Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD

    Drgawki przy hamowaniu - Brava 1,9JTD105 ABS - długie.

    W ostatnim czasie z powodu zużycia mechanik wymienił mi prawie wszystko w tylnych hamulcach (bębny, szczęki, sprężyny, samoregulatory, cylinderki, linki ręcznego). Po tej operacji samochód wpada w drgawki przyhamowaniu powyżej 70-80km/h i tylko przy hamowaniu, podczas normalnej jazdy toczy się gładko jak po stole nawet do 150km/h - więcej nie próbowałem Nie upierałem się jakoś z reklamacją bo zbiegło się to w czasie z zamianą opon zimowych na letnie, no i tarcze z przodu też już były stare więc podejrzenie padło na nie przede wszystkim. Ponieważ tarczom też już należała się wymiana więc zrobiłem i to, wymieniłem tarcze i klocki (MIKODA, FERODO), efektu zero, czyli dalej drgawki. Żeby upewnić się na 100%, że to nie opony poprzekładałem tył na przód i odwrotnie, sprawdziłem wyważenie w innym warsztacie niż mi to robił przy przekładce, efektu zero, czyli dalej drgawki.
    Ostatnio przeczytałem gdzieś, że aby się upewnić czy drgawki powodują hamulce przednie czy tylne można w czasie jazdy posłużyć się ręcznym i jeśli wtedy wystąpią to wiadomo, że to tył a nie przód. Tak zrobiłem i okazało się, że po zaciągnięciu ręcznego drży tak samo jak przy normalnym hamowaniu tylko oczywiście słabiej bo i ręczny jest z oczywistych powodów dużo słabszy od nożnego. Zdjąłem bębny i widać wyraźnie na oko, że lewy wyciera się nierówno, dużo mocniej w trzech miejscach równomiernie rozłożonych po obwodzie, tymczasem prawy wyciera się równo. Te miejsca w lewym są już (po ok. 500km) wytarte na gładko, a na prawym widać jeszcze wyraźnie ślady fabrycznego toczenia, podobnie jak widać je na lewym w przerwach między miejscami mocniejszego tarcia. Po wymianie tego tyłu było trochę problemów takich, że albo nie było ręcznego, albo bębny się grzały, okazało się, że pogubili części od samoregulatorów co im wykazałem na 100% więc wymienili na swój koszt, potem jeszcze linki ręcznego bo dalej hamulce się grzały i generalnie wszystko już doszło do ładu, oprócz tego bicia.

    Pojechałem więc wczoraj z reklamacją i dzisiaj dowiedziałem się, że bicie bębnów jest w tolerancji i to na pewno nie one, pomimo drgawek na ręcznym i tych śladów na bębnie, za to jest jakieś minimalne bicie na lewej przedniej piaście, bardzo małe, ale jednak jest i to na pewno to jest przyczyną problemów.

    Powiem szczerze, że jakoś to do mnie nie przemawia. Moim zdaniem bicie piasty musiałoby się jakoś objawiać przy normalnej jeździe, szczególnie przy prędkościach powyżej 100km/h, a nie tylko przy hamowaniu. Czy ja dobrze kombinuję, czy to on ma rację ? Do tego gdy obracam przednimi kołami na podnośniku to nie ma żadnych efektów nierównomiernego ocierania tarcz o klocki, szmerek lekki jest (tarcze nowe MIKODY, takie podrapane :-) ale równomierny przy całym obrocie i żadnego przyhamowywania miejscowego. Natomiast przy obracaniu tylnym, lewym kołem przyhamowania i efekty dźwiękowe są wyraźne, w prawym jest chyba dobrze, też nie obraca się idealnie równo, ale w porównaniu z lewym jest super.

    Co robić ? Dać się namówić na wymianę piasty, czy poszukać innego mechanika ? Powiem szczerze, że w mojej 6 letniej historii posiadania i naprawiania tego samochodu to nie jest pierwszy warsztat, ale jeżdżę do nich od trzech lat i zawsze byłem bardzo zadowolony.

    Z niecierpliwością czekam na jakieś sugestie i porady.
    Pozdrawiam
    MS



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    pojedź do innego warsztatu powiedz o tym biciu ale nie mów że robił to warsztat a przynajmniej nie mów który. niech to sprawdzą po swojemu i będziesz miał pełen obraz tego co się dzieje z tym biciem. ciężko na odległość ocenić co tam może być choć jak powiedziałeś że ci okładzina nierówno bierze bo od razu pomyślałem że może z rozmiarem się machnęli?? ale pojedź gdzieś indziej i nich rozbiorą i zobaczą lub najlepiej niech się przejadą i sami ocenią jak to wygląda.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Cytat Napisał seth67
    nierówno bierze bo od razu pomyślałem że może z rozmiarem się machnęli??
    To sprawdzali i jest OK, bo jak były kłopoty z tym grzaniem bębnów/brakiem ręcznego to chyba ze 4 razy rozebrali wszystko na kawałki i poskładali do kupy. Szczęki przyłożone do bębnów przylegają idealnie, a i ślady zużycia na okładzinach szczęk sugerują, że bierze całą długością/szerokością, to bęben jest szlifowany nierówno.

    Pozdrawiam
    MS

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Dałbym to przetoczenia bębny/bęben i zobaczył wtedy. Ewidentnie jest to wina bębna.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,746
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq
    Dałbym to przetoczenia bębny/bęben i zobaczył wtedy. Ewidentnie jest to wina bębna.
    Dokładnie Jeżeli był by jeden ślad do można by było popuścić dwie szpilki mocujące bęben i to ustawić,ale jeżeli są aż 3 różne ślady po obwodzie to pozostaje raczej przetoczenie bębnów.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Cytat Napisał Zielony
    Cytat Napisał lukq
    Dałbym to przetoczenia bębny/bęben i zobaczył wtedy. Ewidentnie jest to wina bębna.
    Dokładnie Jeżeli był by jeden ślad do można by było popuścić dwie szpilki mocujące bęben i to ustawić,ale jeżeli są aż 3 różne ślady po obwodzie to pozostaje raczej przetoczenie bębnów.
    Dzisiaj zamontuję nowe bębny, MIKODY i zobaczę, jeśli drgawki ustąpią oddam im bębny na reklamację. Wczoraj zrobili im pomiary bicia, wyszło 0,03mm, czyli w normie, no ale to nie był pomiar bębna zamontowanego normalnie do piasty, bo wtedy nie da się nijak wsadzić czujnika, tylko przykręcili go "na lewą stronę" dwoma śrubami, a to nie jest tak jak on normalnie pracuje, może coś z nim jest takiego, że krzywiznę łapie po przykręceniu ? A poza tym w tej chwili on się jakby dotoczył sam, w końcu w miejscach gdzie wystawało do wewnątrz wyraźnie mocniej się zeszlifował.

    MS


    MS

    [size=2][ Dodano: 2011-05-31, 11:41 ][/size]
    Coby zakończyć temat.

    Bębny wymieniłem, drgawki minęły :-) Przy hamowaniu ręcznym w czasie jazdy jest idealnie gładko. Pozostały lekkie drgania na kierownicy, pewnie spowodowane tą krzywizną piasty, ale powiem szczerze, że są one w ogóle odczuwalne tylko przy hamowaniu na idealnie równym asfalcie, w normalnych warunkach zupełnie nie, a poza tym ja je zauważam pewnie tylko dlatego, że ostatnio jestem na tym punkcie mocno przeczulony :-)

    Zdemontowane bębny oddałem majstrowi do reklamacji, mam nadzieję, że jemu też przyjmą i sprawa będzie załatwiona.

    Pozdrawiam
    MS


 

Podobne tematy

  1. Punto 1 - boksowanie przy hamowaniu
    Napisany przez mindoff na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-09-2009, 15:02
  2. [ukł. hamulcowy] Kierunkowskaz przy hamowaniu
    Napisany przez Stolski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2009, 17:49
  3. Jakie sprzęgło do Bravy 1,9JTD105 ?
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2009, 15:42
  4. Szczelność dolotu, turbina i inne takie - Brava 1,9JTD105
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-03-2009, 22:41
  5. nie zapala sie swiatło drogowo (długie)
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-10-2008, 16:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

abs efekty przy hamowaniu

przetaczanie bebnow marea

wibracje przy hamowaniu fiat bravo 1 6

bicie przy zaciagnieciu recznego

fiat marea jak chamuje trzesie przodem

punto telepie przy hamowaniu

bicie przy hamowaniu linka recznego

cylinderek wyciecia na szczeki hamulcowe drgania

fiat brava abs bicie przy hamowaniu

fiat brava popuszcza abs

stoel fiat brava

fiat brava przy hamowaniu

fiat bravo trzesie przy hamowaniu

fiat marea wpada w drgania przy hamowaniu

bicie bebnow hamulcowych fiat

http://www.iparts.pl