Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    30
    Auto
    Bravo, 1.6

    Dziwna temperatura...

    Witam, jestem nowy tu na forum. Niedawno kupiłem sobie fiacika bravo 1,6 16v 97r zagazowanego i mam już calkiem poważny problem. Przy zakupie widziałem ze wskaźnik temperatury utrzymuje się 2 kreski ponad połową skali, mimo to kupiłem go. Wróciłem nim ponad 400 kilometrów a temperatura utrzymywała się cały czas ponad połowę skali. Po powrocie wymontowałem termostat, przeczyściłem chłodnicę, wymieniłem dwupinowy czujnik temperatury i odpowietrzyłem cały układ. Przez chwile było dobrze (20 kilometrów) i zaczeły dziać mi się dziwne rzeczy: po wlaczeniu klimatyzacji temperatura na chwile spada a potem rośnie do 2-3 kreski powyżej połowy, ciepłe powietrze czasem jest, czasem nie ma (zauważyłem że ciepłe leci chyba jak dodaje gazu), jak utrzymuje wysokie obroty to temperatura szybkawo rośnie, wskaźnik raczej pokazuje właściwą temperature bo po przekroczeniu połowy woda gotuje się, wiatrak załącza się nie wiem czy prawidłowo, nie ubywa mocy, nie kopci, nie przybywa oleju, nie ma masła pod korkiem (czyli chyba nie UPG...), zegar jest dobry - nie ma zimnych lutów. Więc drodzy forumowicze, macie jakiś pomysł co to może byc?
    Jak pisałem jestem tu nowy ale mam jako takie doświadczenie wiec też będę się starał Wam pomóc w miarę możliwości.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    witaj. ja bym sprawdził pompę wody. może nie daje raddyy pogonić wody do chłodnicy i dlatego takie masz przygody. kolejna sprawa to czy na pewno termostat sie do końca otwiera. może byc tak że po otwarciu niecałkowitym woda nie ma jak całą parą iśc do chłodnicy.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    30
    Auto
    Bravo, 1.6
    Dziękuję za szybką odpowiedź. To nie jest wina termostatu bo chwilowo wymontowałem go i nie zakładałem. A jest możliwość sprawdzenia pompy wody bez wymontowywania jej? Czytałem na forum że wymontowanie pompy wody to nie jest taka łatwa sprawa bo trzeba przy okazji rozrząd ruszać...

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    970
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Jak jest wpięty w obieg wody parownik (reduktor) LPG?
    Jak stara jest instalacja LPG i kiedy był sprawdzany/regenerowany parownik?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jeśli masz pompę wody na pasku rozrządu to tak wypadałoby wymienić rozrząd.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    Łódź/Radomsko/Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    W silnikach BBM 1.6 pompa wody nie jest sprzężona z paskiem rozrządu... ztego co pamiętam to mamy tak : koło zębate wału, rolka prowadzaca, 2 wałki rozrządu i napinacz... W takim razie pompa napedzana jest paskiem klinowym, tym sammym do do wspomagania( bynajmniej tak jest u mnie - bo nie mam klimy) nie wyciągałem pompy ale myślę że nie jest to w tym przypadku trudne, nie wiem tnatomiast czy nie bedziesz musiał wyciagać alternatora w celu ułatwienia sobie do niej dostępu...

    Ps. A jak ktoś ma pompe na rozrządzie to wcale nie prawda że trzeba zmieniać rozrząd., mówi się tak ze względu na koszty naprawy.
    Ja zmieniałem uszczelkę pod głowicą i rozrząd mam cały czas ten sam, bo rok przed uszczelka go własnie wymieniałem
    Zmiana rozrządu w 1.6 jest banalnie prosta pod warunkiem że posiada się do tego odpowiednie blokady wałków.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    30
    Auto
    Bravo, 1.6
    Dzieki, ale pompą zainteresuje się jak wyklucze proste usterki. Macie pojęcie czy klimatyzacja może wpływać na wyższą temperaturę. Dzisiaj był dzień z nieco niższą temperaturę i jak jechałem to wszystko było dobrze (nawet ogrzewanie działało dobrze) do czasu jak włączyłem klimatyzacje. Po przejechaniu krotkiego dystansu temperatura wskoczyla ze 3 kreski powyżej połowy i ogrzewanie przestalo działać (leciało chłodne powietrze). Myślicie że to może być zbieg okoliczności czy klima może wpływać na grzanie się. Podpowiem ze jak już nagrzeje się po klimie to temperatura nie spada tylko utrzymuje się powyżej połowy...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    Łódź/Radomsko/Częstochowa
    Wiek
    28
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Fakt że klimatyzacja moze podnieśc minimalnie temperaturę silnika ze względu na to że chlodnica klimatyzacji nagrzewa sie naprawde do bardzo wysokich temperatur a jest ona bardzo blisko chlodnicy silnika, nie ma to jednak wpływu na fakt iż przestaje Ci lecieć ciepłe powietrze. Powiedz mi, gdy odpowietrzałeś układ których odpowietrzników używałeś? Pewnie parownik masz podlaczony do układu nagrzewnicy, na jednym z tych węży jest odpowietrznik oraz drugi w chłodnicy. Moze wystarczy pobawić się jeszcze w odpowietrzanie, sam miałem naprawde problem i dość długo odpowietrzalem układ.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    30
    Auto
    Bravo, 1.6
    No tak, zeby mieć pewność kupilem sobie lepszy plyn do chlodnic i właśnie odpowietrzam. Planuje zrobić to baaardzo dokładnie i zobaczymy co będzie jutro. Używam dwóch odpowietrzników. Tego na wężu nieco ukrytego i na chłodnicy (z góry). Jeżeli nie pomoże to w poniedziałek i tak jadę na regulacje gazu to poproszę o sprawdzenie parownika (jak kolega wcześniej zaproponował) a jak i to nie pomoże to chyba wezmę się za pompkę wody...

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Service90 Zobacz post
    A jak ktoś ma pompę na rozrządzie to wcale nie prawda że trzeba zmieniać rozrząd., mówi się tak ze względu na koszty naprawy.
    nie masz racji. juz tłumaczę. paska rozrządu nie można dwa razy naciągać przynajmniej mnie tak uczono i dlatego po zdjęciu nie nadaje się do ponownego założenia. i o ile rolki można byłoby jeszcze zostawić o tyle pasek nie. ale pomyślmy jeszcze nad tym że jak wymieniamy pompę bo siadła i pasek bo trzeba to czy nie lepiej dolożyc nowe rolki i mieć spokój na kolejne 60 tyś km. tyle wiem z doświadczenia i przekazanej mi wiedzy

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    W 1.6 pompa jest na pasku osprzętu. Na 90 procent jest jej wina w Twoim przypadku.
    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    30
    Auto
    Bravo, 1.6
    Calkiem możliwe, nie chcę zaprzeczać bo na pewno lepiej się na tym ode mnie znacie, ale pozwólcie że opiszę moje "przygody" po odpowietrzeniu" ktore przed sekundą skończyłem pojechałem na jazdę próbną i PRAWIE wszystko było ok. Na początku jechałem spokojnie i z klimą i bez - temperatura była w porządku. Potem na chwilę się zatrzymałem a temperatura wskoczyła 1-2 kreski ponad połowę. Zrezygnowany wracałem do domu i pomyślałem sobie "a pojadę nieco szybciej na wyższych obrotach". Ku mojemu zdziwieniu na moich oczach temperatura malała do 1/4 skali i potem utrzymywała się w normie (koło i poniżej połowy). Moja wycieczka skończyła się tym że wskazówka podrosła prawie na max, ale to totalnie z mojej winy bo nie dokręciłem odpowietrznika i układ chyba znów się zapowietrzył... Powiedzcie mi co mam myśleć o tym że na postoju po spokojnej jeździe temperatura mi skoczyła a przecież jak odpowietrzałem (przez bite 3 godziny) auto było cały czas odpalone na postoju i wszystko było w jak najlepszym porządku? Nie mam pomysłu. To wskazuje jakoś na tę pompę wody?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    A w jaki sposób może paść pompa wody ? Bo jeżeli padnie łożysko pompy to chyba automatycznie może strzelić rozrząd czyż nie ? Pompa ma prostą budowę u oprócz łożyska nic się w niej nie może popsuć chyba, że tam jest inna niż w 1.2 ?

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał nike166 Zobacz post
    oprócz łożyska nic się w niej nie może popsuć chyba
    nie do końca. może się może się gniazdo wyżreć lub łopatki powyginać lub połamać i wtedy mieli wodę praktycznie w miejscu

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    30
    Auto
    Bravo, 1.6
    Witam ponownie, piszę ponownie odnośnie rozwiązania moich problemów. Przyczyną wszystkiego było ogromne zapowietrzenie układu. Robiłem to 2 razu po jakieś 3 godziny i na reszcie wszystko wróciło do normy. Temperatura utrzymuje się tak jak powinna. Pojawiła mi się jednak kontrolka wtrysku ale wyczytałem na forum że jest to tylko błąd komputera i dzisiaj jadę się podłączyć i mam nadzieję że wszystko będzie ok Dziękuję wszystkim za uczestniczenie w dyskusji i pomoc.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Temperatura
    Napisany przez misiekss1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-02-2012, 19:24
  2. dziwna sprawa z ABS
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-09-2010, 21:47
  3. Dziwna zbieżność!
    Napisany przez kamilsitek1983 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-07-2010, 23:12
  4. Dziwna marea
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 09-02-2010, 08:41
  5. Coś nie tak z temperatura
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-03-2009, 08:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co oznacza jak w samochodzie temperatura wody spada i puzniej rosnie

fiat bravo temperatura silnika powyzej polowy

fiat brawa przyczyny wzrastania temperatury

jak wysoko moze rosnac temperatura w marea 2.0

wskaznik temperatury wody w bravie 1.6

temperatura na fiat bravo

fiat brava wysoka temperatura na klimatyzacji

fiat pallio weekend 1.6 16v czujnik temperatury wody

zegar temp wody w brawie 1.6

problem ze wskaznikiem temperatury fiat bravo 1.2

brava wariuje temperatura

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl