Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v automat

    Fiat Bravo - Automat

    Może ktoś tutaj odpowie ;/
    Niedawno zauważyłem ze na bagnecie od ASB zrobiła mi się kawa z mlekiem. Po wymianie oleju i przejechaniu 15 km znów to samo. Biegi przełącza normalnie, bez żadnych poślizgów itp. Proszę o jakieś rady bo nie mam pojęcia czym może to być spowodowane a na remont skrzyni nie mam ;( Ponadto chce zaznaczyć, że nie zauważyłem aby płyn chłodniczy spadał jakoś specjalnie, max może ze 3mm przez 3 tyg.
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Samochód z którego roku ? Przed liftem (98) miały osobną chłodnicę i przynajmniej z epera wynika brak połaczenia z układem chłodzenia silnika . Po lifcie przewodu od cłodzenia skrzyni zasuwają do chłodnicy od silnika , ale nie jestem pewien czy oba obwody sa połaczone ( niestety brak schematu). Zerknąwszy do sieci widzę że ten post zaistniał na innym forum juz w czerwcu. Czy do tej pory samochód stał ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v automat
    Witam, otóż Bravka jest z grudnia 96 r.
    Widocznie zauważyłeś post pod którego się podpiąłem. Taki kolor w skrzynce mam od jakiegoś miesiąca max, gdyż dość często kontroluje stan oleju w ASB i wiem że wcześniej tego nie było.
    Dokładnie tak jak mówisz moja Bravka posiada oddzielną chłodnicę oleju od ASB. Jak pisałem płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego nie schodzi, tym samym nie przybywa/ubywa oleju w skrzynce.
    Tylko skąd nagła zmiana koloru, nie chciałbym aby stało sie to początkiem końca skrzyni.
    Pozdrawiam i czekam na sugestie.

    p.s aha jeśli chodzi o postój auta, to nie stoi, raczej przynajmniej 2 x w tyg jest jeżdżony, fakt ze na krótkie trasy, mimo to przez 5 lat takiej właśnie jazdy nic nie było.

    [size=2][ Dodano: 2010-10-28, 19:03 ][/size]
    Zrobiłem doświadczenie łącząc wodę z olejem ATF w plastikowej butelce. Po podgrzaniu do wrzącej wody w garze i kilkukrotnym energicznym wymieszaniu całości, kolor wyraźnie zmatowiał, a na szyjce zrobił się biały nalot. Zupełnie jak u mnie w aucie, przy bagnecie, także myślę, że to na 90% woda.
    Ponadto dziś dowiedziałem się ze pompa wody nie jest sprzężona w żaden sposób z ASB.
    Skąd w takim razie może łapać wodę?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Zjawisko kondensacji pary wodnej, normalna sprawa przy jeździe na krótkich odcinkach. Zarówno dla silnika jak i skrzyni biegów.
    BTW jako olej wlałeś do skrzyni, taki jak w książce serwisowej czy to co miał pod ręką mechanior?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v automat
    Mechanior wlał podobno Mobila Dextron III, ja miałem swoj oryginał Tutela, ale mówił ze bezsensu lać teraz oryginał jak i tak będzie trzeba go zaraz zlewać.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Błąd. Ja Ci powiem, że zalałem innym niż oryginalny olej skrzynię i to była męczarnia, np. biegi ciężko wchodziły. Po zmianie na tutelę wszystkie problemy ustały.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 16v automat
    Hm ale czy skraplanie wody mogło tak radykalnie zmienić kolor oleju?
    Często sprawdzałem stan oleju przed jego zmiana koloru na ten jaki teraz ma i mogę stwierdzić że stało się to na przestrzeni 2 tyg.
    Właściwie to 5 lat jeździłem na trasy typu 20km i może ze 3 x w roku powyżej 200. <jest służbowe>
    Nie wiesz czy gdyby chłodniczka oleju od ASB była wadliwa nie uciekałby płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?


 

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2015, 12:46
  2. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 08:06
  3. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:06
  4. fiat bravo
    Napisany przez kamyk91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-07-2008, 21:19
  5. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo automat

fiat brava automat

fiat bravo automat opinie

bravo automat

fiat brawo-automat

fiat marea automat opis

opinnie ofiatach bravi 98r.

fiat brava automat czy warto

brava automat opinie

opine ofiacie marea automat

opinie fiat marea automat

fiat marea automat forum

http://www.iparts.pl