Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL

    Kolektor ssący 1.6 16v

    Ciąg dalszy problemów.


    Wsiadam ja sobie do mojej taczki,wkładam kluczyk,przekręcam i....... jak coś nie pierdolnie pod maską,huk jakbym siedział na bombie. Auto odpaliło i wskoczyły max obroty. Otwieram maskę i widzę to:
    IMAG0354.jpgIMAG0356.jpgIMAG0357.jpgIMAG0358.jpgIMAG0359.jpgIMAG0360.jpg
    .......wyrwało dekiel kolektora ssącego.


    Pytanie brzmi:

    1.Dlaczego tak się stało i z jakiego powodu? (nie posiadam ins.gazowej)
    2.Czy miał ktoś z Was taką sytuację?


    Wydaje mi się,że jakaś sierota już kiedyś to kleiła na jakiś hermetyk,ale pewności nie mam (99%). Autko mi paliło 20l na 100km! po prostu tragedia! Czy sądzicie,że nieszczelności w dolocie mogły być tego przyczyną? Co sądzicie o o tym? Może opary z baku się gdzieś zgromadziły? Hmmm.... nie wiem sam.
    Niedawno sprawdzałem czujnik od recyrkulacji oparów paliwa w FESie i "cykał" sąda nowa/oscyluje w FESie.

    Skleić to po swojemu czyli solidnie,czy kupić używkę? bo jeśli to typowy problem tych silników to nigdy nie wiadomo na co się trafi na szrocie.
    Ostatnio edytowane przez TakiTam ; 05-12-2015 o 09:43
    FIAT = Archiwum X



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Tam nie ma co kleić, popękane wszędzie. Recyrkulacja oparów nie działa, może zapchane wężyki albo filtr. Dużo oleju w kolektorze jak na ten silnik, ale widywałem gorsze (działające!).
    Ogólnie - cały dolot do sprawdzenia, każdy wąż/wężyk i złączka. Zapchane albo pęknięte wymienić na sprawne. Sprawdzić przewody WN (zapłonowe), sprawdzić świece - samo nie wybuchło, musiała przeskoczyć iskra. Jeśli wszystko jest sprawne, to do kolektora można wlać szklankę benzyny i przy uruchamianiu nie będzie wybuchu (tylko nie pytajcie dlaczego używam czasem tej barbarzyńskiej procedury diagnostycznej, nie powiem bo wstyd).
    Sprawdzić wtryski - wydajność i szczelność.
    A potem można zacząć kombinować dlaczego za dużo pali.
    [edit]
    Do sprawdzenia jeszcze regulator ciśnienia paliwa, i ogólnie układ zasilania pod kątem odcinania dopływu po wyłączeniu.
    Ostatnio edytowane przez ata ; 05-12-2015 o 12:19

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Sprawdzić wtryski - wydajność i szczelność.
    A jak to zrobić samemu?

    Kolektor już jedzie i czy nie muszę dokupić uszczelek? Są wogule tam jakieś uszczelki?
    FIAT = Archiwum X

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Dla potomnych:

    Przyczyną okazał się pęknięty wężyk prowadzący z wlewu oleju do kolektora ssącego. Jakaś sierota poprowadziła ten wężyk bezpośrednio nad głowicą,wężyk stwardniał i pękł. Jednocześnie opary z "recyrkulacji" wydostawały się na zewnątrz + przebicie z kabli WN i Booommm!

    Kolektor za 60 zł i nowe kable załatwiły sprawę,aha i 80cm przewodzika.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Do sprawdzenia jeszcze regulator ciśnienia paliwa

    Nie posiadam regulatora. Hmmm.... Przed 2000r były.
    FIAT = Archiwum X

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    968
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    Nie posiadam regulatora. Hmmm.... Przed 2000r były.
    Sorry, czasem nie ogarniam, akurat niedawno robiłem Maryśkę (produkcja 01.2000) i regulator jakowyś w niej był. Za dużo modeli i wersji, a nie zajmuję się profesjonalnie naprawą samochodów. Chociaż patrząc na to ile zarabiam (tam gdzie pracuję) a ile biorą za robotę tzw "fachowcy" powinienem poważnie przemyśleć temat ...


 

Podobne tematy

  1. Kolektor ssący
    Napisany przez loganisko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-06-2015, 23:04
  2. Kolektor 1.9 16v
    Napisany przez scrabit na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-02-2015, 20:33
  3. Kolektor ssący
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-09-2013, 10:57
  4. Co to za kolektor????
    Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-08-2010, 21:14
  5. kolektor
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-04-2009, 21:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl