Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001

    Czujnik położenia wałka

    W miniony weekend wymieniałem silnik w swoim samochodzie. Dawcą była Marea, na silniku rok produkcji 99, ale też już poliftowy.Nie spodziewałem się różnic, jednak pierwszą, którą zauważyłem, był inny kolektor wydechowy i jedna sonda. W sumie to mnie nawet ucieszyło, przespawałem sobie wydech i mam 4:2:1, zamiast 4:1. Następnie inna sprężarka klimy i inny rozrusznik, inny czujnik spalania stukowego ale to się zdarza.

    Największą niespodzianką było jednak to, co zobaczyłem, dopiero po wyjęciu starego silnika - kabelek z wtyczką wychodzący z okolic wałka ssącego. W moim starym silniku był czujnik położenia wałka oraz dodatkowo czujnik spalania stukowego. Była sobota wieczór, włożyłem ten nowy silnik bez tego czujnika. Silnik pracuje ładnie, równo, wkręca się bez problemu, jest zauważalnie mocniejszy od starego.

    I tutaj pojawia się pytanie - co można z tym zrobić. Bardzo nie chciałbym rozkładać rozrządu i montować ten czujnik. Czy istnieją wersje komputera, które bez zmiany instalacji elektrycznej silnika rozwiązałyby ten problem? Czy do mojego kompa można wgrać inne oprogramowanie? Czy może da się jakoś zaemulować ten czujnik, żeby obecny komp z obecnym softem nie krzyczał na mnie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał marcij Zobacz post
    Nie spodziewałem się różnic, jednak pierwszą, którą zauważyłem, był inny kolektor wydechowy i jedna sonda.
    Dlatego, że w tym okresie był okres przejściowy z wersji pierwszej na zmodernizowaną (obydwie określane jako 1.6 16V). Pierwsza były słabsza o ciut mniejszej pojemności (1581ccm) i miała właśnie jedną sondę, inny kolektor wydechowy (z katalizatorem zaraz za kolektorem) i dolotowy (aluminiowy). Drugi silnik miał 1596ccm, miał 2 sondy (za i przed katalizatorem), plastikowy kolektor dolotowy, ciut większą moc (103KM). Czujnik spalania stukowego w tej nowszej wersji jest z przodu na dole blisko filtra oleju, jak dobrze pamiętam po prawej stronie od filtra. Taki okrągły, jakby "nałożony", przykręcony na 1 śrubę. Jego brak może skutkować czasami mniejszą kulturą pracy przy obciążeniu silnika (czytaj gdy silnik jest pod obciążeniem i zmieniają się obroty).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Mój silnik miał w oryginale katalizator Euro 3 zaraz za kolektorem i dwie sondy, w dawcy za kolektorem była dwururka i jedna sonda. W obu silnikach była stukówka, dokładnie w tym miejscu w którym opisałeś (tyle, że w moim była na 2 piny, a dawcy na 3 piny). Problem jednak w tym, że u mnie był czujnik położenia wałka rozrządu, a w dawcy go nie ma....


 

Podobne tematy

  1. czujnik położenia wału
    Napisany przez doriska37 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-05-2015, 20:45
  2. Czujnik położenia wału
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-02-2014, 14:23
  3. Czujnik położenia wału
    Napisany przez Manius na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 07-01-2013, 00:17
  4. Czujnik położenia wlału
    Napisany przez cygan_1_ na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-11-2012, 16:41
  5. czujnik położenia wału
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-05-2012, 23:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl