silnik, chociaż to raczej nie bo chyba byś zauważył że się zaciera.

    Cytat Napisał Bishop13 Zobacz post
    poza tym wskaźnik temp silnika pokazuje prawidłowy zakres, a czasami zapala się lampka krytycznej temp. silnika
    Nie wierz żadnym wskaźnikom, sprawdź termometrem. Układ sygnalizujący przegrzanie może być uszkodzony, bo czemu nie. We Fiatach przeważnie są co najmniej dwa termistory w układzie chłodzenia silnika, albo termistor i bimetaliczny włącznik, albo dwa termistory (we wspólnej obudowie czasami) i coś jeszcze - ale na 90% każdy z tych elementów mierzących temperaturę pracuje w innym obwodzie albo ma inny zakres pracy.

    Ja bym na początek sprawdził stan akumulatora i układu ładowania. OK, ja mam czym i umiem, ale elektryk chyba nie zedrze jakoś strasznie za 10 minut roboty? nawet jak nie ma porządnego testera to góra 15 minut. Przynajmniej będzie wiadomo że chociaż to jest sprawne. Jak wyglądają klemy i inne złączki sam sprawdzisz, większość tych ważnych albo widać albo jest dostęp bez rozbierania czegokolwiek (poza paroma punktami mocowania masy, nie pamiętam gdzie są w Brawo ale na pewno nie na wierzchu).


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16V 2001 103 KM nierówna praca silnika
    Napisany przez Mad_Maxs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-10-2015, 18:32
  2. Awaryjne uruchamianie silnika z kodu - doblo'07
    Napisany przez grizzo na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-02-2015, 10:44
  3. Uruchamianie CC 700 po 5 latach postoju
    Napisany przez Kurt94 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-07-2012, 13:18
  4. Wymiana silnika- DOBLO 1.2 8V 2001
    Napisany przez Jimek na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-03-2012, 08:48
  5. trudności z uruchomieniem nagrzanego silnika 1.3 Mtj
    Napisany przez jacekcz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2012, 21:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu