Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110

    Diesel, kontrolka marchewki

    Witam, był już temat palącej się marchewki ( wtrysk?) ale benzyna.....wiec moj problem:
    Kupiłem auto niedawno i pojawiła się czerwona marchewka , spadek mocy ( tryb awaryjny)
    Marchewka znikła i po kilku dniach jak mu troszkę mocniej przydusiłem pedał przyspieszenia pojawiła się na nowo.
    Martwi mnie to czy nie narazi mnie to na duże koszty?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Auto tylko dostaje muła czy gaśnie po zapaleniu się marchewy?
    Jeśli gaśnie po ostrym wciśnięciu gazu, a po ponownym odpaleniu auta marchewa gaśnie i auto jedzie dobrze to prawdopodobnie pompa paliwowa w baku już ma dość - miałem to samo jak kupiłem swojego JTD. Jeśli nie gaśnie a zamula i to na jakiś czas tzn., że przy dużym obciążeniu występuje jakiś błąd i chyba najlepiej podjechać na kompa, najlepiej do ASO (jak się marchewa pali najlepiej) i nie sprawdzą co to. Poproś w ASO o ocenę wyników i weź wydruk na wszelki wypadek wtedy będziesz mogł dokładnie napisać co Ci wykryli. Ewentualnie do dobrego serwisu i niech zrobią testy podczas jazdy.
    Polecam kompa bo przyczyn może być bardzo dużo od typowych po bardzo nietypowe. Co do kosztów to mogą być to pierdoły, a mogą być grubsze sprawy. Sam komp kosztuje koło 100zł

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110
    Auto nie gaśnie, jest tylko zmulone i nie ma dynamiki w przyspieszaniu.
    Jutro podjadę na komputer ,zobaczymy co go boli
    Dzieki za informacje
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 JTD 110KM 2002r.St.Moritz

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    A jak Ci się pali marchewa to auto przyspiesza? Miałem podobny problem, u mnie winne były szczotki w potencjometrze pedału gazu.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110
    Tak Marylka przyśpiesza, tylko mocy brak.
    Podłączyłem się dziś pod komputer błąd: ZAWÓR RECYRKULACJI EGR
    Wyczyszczony i zamontowany ponownie....OK
    Próbna jazda....silnik rozgrzany,mocniej przyduszony pedał gazu i znowu marchewka się świeci.
    kolejny błąd : czujnik podciśnienia turbiny...( doładowania turbiny)
    Ponoć ok 600PLN kosztuje.....jak sprawdzić czy to jest to?
    Kupie czujnik a okaże się że to coś innego
    Gdzieś na forum Alfy znalazłem że można wyczyścić ów zawór
    Może ktoś z szanownych kolegów podpowie gdzie on się znajduje?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał ropa2
    .jak sprawdzić czy to jest to?
    Njprosciej to podmienić z drugim autem na chwile i bedziesz wiedział zaraz co się dzieje. Turbina jest sterowana podciśnieniowo za pomocą elektrozaworka Pierburg, element raczej nie naprawialny .... tylko że Ty piszesz raz o czujniku a raz o zaworze więc wypadałboby się określić dokładniej ...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110
    Proszę o wybaczenie,chodzi o czujnik podciśnienia - taki błąd na komputerze mi się wywalił
    W jakim miejscu jest ów czujnik?
    Kolega ma Alfe JTD115 silniki podobne ( czy nie takie same?) jeśli bym wiedział który dokładnie to czujnik to obeszłoby się bez mechanika....cóż koszty...
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 JTD 110KM 2002r.St.Moritz

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Gdzie się czujnik mieści to Ci nie powiem bo nie posiadam takowego w moim pojeździe, ale czujnika doładowania szukaj na dolocie gdzieś po drodze od turbiny do kolektora lub na samym kolektorze dolotowym. Jeśli chodzi o elektrozaworek do sterowania turbem to z kolei idź po wezyku cieński który idzie od takiego cylindra na turbinie to trafisz do niego.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110
    Ale jeśli piszesz że zawór jest nie naprawialny to dam sobie spokój
    We wtorek podjade z kolegą ( ma Alfe ) do mechanika i zamienimy czujnik....może to jest przyczyna że powyżej 3,5-4 tys obrotów zapala się marchewka i koniec z MOCĄ....
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 JTD 110KM 2002r.St.Moritz

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Witam. Mam pytanko: czy od słabej jakości paliwa może zapalać się kontrolka od wtrysku? Co jakiś czas podczas jazdy zapala mi się kontrolka od wtrysku, czasami świeci się 10 minut, czasami tylko chwilkę. Nie wpływało to na pracę silnika, tak samo pracował, miał równe obroty - do dzisiaj. Stałem w kolejce czekając na wjazd na rondo kiedy to zapaliła mi się ta kontrolka i silnik od razu zgasł. Niestety nie dało mi się go uruchomić (kontrolka cały czas się świeciła), więc zapchaliśmy go na pobliski parking. I tam ku mojemu zdziwieniu włączam zapłon, kontrolka zgasła i normalnie silnik odpala i pracuje. Po 5 minutach kontrolka się zapaliła i znowu silnik zgasł. Potem znowu nie świeciła, więc odpaliłem i jak zapaliła się następny raz to silnik nie zgasł tylko delikatnie na ten moment spadły obroty i za chwilkę kontrolka zgasła. Gdy silnik chodził dłuższy czas prawidłowo postanowiłem podjechać na CPN i zatankowałem z pewnego źródła paliwa z Orlenu. Od tamtej pory kontrolka nie zapaliła się - co prawda przejechałem tylko 25km, ale nie było już tego przypadku. Proszę o poradę.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Nalej dobrej jakości paliwo, wlej dodatek (też markowy) do czyszczenia wtryskiwaczy i powinno być ok. Common-Rail jest czuły na jakość paliwa i jak zalejesz na stacji prywatnej to takie cuda mogą się dziać, szczególnie, że na takich stacjach lubią chrzcić paliwo...
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Radom
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1,9 TD100
    Witam,podepnę się:
    Brava 1,9 TD100
    Problem następujący,Auto działa normalnie,gdy się nagrzeje do normalnej temperatury (połowa skali),nagle wskazówka na obrotomierzu spada całkowicie,zapala się kontrolka wtrysków,auto traci moc,głośniej pracuje,i dymi bardziej na czarno (widać to na śniegu jakby sadze). Można jechać jakoś i nie gaśnie. Kilka dni wcześniej,gdy był ten objaw,przegazowanie pomagało,teraz już nie. Prośba o pomoc,czy ktoś się z tym kiedyś spotkał?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał zeus
    Kilka dni wcześniej,gdy był ten objaw,przegazowanie pomagało,teraz już nie.
    W jakim stanie filtr paliwa?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Radom
    Postów
    8
    Auto
    Brava 1,9 TD100
    filtr paliwa wymieniany w lato,usterka występuje po nagrzaniu auta,na oko wszystkie węże,przewody wydają się ok

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wyglada w takim razie że coś kaszani się w pompie wtryskowej, przyśpieszacz zapłonu prawdopodobnie albo booster skoro ustetka występuje na ciepło.

    A nie zaczyna wtedy mocniej klekotać tak metalicznie?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kontrolka Airbag jak skasowac.
    Napisany przez raper1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post: 27-07-2016, 20:02
  2. Zastanawiająca żółta kontrolka
    Napisany przez adziu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 11-12-2011, 17:16
  3. kontrolka pasów bezpieczeństwa
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-07-2009, 20:19
  4. wybór: Marea - LPG czy diesel do miasta (dystans ok. 5 km)
    Napisany przez rosama na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-02-2009, 22:47
  5. MAREA gaz czy diesel?
    Napisany przez tytano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 08-02-2009, 17:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolka marchewka

diesel kontrolki

ducao marchewka spadek mocyfiat marea weekend lampka kontrolna pali sie marchewka jak sie nagrzejefiat brava lampka sygnalizacyjna dizelco oznacza czerwona lampka kontrolna wtrysku paliwa w fiat marea weekend 1 9td1.9 jtd marchewkabrawo zwor egr marchewkamarchewka jtdmarchewka w jtdalfa swieci sie marchewka a wszystko dzialabrava jtd marchewkabrava kontrolka wtrysku dieselFiat brawa 19 jtd zapalone lanpki co oznacza czerwona kontrolka typu marchewkaczerwona marchewka fiat brawa 1 6 16v
http://www.iparts.pl