Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree1lubi to!

Temat: FIAT Bravo / Brava 1,9 JTD (1997-2001)  

  1. #1
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    FIAT Bravo / Brava 1,9 JTD (1997-2001)

    FIAT Bravo / Brava 1,9 JTD(1997-2001)

    SILNIK

    o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
    Typ silnika182 B4.000
    Średnica cylindra82 mm
    Skok tłoka90,4 mm
    Pojemność skokowa1910 cm3
    Stopień sprężania18,45 ą 0,5
    Ciśnienie sprężania2,5...3 MPa
    Moc maksymalna77 kW (105 KM)
    Prędkość obrotowa mocy maksymalnej4000 obr/min
    Moment maksymalny200 N×m
    Prędkość obrotowa momentu maksymalnego1500 obr/min

    Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
    Fazy rozrządu
    - otwarcie zaworu ssącego0° (ZZ)
    - zamknięcie zaworu ssącego32° po ZW
    - otwarcie zaworu wydechowego32° przed ZW
    - zamknięcie zaworu wydechowego0° (ZZ)
    Luz roboczy zaworów (na zimno)
    - zawór ssący0,30 ą 0,05 mm
    - zawór wydechowy0,35 ą 0,05 mm
    Regulacja luzu zaworów / za pomocą podkładek o grubości 3,25 do 4,70 mm stopniowanej co 0,05 mm
    Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy
    wysokiego ciśnienia i pompy cieczy chłodzącej, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny

    Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny o dwóch prędkościach sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
    Termostat
    - temperatura początku otwarcia86...90°C
    - temperatura pełnego otwarcia101...105°C
    - skok minimalny zaworu9,5 mm
    Wentylator / jeden, elektryczny, o dwóch prędkościach sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika za pośrednictwem dwóch przekaźników
    Ciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego90...110 kPa

    Układ smarowania
    Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, z zaworem przelewowym wbudowanym w obudowę pompy, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio
    Ciśnienie oleju (w temperaturze 100°C)0,343...0,49 MPa
    Filtr oleju / wymienny

    Układ zasilania / wtryskowy zasobnikowy, Bosch Common Rail, z doładowaniem turbosprężarką i chłodzeniem powietrza doładowanego, sterowany elektronicznie
    Kolejność wtrysku1-3-4-2
    (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
    Pompa zasilająca / niskiego ciśnienia, elektryczna, zintegrowana z czujnikiem poziomu paliwa, zaworem zwrotnym i zaworem przelewowym, zanurzona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika poprzez przekaźnik
    - ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego0,5 MPa
    Filtr paliwa / z wymiennym wkładem kartonowym, zintegrowany z podgrzewaczem paliwa sterowanym termowyłącznikiem, włączanym w temperaturze poniżej 6°C, umieszczony w przedziale silnika i zamocowany przy kolektorze ssącym
    Pompa wysokiego ciśnienia / promieniowa rozdzielaczowa o trzech tłoczkach, Bosch, zawierająca regulator wysokiego ciśnienia i zawór elektromagnetyczny wyłączania tłoczenia trzeciego tłoczka pompy, sterowana elektronicznie
    Ciśnienie maksymalne paliwa135 MPa
    Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczno-elektryczny, regulujący wysokie ciśnienie paliwa dostarczane do zasobnika paliwa, zamontowany na pompie wysokiego ciśnienia, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
    Zawór elektromagnetyczny wyłączania tłoczenia trzeciego tłoczka pompy wysokiego ciśnienia / umieszczony w pompie wysokiego ciśnienia, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
    Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia / połączony z przewodami paliwa wtryskiwaczy, zawierający czujnik ciśnienia paliwa, zamocowany do głowicy
    Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, Bosch 0445 110 002, pięciootworowe, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
    Ciśnienie wtrysku20...135 MPa
    Świece żarowe / Bosch 0250 202 028
    - napięcie zasilania12 V
    - rezystancja (przy 20°C)0,7 W
    Zespół regulacji podgrzewania wstępnego / Bosch 0281 003 215, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
    Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem
    Turbosprężarka / o zmiennej geometrii łopatek turbiny
    Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze

    Układ sterowania silnika / elektroniczny, Bosch EDC-15C Common Rail, zawierający:
    - elektroniczne urządzenie sterujące,
    - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
    - czujnik położenia wałka rozrządu,
    - przepływomierz powietrza,
    - wyłącznik bezwładnościowy,
    - czujnik ciśnienia atmosferycznego,
    - czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
    - czujnik temperatury powietrza zasilającego,
    - czujnik temperatury paliwa,
    - czujnik położenia pedału przyspieszenia,
    - czujnik ciśnienia paliwa,
    - czujnik ciśnienia turbosprężarki,
    - czujnik położenia pedału sprzęgła,
    - czujnik położenia pedału hamulca,
    - zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin,
    - zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin (zawór EGR),
    - przekaźniki sterowania,
    - złącze diagnostyczne.
    Elektroniczne urządzenie sterujące / Bosch EDC15C (Bosch 0281 001 928), o złączu 134-stykowym (podzielonym na 5 sekcji), umieszczone w przedziale silnika
    Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, Bosch 0281 002 214, współpracujący z tarczą nadajnika impulsów umieszczoną na wale korbowym
    - rezystancja (przy 20°C)860 ą 86 W
    - odstęp czoła czujnika od zębów nadajnika impulsów
    (nieregulowany)0,8...1,5 mm 0,8...1,5 mm
    Czujnik położenia wałka rozrządu / wykorzystujący efekt Halla, Bosch 0281 002 213, umieszczony na głowicy
    Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem warstwowym, Bosch 0281 001 199, umieszczony w przewodzie ssącym za filtrem powietrza
    Wyłącznik bezwładnościowy / odcinający zasilanie elektryczne pompy zasilającej, umieszczony wewnątrz nadwozia pod siedzeniem kierowcy
    Czujnik ciśnienia atmosferycznego / piezoelektryczny, zintegrowany z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika
    Czujnik ciśnienia paliwa / piezoelektryczny, Bosch 0281 002 210, wkręcony w zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia
    Czujnik ciśnienia turbosprężarki / Bosch 0281 002 215, zamocowany do kolektora ssącego
    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, Jaeger 402 183 01, umieszczony w obudowie termostatu
    Czujnik temperatury powietrza zasilającego / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przepływomierzu powietrza
    Czujnik temperatury paliwa / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, Bosch 0281 002 209, wkręcony w pompę paliwa wysokiego ciśnienia
    Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny (podwójny), zamocowany do pedału przyspieszenia
    Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przy pedale sprzęgła
    Czujnik położenia pedału hamulca / umieszczony przy pedale hamulca
    Zawory elektromagnetyczne zwiększenia i zmniejszenia wydatku paliwa / umieszczone na pompie wysokiego ciśnienia
    Zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin / podciśnieniowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika za pośrednictwem zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji spalin
    Zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin / typu 464 196 51, otwierający dopływ podciśnienia do zaworu pneumatycznego recyrkulacji spalin, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące

    PODWOZIE


    Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie
    Typ Valeo
    Średnica okładzin
    - zewnętrzna230 mm
    - wewnętrzna155 mm
    Liczba sprężyn tłumika drgań skrętnych6
    Skok pedału140 ą 10 mm

    Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
    Typ C 510.5.17
    Przełożenia
    - I bieg3,906
    - II bieg2,160
    - III bieg1,439
    - IV bieg1,029
    - V bieg0,767
    - bieg wsteczny3,906
    - przekładnia główna3,058

    Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół, z masą wyrównoważającą na prawej (dłuższej) półosi

    Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
    Przekładnia kierownicza / zębatkowa o zmiennym przełożeniu, z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym
    Skok zębatki142 ą 1,5 mm
    Liczba obrotów koła kierownicy3
    Promień skrętu
    - między ścianami5,625 m
    - między krawężnikami5,2 m
    Kąt skrętu koła
    - zewnętrznego32°30˘ ą 30˘
    - wewnętrznego36°15˘ ą 30˘
    Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, napędzana od wału korbowego paskiem wieloklinowym napędu osprzętu
    Ciśnienie zasilania
    - koła ustawione do jazdy prosto3,5 MPa
    - koła skręcone maksymalnie8,5 MPa

    Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 22 mm
    Sprężyny / umieszczone mimośrodowo względem amortyzatorów
    - średnica drutu
    - wersje bez klimatyzacji12,7 ą 0,05 mm 12,7 ą 0,05 mm
    - wersje z klimatyzacją12,9 ą 0,05 mm 12,9 ą 0,05 mm
    - liczba zwojów czynnych3,75
    - wysokość swobodna
    - wersje bez klimatyzacji454 mm 454 mm
    - wersje z klimatyzacją449 mm 449 mm
    Amortyzatory / gazowe, niskiego ciśnienia, Way Assauto
    - długość maksymalna518 ą 2,5 mm
    - długość minimalna361 ą 2,5 mm
    - skok157 mm
    Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
    - zbieżność (regulowana)0 ą 1 mm (0° ą 10˘)
    - pochylenie koła (nieregulowane)-0°07˘ ą 30˘
    - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)2°50˘ ą 30˘
    Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

    Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych odgiętych, sprężynach stożkowych i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach dwustronnego działania, mocowanych do ramy nośnej rurowej z czółnami, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 17 mm
    Sprężyny / stożkowe
    - średnica drutu
    - Bravo
    wersje bez klimatyzacji11,5 ą 0,05 mm wersje bez klimatyzacji
    wersje z klimatyzacją11,9 ą 0,05 mm wersje z klimatyzacją
    - Brava11,9 ą 0,05 mm 11,9 ą 0,05 mm
    - liczba zwojów czynnych
    - Bravo
    wersje bez klimatyzacji4,75 wersje bez klimatyzacji
    wersje z klimatyzacją5 wersje z klimatyzacją
    - Brava5 5
    - wysokość swobodna
    - Bravo
    wersje bez klimatyzacji311 mm wersje bez klimatyzacji
    wersje z klimatyzacją309 mm wersje z klimatyzacją
    - Brava309 mm 309 mm
    Amortyzatory / gazowe, niskiego ciśnienia, Way Assauto
    - długość maksymalna322,5 ą 2 mm
    - długość minimalna223 ą 2 mm
    - skok99,5 mm
    Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
    - zbieżność (nieregulowana)2 ą 2 mm (0°20˘ ą 20˘)
    - pochylenie koła (nieregulowane)-0°46˘ ą 30˘
    Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

    Układ hamulcowy
    Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym
    Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą wentylowaną, Bendix
    Średnica zewnętrzna tarczy257 mm
    Grubość tarczy
    - nominalna19,8...20,1 mm
    - minimalna po naprawie19,1 mm
    - minimalna dopuszczalna18,2 mm
    Nakładki cierne / ITT Automotive 3 294 FF
    Grubość minimalna nakładek ciernych (bez płytki
    podstawy)1,5 mm
    Średnica cylindra zacisku54 mm
    Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Bendix
    Średnica robocza bębna
    - nominalna203,1...203,4 mm
    - maksymalna po naprawie204,1 mm
    - maksymalna dopuszczalna204,7 mm
    Grubość minimalna dopuszczalna okładzin1,5 mm
    Średnica cylinderków22 mm

    Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Girling
    Średnica tłoków22,225 mm (7/8˛)
    Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix
    Średnica tłoka203,2 mm (8˛)
    Zagłębienie trzpienia popychacza względem płaszczyzny obudowy zewnętrznej / wynosi 22,45...22,65 mm

    Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

    Układ przeciwblokujący / sterowany elektronicznie, ABS Teves MK 20, zawierający:
    - elektroniczne urządzenie sterujące umieszczone na hydraulicznym zespole
    sterowania,
    - zespół pompy hamulcowej z podciśnieniowym urządzeniem wspomagającym,
    - pompę hydrauliczną z akumulatorem ciśnienia,
    - cztery czujniki prędkości obrotowej kół,
    - czujnik położenia pedału hamulca,
    - bezpieczniki,
    - lampkę kontrolną w zestawie wskaźników,
    - złącze diagnostyczne.
    Czujniki prędkości obrotowej kół / indukcyjne
    Odstęp czoła czujnika od koła zębatego nadajnika
    impulsów (nieregulowany)0,9 ą 0,4 mm

    Koła i ogumienie
    Obręcze / 5 1/2 J ´ 14-37, 6 J ´ 14-43 lub 6 J ´ 15-40 oraz 4 B ´ 14-43 albo 4 B ´ 15-35 (zapasowe koło dojazdowe)
    Ogumienie / bezdętkowe 185/60 R 14 82H lub 185/55 R 15 81H oraz 105/70 R 14 84M albo 115/70 R 15 90 M (zapasowe koło dojazdowe)
    Ciśnienie w ogumieniu
    - obciążenie częściowe
    - przód0,23 MPa 0,23 MPa
    - tył0,22 MPa 0,22 MPa
    - obciążenie całkowite
    - przód0,23 MPa 0,23 MPa
    - tył0,25 MPa 0,25 MPa
    - zapasowe koło dojazdowe0,42 MPa


    WYSPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE


    Akumulator / 12 V 60 A×h/380 A, minus na masie

    Alternator / z wbudowanym elektronicznym regulatorem napięcia, Magneti Marelli A127IR-14V-55/100A
    Alternator Magneti Marelli A127IR-14V-55/100A
    Napięcie znamionowe14 V
    Prąd maksymalny105 A
    Prąd znamionowy
    - przy 1800 obr/min55 A
    - przy 6000 obr/min105 A
    Rezystancja wirnika2,587...2,613 W
    Typ regulatora napięcia / RTM 151B
    Napięcie regulowane przy 7000 obr/min i prądzie 5...50 A14,3...14,6 V

    Pasek napędu osprzętu / wieloklinowy, napędzający alternator, pompę wspomagania układu kierowniczego i sprężarkę klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
    - typ
    - wersje bez klimatyzacji / 6 PK 1045
    - wersje z klimatyzacją / 6 PK 1840
    - naciąg paska / regulowany samoczynnie za pomocą napinacza

    Rozrusznik / Magneti Marelli M70R-12V-1,8kW lub Bosch Ć78,5-12V-2,0kW
    Rozrusznik Magneti Marelli M70R-12V-1,8kW
    Moc znamionowa1800 W
    Napięcie znamionowe12 V
    Liczba biegunów4
    Parametry kontrolne (bez obciążenia)
    - prąd120...140 A
    - napięcie11 V
    - prędkość obrotowa4750...5000 obr/min
    Parametry kontrolne (podczas rozruchu)
    - prąd1100...1150 A
    - napięcie4,4...4,6 V
    - moment obrotowy minimalny50 N×m
    Rozrusznik Bosch Ć78,5-12V-2,0kW
    Moc znamionowa2000 W
    Napięcie znamionowe12 V
    Liczba biegunów6
    Parametry kontrolne (bez obciążenia)
    - prąd70...80 A
    - napięcie11,5 V
    - prędkość obrotowa5450...5750 obr/min
    Parametry kontrolne (podczas rozruchu)
    - prąd1200 A
    - napięcie5,5 V
    - moment obrotowy minimalny30 N×m

    Bezpieczniki
    - wewnątrz nadwozia / 5 ´ (12 V, 7,5 A), 2 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 2 ´
    (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 25 A) oraz 9 ´ (12 V, 10 A), 4 ´ (12 V, 20 A), 2 ´ (12 V,
    30 A)
    - w przedziale silnika / 1 ´ (12 V, 30 A), 1 ´ (12 V, 40 A), 1 ´ (12 V, 50 A), 1 ´ (12 V,
    60 A), 1 ´ (12 V, 70 A), 2 ´ (12 V, 80 A)

    Żarówki
    - świateł mijaniaH1 55 W
    - świateł drogowychH1 55 W
    - świateł przednich przeciwmgłowychH1 55 W
    - świateł pozycyjnych przednich5 W
    - kierunkowskazów przednich i tylnych21 W
    - kierunkowskazów bocznych5 W
    - świateł hamowania21 W
    - świateł tylnych przeciwmgłowych/pozycyjnych tylnych21/5 W
    - świateł cofania21 W
    - oświetlenia tablicy rejestracyjnej5 W

    Momenty dokręcania
    - śrub głowicy
    - 1. etap20 N×m 20 N×m
    - 2. etap65 N×m 65 N×m
    - 3. etapdokręcić o 90° dokręcić o 90°
    - 4. etapdokręcić o 90° dokręcić o 90°
    - 5. etapdokręcić o 90° dokręcić o 90°
    - pokryw łożysk głównych
    - 1. etap20 N×m 20 N×m
    - 2. etapdokręcić o 100° dokręcić o 100°
    - pokryw łożysk korbowych
    - 1. etap20 N×m 20 N×m
    - 2. etapdokręcić o 60° dokręcić o 60°
    - koła zębatego wałka rozrządu120 N×m
    - pokryw łożysk wałka rozrządu15 N×m
    - obudowy popychaczy do głowicy9 N×m
    - napinacza paska zębatego napędu rozrządu50 N×m
    - koła zębatego wału korbowego (gwint lewy)360 N×m
    - koła zamachowego160 N×m
    - pompy cieczy chłodzącej25 N×m
    - czujnika temperatury cieczy chłodzącej do głowicy25 N×m
    - świec żarowych20 N×m
    - czujnika temperatury cieczy chłodzącej sterowania
    silnika (gwint M12)20 N×m 20 N×m
    - mocowania wtryskiwaczy32 N×m
    - czujnika temperatury paliwa16 N×m
    - pompy wysokiego ciśnienia do wspornika
    - śruba M8 od strony kadłuba32 N×m 32 N×m
    - śruba M8 od strony kolektora ssącego26 N×m 26 N×m
    - pompy podciśnienia do głowicy25 N×m
    - kolektora ssącego do głowicy25 N×m
    - kolektora wydechowego do głowicy25 N×m
    - turbosprężarki do kolektora wydechowego I kolektora
    ssącego25 N×m 25 N×m
    - zaworu recyrkulacji spalin do kolektora wydechowego25 N×m
    - miski olejowej9 N×m
    - korka spustu oleju silnika20 N×m
    - koła pasowego napędu osprzętu do wału korbowego25 N×m
    - sprężarki klimatyzacji do wspornika50 N×m
    - wspornika mocowania osprzętu do kadłuba
    - śruba M825 N×m 25 N×m
    - śruba M1050 N×m 50 N×m
    - pompy wspomagania układu kierowniczego26 N×m
    - koła pasowego pompy wspomagania układu
    kierowniczego25 N×m 25 N×m
    - napinacza automatycznego paska napędu osprzętu do wspornika alternatora
    - śruba M825 N×m 25 N×m
    - śruba M1070 N×m 70 N×m
    - rolki napinacza stałego paska napędu osprzętu
    - śruba M825 N×m 25 N×m
    - śruba M1050 N×m 50 N×m
    - śrub kół86 N×m

    Masy
    - własna
    - Bravo1130 kg 1130 kg
    - Brava1195 kg 1195 kg
    - całkowita
    - Bravo1615 kg 1615 kg
    - Brava1680 kg 1680 kg
    - maksymalna przyczepy niehamowanej400 kg
    - maksymalna przyczepy hamowanej1100 kg

    Pojemności
    - zbiornik paliwa60 DM3
    - układ smarowania
    - pojemność całkowita4,7 dm3 4,7 dm3
    - pojemność do wymiany4,2 dm3 + 0,3 dm3 (filtr) 4,2 dm3 + 0,3 dm3 (filtr)
    - układ chłodzenia
    - samochody bez klimatyzacji6,4 dm3 6,4 dm3
    - samochody z klimatyzacją6,7 dm3 6,7 dm3
    - skrzynka przekładniowa2,0 dm3
    - układ hamulcowy0,45 dm3
    - układ kierowniczy ze wspomaganiemok. 0,8 dm3

    Materiały eksploatacyjne
    Paliwo / olej napędowy
    Olej silnikowy / wg API SF/CD, ACEA B3-96, CCMC PD-2, Selenia Turbo Diesel SAE 10W 40, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
    Olej przekładniowy / wg API GL5, MIL-L-2105, SAE 80W EP, wymiana co 120 000 km lub co 4 lata
    Płyn chłodzący / mieszanina specjalnej cieczy niezamarzającej i wody destylowanej (po 50%), sprawdzanie poziomu co 15 000 km, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata
    Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
    Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej przekładniowy do skrzynek automatycznych typu Dexron II, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)

    Zużycie paliwa
    (według normy UE 93/116)
    Bravo
    - w mieście7,2 dm3/100 km
    - poza miastem4,4 dm3/100 km
    - średnie5,4 dm3/100 km
    Brava
    - w mieście7,3 dm3/100 km
    - poza miastem4,5 dm3/100 km
    - średnie5,5 dm3/100 km

    Prędkość maksymalna
    - Bravo187 km/h
    - Brava185 km/h

    Źródło: http://www.ksiazki.openstore.pl/skle...0,0,0,15,1.htm

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lukq
    Turbosprężarka / o zmiennej geometrii łopatek turbiny
    Cytat Napisał lukq
    Moc maksymalna77 kW (105 KM)
    - niezgodność
    Cytat Napisał lukq
    lub 185/55 R 15 81H
    - powinno być 195/55/15 8)
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał piter
    Moc maksymalna77 kW (105 KM)
    są do dane pobrane z w/w źródła, a tak na marginesie to nie widziałem bravo/brava 110 KM,choć może się mylę.
    manq965 lubi to.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał piter
    Cytat Napisał lukq
    lub 185/55 R 15 81H
    - powinno być 195/55/15 8)
    z ogumieniem wszystko gra 8)

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Przepraszam za zamieszanie. Wydaje mi się że wariant 105kM, miał turbo bez zmiennej geometrii. A rozmiary opon : niepotrzebnie założyłem ze Bravo-Brava musi mieć te same rozmiary co Marea.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    136
    Auto
    Bravo GT JTD
    piter, masz rację 1.9 JTD CF2 (105Km), ma turbine bez zmiennej geometrji łopatek, motor CF3 (110Km) ma turbinkę ze zmienną geometrią.
    Fiat Bravo GT JTD 2000r

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    A przy okazji, czy ktoś wie jakim sposobem te same silniki ( 105 i 110) w Alfie i w Lancii mając tą samą moc uzyskują dużo większy moment obrotowy - 105 ma max 255 Nm, natomiast 110 ma - 275 Nm. Nurtuje mnie jeszcze pytanie dlaczego zaraz po dostosowaniu tego silnika do Euro -3, mowa o CF-3 110 KM, powstał 115 KM ?Czym się różni od 110KM ?
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    myślę, że wszystko uzależnione jest jednostką sterującą, komputerem. Dokładnie jego zaprogramowaniem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    136
    Auto
    Bravo GT JTD
    Cytat Napisał lukq
    wszystko uzależnione jest jednostką sterującą, komputerem. Dokładnie jego zaprogramowaniem
    No dokładnie
    Fiat Bravo GT JTD 2000r

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lukq
    myślę, że wszystko uzależnione jest jednostką sterującą, komputerem. Dokładnie jego zaprogramowaniem.
    Nie wątpię w to, lecz to ciekawe jak można wygenerować dużo większy moment, nie zwiększając jednocześnie mocy silnika?No a co z różnicami między 110 kM a 115 kM, ?
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał piter
    Nie wątpię w to, lecz to ciekawe jak można wygenerować dużo większy moment, nie zwiększając jednocześnie mocy silnika?No a co z różnicami między 110 kM a 115 kM, ?

    Taka duża różnica to znowu nie jest, możliwe są takie widełki w relacji moment- moc silnika. Mechanicznych różnic pomiędzy 110 a 115 to raczej nie ma, ewentualnie mogą być inne wtryski, natomiast turbo i pompa CR powinna być ta sama. Główny sprawca różnicy w mocy to soft komputera i zdaje mi się że niższe ciśnienie na CR, ale głowy nie dam bo nie potrafię na chwilę obecną zlokalizować tych danych.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak dla mnie, różnica wynosząca 75 Nm momentu, między 200 Nm we Fiatach a 275 Nm w Lancie i w Alfie jest co najmniej spora.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie mam pod ręką teraz serwisówki ale wieczorem postaram się sprawdzić jak wrócę do domu.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    126
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD 105
    CF3 ma 100KM w bravo a nie 110
    Bravo GT 1.9 jTD 105KM

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    niekoniecznei zależy to od programu komputera, większy moment zalezy też od samego przełożenia na koła czyli skrzyni biegów.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2015, 12:46
  2. [drzwi] klamki bravo/brava/marea
    Napisany przez mariusz-m183 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-07-2009, 08:15
  3. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:06
  4. [PDF] Marea, Bravo Brava
    Napisany przez miszko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-06-2008, 09:14
  5. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

momenty dokrecania silnika 1.9 jtd fiat

budowa silnika fiat punto 1910cm jtd

fiat brava 1 9 jtd

gdzie znajduje sie gniazdo diagnostyczne w fiacie punto jtd 1910cm 2002r

glowicy fiat stilo 19 jtd sila dokrecania

z jaka sila dokrecic rolke napinacza fiat brava

fiat doblo 1.9 jtd momenty dokrecania srub

brawa hlodnica jtd 200 r

fiat bravo 1 9 jtd

fiat stilo 19 jtd moment dokrecania glowicy

fiat bravo 2001 opinie

fiat doblo 1.9 jtd momenty dokrecania sruby kola

http://www.iparts.pl