Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    2
    Auto
    Marea 2.0 20V 155 km
    Rocznik
    2000

    Gotujący się płyn w układzie chłodzenia. 2.0 20V

    Witam wszystkich.
    Mam taki problem jak w temacie. Silnik to 2.0 20V Gotuje mi sie płyn przy takich temperaturach na dworze 23-25 stopni, podnosi się kreska ponad połowę jak samochód jest na wolnych obrotach, a w momencie włączenia klimatyzacji temp. idzie na drugą kreskę po za połową i rośnie.
    Co Ciekawe że jak jest temperatura otoczenia 10-15 stopni to wskazówka znajduje się na połowie i jest dobrze.
    Ostatnio edytowane przez Deamon ; 14-05-2018 o 12:04



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Sprawdź najpierw ,czy korek płynu chłodniczego ma sprawne zaworki zwrotne . Przyłóż korkiem od wewnątrz do ust (uwaga ,gorzki smak) i zassij ,powinno dać radę ,a potem dmuchnij i tutaj nie ma być prawa móc dmuchnąć przez korek . Tak miałem w UNO ,przepuszczał powietrze w 2 strony co powodowało ,że układ nie był cisnieniowy i woda się gotowała. Pomogło rzucenie o beton-nie polecam ,albo do gara z kamixem lub zakup nowego . Jeśli silnik ma wporzo uszczelkę po głowicą ,to jak dawno wymieniona była pompa wody o termostat?O płyn nie pytam ,bo zapewne max 5 lat ma?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Sprawdź najpierw ,czy korek płynu chłodniczego ma sprawne zaworki zwrotne . Przyłóż korkiem od wewnątrz do ust (uwaga ,gorzki smak) i zassij ,powinno dać radę ,a potem dmuchnij i tutaj nie ma być prawa móc dmuchnąć przez korek . Tak miałem w UNO ,przepuszczał powietrze w 2 strony co powodowało ,że układ nie był cisnieniowy i woda się gotowała. Pomogło rzucenie o beton-nie polecam ,albo do gara z kamixem lub zakup nowego . Jeśli silnik ma wporzo uszczelkę po głowicą ,to jak dawno wymieniona była pompa wody o termostat?O płyn nie pytam ,bo zapewne max 5 lat ma?
    dawaj mu dalej takie rady.... dla wiadomoci "Średnia dawka śmiertelna glikolu etylenowego to około 70–100 ml" wiem to za mało aby zejśc przy dmuchaniu korka..ale po co narażać organizm

    sprawdz tez termostat czy przypadkiem nie jest zamknięty na amen, czyli czy weze do chłodniczy są gorace czy nie, jak nie to termostat zamknięty a jak tak to szukaj dalej. jak pompa padnięta to silnik sie gotuje ale z nawiewu gacego powietrza nie ma bo brak obiegu płynu w układzie, a jak UPG to masz spaliny w płynie sprawdź testerem no i powinno byc nadcisnienie w układzie chłodzenia czasem dodatkowo olej :-) .

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Glikol jest trujący ,ale w silniku mamy roztwór z wodą ,także spoko spoko . W umytym korku masz kropelki płynu które wyplujesz gdy poczujesz gorzkie . Szybciej zejdziesz przy ostrej panience ,niz od kropelek płynu

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    wentylatory są sprawne?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Glikol jest trujący ,ale w silniku mamy roztwór z wodą ,także spoko spoko . W umytym korku masz kropelki płynu które wyplujesz gdy poczujesz gorzkie . Szybciej zejdziesz przy ostrej panience ,niz od kropelek płynu
    tak tak wiem ze cjanowodór (sprzedawany tez pod postacią cyklonu B) też w małych ilościach jest nieszkodliwy..niemniej wole nie stosowac go na sobie
    w silniku masz z woda 50/50 wiec tylko 2 setki potrzeba do zejscia zamiast jednej


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 23-02-2014, 16:47
  2. problem z płynem w układzie chłodzenia
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2013, 18:15
  3. Problem z gotującym się płynem w chłodnicy
    Napisany przez Scorpion_83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-04-2013, 06:45
  4. [ukł. chłodzenia] Gotujący się płyn chłodniczy
    Napisany przez Kuki na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 21-04-2011, 20:56
  5. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 22:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl