Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001

    Marea Weekend JTD - Szarpanie silnika przy ruszaniu

    Witam,

    Pacjent to Marea Weekend 1.9 JTD CF2 105 KM z 2000 roku.

    Obajwy: Mocno odczuwalne szarpanie przy ruszaniu z pierwszego biegu oraz na wstecznym. Wyczuwalne tylko do momentu całkowitego puszczenia sprzęgła. Gdy już ruszy brak dalszych objawów. Po wkręceniu na wyższe obroty auto rusza płynnie.
    Ostatnio zwróciłem uwagę na fakt, że pedał na początku wchodzi w miarę normalnie, od połowy robi sie twardszy i trzeba więcej siły aby go docisnąć do końca.

    Wymienione były poduszka za silnikiem (centralna) oraz drążek reakcyjny. Pozostałe poduszki są (opinia z warsztatu który wymieniał centralną) w porządku i to nie one powodują wibracje.

    Podczas odpalania oraz gaszenia, brak wyczuwalnych większych wibracji.
    Na wolnych obrotach nic nie stuka z okolic sprzęgła/dwumasy. Podobnie przy ruszaniu.
    Gdy auto zaczyna swoje wibracje, widać jak drżą przednie koła.
    Ruszanie z pozostałych biegów odbywa się płynnie bez jakichkolwiek wibracji (testowałem wszystkie od 2 do 5).

    Spotkał się ktoś z takim przypadkiem, albo co ważniejsze rozwiązał go?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    A to nie jest przypadkiem objaw padniętego dwumasu? Przeszukaj forum, było opisywane wielokrotnie jak to dokładnie sprawdzić.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Dwumas powinien hałasować na wolnych, przy ruszaniu i gaszeniu. Tymczasem poza samymi wibracjami, nie zauważyłem nic innego

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nie zawsze hałasuje, żeby wyeliminować wrzuć 4 bieg przy 1500 obr/min i pedał przyspieszenia w podłogę. Napisz co zaobserwowałeś.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Muł, ale bez szczególnego rzucania, szarpania, wibracji.. tyle że ma istnie szekspirowski dylemat, jechać czy nie jechać
    Robiłem też tak przy 50 km/h wbijając 5 bieg i pedał w podłogę..

    Dzisiaj sprawdziłem coś innego. W miejscu łączenia skrzyni z blokiem, jest taka blaszana osłona koła zamachowego. Przez nią widać jak kręci się owe koło. Domyślam się że to nasza nieszczęsna dwumasa.

    Pytanie, czy jego oś obrotu ma prawo odchylać się w poziomie?? czy powinno się kręcić bez grama luzu, jak np. koło pasowe?? Zauważyłem że moje ma luz i idealnie prostu to ono na pewno nie chodzi..

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli chodzi prawo, lewo to nie wskazuje nic dobrego. Góra, dół jest prawidłowo.


    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Muł, ale bez szczególnego rzucania, szarpania, wibracji.. tyle że ma istnie szekspirowski dylemat, jechać czy nie jechać
    Czy robiłeś ten test, czy nie? bo nie rozumiem tej odpowiedzi.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Muł, ale bez szczególnego rzucania, szarpania, wibracji.. tyle że ma istnie szekspirowski dylemat, jechać czy nie jechać
    Robiłem też tak przy 50 km/h wbijając 5 bieg i pedał w podłogę..
    Tak robiłem, poza tym że auto łapie muła i z wielkim trudem się rozpędza nic innego sie nie dzieje

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    U mnie dwumas się zaczął sypać a nic nie słychać przy gaszeniu i odpalaniu a przy przyśpieszaniu z dołu też jest OK.Wystarczy popatrzeć przez okienko w skrzyni o którym wspomniałeś i zobaczyć ile luzu ma dwumas.W prawo czy w lewo powinien wrócić prawie w to samo miejsce.U mnie jak przesunę w lewo to tak zostaje a w prawo odbija,więc w jedna stronę,to bardziej używaną sprężyn już nie mam.
    Właśnie przy ruszaniu muszę troszkę gazu dodać bo szarpie autkiem.Rozglądam się za dwumasą bo nigdy w życiu nie wydam 1400 na jakiś poroniony pomysł jakiegoś inżynierka
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    U mnie jak przesunę w lewo to tak zostaje a w prawo odbija,więc w jedna stronę,to bardziej używaną sprężyn już nie mam.
    Czyli na zgaszonym silniku, mam przez to okienko spróbować przesunąć koło dwumasowe w lewo lub prawo i obserwować czy wraca?

    Koszt całego ze sprzęgłem to 1700 zł + robocizna, więc też wolę wiedzieć czy to na pewno to..

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Czyli na zgaszonym silniku, mam przez to okienko spróbować przesunąć koło dwumasowe w lewo lub prawo i obserwować czy wraca?.

    No oczywiście że na zgaszonym Sprawdź w obydwie strony.Tarcza zawsze ma wracać w pozycję środkową.Oczywiście jak braknie milimetra to się nie załamuj ale ma być czuć opór sprężyn.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    No oczywiście że na zgaszonym
    Nie wiem po co zadałem to pytanie

    Jakie sa konsekwencje jazdy z dwumasem w takim stanie jak nasza (bo chyba obaj mamy to samo).
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 20-01-2013 o 20:45

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Marea Weekend JTD - Szarpanie silnika przy ruszaniu

    Mocne drgania. Będą się one nasilac.

    Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Chodziło mi raczej, o to co mogę uszkodzić.. Podobno skrzynia biegów strasznie dostaje wpiernicz...

    Pytanie pomocnicze: Wibracje na kierownicy + drżenie kół przy ruszaniu, mogą mieć jakiś związek z dwumasem?? Kierownica niestety drży także na biegu jałowym

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2012
    Skąd
    Myślenice
    Wiek
    25
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Jak są wibracje na biegu jałowym to ja bym stawiał na poduszki pod silnikiem.
    Dla pewności sprawdź sobie sam jeśli masz dostęp do kanału, wystarczy poruszać poduszką i widać czy ma ona luz. Ewentualnie krzywa tarcza sprzęgłowa, było juz duzo takich przypadków w alfach.
    Radził bym takie rzeczy posprawdzać, bo dwumas to juz spore koszty, a co jeśli okaże się ze to coś innego? Pieniądze wyrzucone w błoto.
    Ostatnio edytowane przez majk ; 24-01-2013 o 19:25

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Diagnoza wartszatu: uszkodzona tarcza sprzęgła. Przy samym dotknięciu docisku, już zaczyna przenosić wibrację na budę.. Za małe na dwumas, za duże, żeby to mogło być coś innego Poduszki sprawdzali dwa razy i na tą chwilę są sztywne..

    Możecie zaproponować jakiś niedrogi i sprawdzony sklep internetowy ze sprzęgłami?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Szarpanie przy ruszaniu na zimnym, świeżo odpalonym silniku
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-09-2014, 08:54
  3. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 18:03
  4. [osprzęt silnika] szaprie przy odpalaniu i ruszaniu
    Napisany przez kami667 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-06-2010, 20:50
  5. Lekkie szarpanie przy ruszaniu . Fiat Doblo 1,3 MultiJet 07r
    Napisany przez maly127 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-04-2010, 22:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szarpanie silnika przy ruszaniu

jtd szarpie przy ruszaniu

drgania silnika w lanci lybra jtd

szarpanie przy ruszaniu fiat stilo 1 9jtd

szarpie na boki samochodem fiat doblo 1.9 jtd

fiat marea weekend 1.9jtd po dodaniu gazu po zmianie biegu

fiat marea weekend jtd dane

doblo drgania

fiat 1.9 jtd szarpie

fiat doblo szarpanie przy ruszaniu

drganie silnika przy ruszaniu fiat brava

przy puszczaniu gazu szarpie lewarkiem zmiany biegow w bravo ii

szarpanie sprzegla jtd

silnik jtd szarpie

1.9td szarpie przy ruszaniu

fiat marea szarpie przy ruszaniu

fiat doblo 1.2 trzesie silnikiem przy ruszaniu

fiat doblo szarpaniesilnika na luzie

fiat jtd szarpie

fiat doblo 1.9 jtd szarpie

forum fiat marea weekend

szarpie przy ruszaniu doblo

szarpie silnikiem przy ruszaniu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl