Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez panterka

Temat: [elektryka] Centralny zamek, a bezpieczniki (na którym obwodzie podpiąć 12V)  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999

    [elektryka] Centralny zamek, a bezpieczniki (na którym obwodzie podpiąć 12V)

    Witam!

    Mam następujące pytanko. Niby banalne, a jednak ważne. Na którym obwodzie podpiąć centralny zamek na 12V (czerwony kabelek), żeby z jednej strony obwód ten był w miarę bezpieczny, kabelek do modyfikacji względnie łatwo dostępny (!!!!!!), obwód niezbyt przeciążony (wiadomo, żaden zapłonowy). Wiadomo - podepnę do zapalniczki, wywali bezpiecznik i nie wejdę do auta. Centrala będzie w głównej skrzynce z bezpiecznikami. Bezpiecznie będzie podpiąć do radia?

    Pozdrawiam, M.

    P.S. proszę o w miarę możliwości jak najszybszą odpowiedź, bo właśnie z tym robię
    Ostatnio edytowane przez miloszk ; 20-04-2016 o 15:32 Powód: dodane P.S. :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Podpinasz pod gruby przewód + w skrzynce bezpieczników, musisz bez kluczyka wyznaczyć + i podpiąć najlepiej z bezpiecznikiem bo przy zawarciu centralki możesz zjarać 🚗 auto 😀

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Czy podpięcie się tak jak na zdjęciu (w kółeczku, do kabelka z bezpiecznikiem 20A) będzie w miarę bezpieczne? Odizolowałem centralkę fabrycznym bezpiecznikiem producenta centralki 15A. Na moje oko jeśli gdzieś będzie przepięcie pójdzie w bezpiecznik 15A (odłączając centralkę) i jeśli będzie to skok napięcia mniejszy niż 20A powinno być chyba ok (dobrze myślę). Za co odpowiada powyższy bezpiecznik 20A (mała skrzynka u góry)? Czy takie podłączenie będzie w miarę bezpieczne?

    foto.jpg

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    591
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Wygląda Ok

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    wszystko będzie bezpieczne - jeśli się podepniesz pod + 12V ze swoim bezpiecznikiem , - dla centralnego zamka to jest 20A , jeśli takiego nie masz w samochodzie u siebie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    No tak, tylko co jeśli przy centralce był bezpiecznik 15A. Wepnę się z bezpiecznikiem 20A i spalę centralkę. Przy okazji - co to za obwód z tym bezpiecznikiem 20A?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    ten który wskazałeś bezpiecznik jest to bezpiecznik 20A od centralnego - podpinaj po tym bezpieczniku bez zabezpieczania

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Jak montowane u siebie to bezpiecznik był 15 a, i nic się nie pali, chodzi jak.... Więc po co dawać większy i kombinować jak można zrobić jak pit14 pisal

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    To elegancko. Dzięki. Przy okazji - jak będzie najwygodniej, najprościej i najbezpieczniej wyprowadzić sygnał na kierunkowskazy? Zasilanie pod kierunkowskaz na centralce już jest. Kwestia podpięcia dwóch przewodów impulsów. Pociągnąć kabel do awaryjnych pod panelem nawiewu, czy jest jakaś prostsza metoda? W sumie nie jest mi to aż tak bardzo potrzebne, acz w sumie czasem w nocy może się przydać. Poza tym pilot ma względnie przyzwoity zasięg, więc czasem w większej odległości nie słychać czy się zamek zamknął/otworzył

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    A czemu chcesz podpinać pod awaryjne i prowadzić 2 kable pod nawiewem, jak masz pod kierownicą kostkę tylko trzeba wyznaczyć L-P kierunkowskaz.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    A gdzie dokładnie tej kostki szukać? Gdybym miał rozkręcać tablicę bezpieczników i cały dzień szukać odpowiedniego obwodu (ryzykując przy tym jakieś zwarcie, rozłączenie któregoś z obwodów) to chyba wolałbym odkręcić panel, wykręcić radio i pociągnąc kabel do awaryjnych. Ma ktoś może schemat gdzie tego szukać w 1.4?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    schemat centralnego zamka DSC_0119.JPG

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    591
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Złączka od kierunkowskazów/świateł przy przełączniku zespolonym.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    33
    Postów
    123
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Wtyczka o oznaczeniu "D" w skrzynce bezpieczników:
    - lewy kierunkowskaz - pin numer 4 - kolor przewodu AN (jasno niebieski - czarny),
    - prawy kierunkowskaz - pin numer 15 - kolor przewodu A (jasno niebieski)
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    miloszk lubi to.
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Podziękował ślicznie. Schematy w książce Zembowicza są tak skomplikowane, że niewiele z tego rozumiem, zaś instrukcja którą posiadam dotyczy silników 16V i JTD. Przypomnę, że temat dotyczy starszej instalacji z 1.4, gdzie układ bezpieczników jest troszeczkę inny. Dzisiaj to sprawdzę :-)


 

Podobne tematy

  1. Centralny zamek
    Napisany przez pawel23 na forum Albea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2014, 13:15
  2. elektryka -centralny zamek i el. szyby
    Napisany przez pawcio87ck na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-11-2014, 22:37
  3. [zamek] Centralny zamek - przeróbka na pilota
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 13-06-2012, 19:25
  4. centralny zamek
    Napisany przez puziom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 07-04-2012, 11:44
  5. centralny zamek
    Napisany przez pioneer81 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-02-2011, 15:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl