Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    4
    Auto
    -

    Kontrolka CODE - Fiat Bravo

    Witam,
    Przymierzam się do zakupu Fiata Bravo, silnik 1.4, benzyna + LPG, rocznik 1997.
    Wszystko sprawuje się pięknie, ale przez cały czas świeci się żółta kontrolka CODE z kluczykiem - wyczytałem, że to coś z immobilizerem, ale auto odpala i jeździ normalnie.
    Właściciel twierdzi, że to w związku z podłączeniem instalacji gazowej.

    Czym to może być spowodowane? Jest to jakaś usterka?


    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Nie może mieć to powiązania z instalacją gazową. Jak sam pisałeś jest to kontrolka od fabrycznego immobilizera. Jakim kluczykiem odpalałeś auto? Niebieskim czy takim bordowym?
    Bordowy to klucz matka, którego dłuższe użytkowanie ma wpływ między innymi na pracę immo. U mnie jak kupiłem auto używany był właśnie bordowy i kontrolka gasła raz na dziesięć odpaleń. Kiedy zacząłem korzystać z niebieskiego wszystko wróciło do normy.
    Jest jeszcze inna opcja, że immo padło, ale wtedy powinno odciąć zapłon na amen (przynajmniej z takimi przypadkami się spotkałem).
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    4
    Auto
    -
    Odpalane było bordowym kluczykiem.
    W zestawie są niebieskie kluczyki, ale właściciel coś wspominał, że nie mają one kodu (?) i nieszczególnie nadają się do użytku.
    Czytałem coś w Internecie, że można jakoś zakodować od nowa, jak to jest?

    Dziękuję i pozdrawiam

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Informacje dotyczące wpisania kluczyków do immo są na forum (opcja szukaj).
    Dziwne troche mi się wydaje, że kluczyki tak same z siebie się rozkodowały i to oba
    Najlepiej sam sprawdź czy na tych niebieskich odpali, a jeśli nie, to raczej przemyślałbym ten zakup.
    Ewentualnie jak sprzedawca jest uczciwy, to zgodzi się na podjechanie do jakiegoś mądrego diagnosty/elektryka który sprawdzi jak się ma ten immobilizer.

    Tak dla informacji-używanie bordowego kluczyka wprowadza komputer w coś w rodzaju trybu serwisowego i odpalanie w tym trybie powoduje nie załączanie się wszystkich funkcji do normalnej pracy. Ciekaw jestem czy jeszcze jakieś inne niespodzianki nie są ukryte
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    4
    Auto
    -
    Cytat Napisał Gardziel
    Informacje dotyczące wpisania kluczyków do immo są na forum (opcja szukaj).
    Dziwne troche mi się wydaje, że kluczyki tak same z siebie się rozkodowały i to oba
    Najlepiej sam sprawdź czy na tych niebieskich odpali, a jeśli nie, to raczej przemyślałbym ten zakup.
    Ewentualnie jak sprzedawca jest uczciwy, to zgodzi się na podjechanie do jakiegoś mądrego diagnosty/elektryka który sprawdzi jak się ma ten immobilizer.

    Tak dla informacji-używanie bordowego kluczyka wprowadza komputer w coś w rodzaju trybu serwisowego i odpalanie w tym trybie powoduje nie załączanie się wszystkich funkcji do normalnej pracy. Ciekaw jestem czy jeszcze jakieś inne niespodzianki nie są ukryte
    Czyli jeżeli na niebieskich odpali, to z nich korzystać.
    Jeżeli nie odpali, to spróbować wpisać je do immobilizera?

    Właśnie poza tym wszystko wydaje się być ok.
    Nie rozumiem właśnie powodu, dlaczego pali się żółta kontrolka. Zwłaszcza, że auto odpala i jeździ normalnie.

    Pozdrawiam

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    32
    Postów
    25
    Auto
    Stilo 1.8 16V było Bravo 1.8 16V
    Ja w tej chwili też jeżdżę na bordowym kluczyku, bo niebieskie sie wyrobiły i jest problem z przekręceniem. A co do kontrolki CODE u mnie też tak jest że kontrolka sie świeci a silnik normalnie pracuje. A jeżeli gościu twierdzi że zaczeło mu świecić po założeniu gazu to może papudroki z gazowni coś uszkodzili. W tamtym roku miałem innego fiata to była ta sama sytuacja ze mogłem zapalić auto po mimo swiecącego sie CODE.
    Stilo 1.8 16V 133km

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Czyli jeżeli na niebieskich odpali, to z nich korzystać.
    Tak! Prawidłowo powinno się korzystać tylko z niebieskich kluczyków. W instrukcji masz opisane, że kluczyka bordowego należy używać tylko w przypadkach kiedy auto nie odpala z niebieskiego i tylko w celu udania się do ASO.

    Jeżeli nie odpali, to spróbować wpisać je do immobilizera?
    Jeśli sprzedawca pozwoli Ci na "bawienie się" to co masz do stracenia skoro i tak na nich nie odpala?

    Prawidłowo po przekręceniu niebieskiego kluczyka kontrolka CODE powinna zapalić się na 1-2 sekundy i zgasnąć.
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2009
    Skąd
    Łódź/Bedoń
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 75 S
    Raz miałem właśnie taką sytuację że "code" nie zgasło i dopiero w tym wątku trafiłem na informację dlaczego tak było - instrukcje od auta mam po niemiecku.

    Swojego bravo kupiłem kilka dni temu, ale podejrzewam, że poprzedni właściciel używał cały czas bordowego kluczyka - niebieski wprawdzie działa ale trzeba sporo wprawy żeby przekręcić nim zarówno w zamku jak i w stacyjce - to by znaczyło, że bordowy wyrobił się wraz z zamkiem przez lata użytkowania? Ktoś mnie może posądzić o to że chce auto ukraść bo jednak trochę się muszę z tym za każdym razem używając niebieskiego namęczyć. Chyba założę sobie centralny jednak

    Przy okazji: wie ktoś gdzie można znaleźć angielską lub polską wersję PDF oryginalnej instrukcji od auta? - wszędzie gdzie szukałem są tylko service manuale. Po rysunkach widać, że jest tam dużo ciekawych rzeczy łopatologicznie przedstawionych jak dla początkującego, ale języka naszych zachodnich sąsiadów niestety nie rozumiem.

    Pozdrawiam

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Instrukcje obsługi znajdziesz na stronie Fiata. Jest tam co prawda dla wersji po lifcie, ale na pewno w większości przypadków rozwiązania są takie same lub podobne.
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2009
    Skąd
    Łódź/Bedoń
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 75 S
    Dzięki Gardziel.

    Pozdrawiam.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Często gęsto.... CODE związane jest za słabym akumulatorem. Podjedź na diagnostykę, sprawdzą przy obciążeniu akumulatora.
    Ja tak miałem i CODE nie gasło, nawet resetowało zegar i licznik.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    4
    Auto
    -
    A więc tak: auto kupiłem.
    korzystam z brązowego kluczyka, dziś pobawię się niebieskim.
    Jest tak: uruchamiam auto, czasem kontrolka CODE znika od razu, a czasami się pali z 10 minut. I nadal mnie to zastanawia

    Czy mógłbym prosić o instrukcję, jak zakodować kluczyk? Bo coś znaleźć nie mogę

    Pozdrawiam

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Masz już jak się to programuje? Faktycznie na forum tego chyba nie ma.
    Przeszukałem troszkę net i znalazłem, ale w języku angielskim.





    Nie jest to jakiś skomplikowany angielski więc chyba sobie poradzisz
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników


 

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2015, 12:46
  2. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 08:06
  3. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:06
  4. fiat bravo
    Napisany przez kamyk91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-07-2008, 21:19
  5. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava code

fiat bravo code

fiat brava kontrolka code

kontrolka code fiat

fiat bravo kontrolka code

kontrolka code fiat bravo

kontrolka code

code fiat brava

kontrolka code fiat brava

kontrolka kluczyka fiat bravo

klucz serwisowy brava

fiat brava 1 4 swieci code

code fiat bravo

fiat siena kontrolka code

brava code

fiat brava code kluczyk

kontrolka serwisowa brava

fiat brava awaria immobilizerakontrolka code fiat sienafiat marea swieci codekluczyk serwisowy bravofiat bravo 1 6 16v fiat code
http://www.iparts.pl