Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    bravo jtd (105km)

    Question Ciężkie odpalanie JTD 105km (-10 C)

    Witam forumowiczów! Od pewnego czasu gdy temperatura na zewnątrz zaczęła spadać poniżej zera moje bravo ma kłopoty z odpalaniem, filtry zmienione, świece żarowe sprawdzone, przekaźnik świec również. Podczas dzisiejszego odpalania auta przy temperaturze ok. -10 C dopiero po kilku próbach bravo odpalilo, poniżej wrzucam logi z 4 prób uruchomienia może któryś z was zna sie na tym i podpowie mi co może być nie tak.

    pierwsza próba.jpg

    druga próba.jpg

    TRZECIA PRÓBA.jpg

    CZWARTA UDANA PRÓBA.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2012
    Skąd
    ok.Nowy Targ
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Witam mnie też ciężko odpala i do tego Fecuscan ma błąd P0380 Glow Plug/Heater Circuit pisze że teraz błąd z czujnika jest już nieaktywny i żeby go skasować kasuje i nie powraca ale jak na nowo zapaliłem i sie podpiołem to znowu jest, co to za czujnik?
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 19:16 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:37 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Przepraszam to P0380 chyba chodzi o swiece żarowe auto ciężko teraz pali świece były w tamtym roku wymienione są boscha takie jak oryginalne ostatnio mrugała kontrolka od swiec wyciągnąłem sterownik od świec wypiąłem wtyczki i psiknąłem WD40 kontrolka przestała mrugać ostatnio raz znowu zamrugała po zapaleniu teraz nie mruga.Jak myślicie czy ten przekaznik jest uszkodzony?na której wtyczce sprawdza sie swiece (oporność) ile ma być podajcie jakąś instrukcje.pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Jareknb ; 29-01-2012 o 18:58

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Jarek Centralka podgrzewania -wysoki sygnał /krytyczny czyli wyjmij centralkę wykasuj błędy i podmiana na inną centralkę. innego wyjścia nie masz raczej

    Pietras. a może to wina gęstej ropy?? zdejmij przewód co idzie od zbiornika włóż w butelkę przekręć kluczyk i niech ci trochę tej ropy napompuje wtedy będziesz mógł ocenić co jest z ropą. proponuje potem wlewać ja przez lejek z sitkiem mi np na sitku osadziły się kryształki lodu więc możesz mieć podobnie. tyle ze ja mam stary filtr i jak go nagrzałem to ledwo puszcza powietrze a co dopiero taka ropę, ty masz nowy filtr więc może jeszcze daje radę ale ciężko mu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2012
    Skąd
    ok.Nowy Targ
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Witam.kupiłem centralke dzis na szrocie,dalej jest to samo pełny błąd brzmi "P0380 Glow Plug/Heater Circuit Malfunction(1) i opis "powodem tego błędu jest fakt że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika.Bład obecnie nie jest aktywny.Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą.Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd" sprawdziłem świece wszystkie iskrzą na mierniku pokazywało mi na wszystkich 1,9.kontrolka od czasu do czasu mruga po zapaleniu ale nie zawsze raz na jakiś czas sam już nie wiem co robić.Pozdrawiam

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Jareknb Zobacz post
    prawdziłem świece wszystkie iskrzą
    ty masz diesla czy benzyniaka że piszesz że iskrzą??
    pewnie diesel a sprawdzaniem na iskrzenie jest dość kiepskim sprawdzaniem. odkręć listwę zasilania w prąd, potem próbnik w rękę, podpinasz ja pod + aku i sprawdzasz dotykając lepka świecy czy zaświeci się. jak tak to jest dobra. inna sprawa czy nei jest za bardzo zakopcona. ja polecam sprawdzenie i potem wykręcenie ich w celu wyczyszczenia

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2012
    Skąd
    ok.Nowy Targ
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Mam diesla 1,9 JTD z tym iskrzeniem to poprostu przykładałem jeden koniec kabla do wtyczki gdzie wychodzi na świece a drugi na plus do aku i sprawdzałem czy iskrzą,a miernikiem na oporność gdzie jeżeli jest obwód zamknięty to brzęczy i tam pokazało mi tą wartość.Sprawdzenie takie jak ty opisujesz nie ma szans trudny dostęp chyba lepiej już wyciągnąć.Świece wymieniałem w tamtym roku są Boscha,nie wiem już sam.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Jareknb Zobacz post
    Świece wymieniałem w tamtym roku są Boscha,nie wiem już sam.
    to że świece są markowe to nic nie znaczy teraz wszystko robią Chińczycy. ja bym jednak te świece sprawdził. moze nie grzeje któraś jak powinna

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Obstawiałbym świece, trudno dostęp do nich jest, ale najlepiej wyjąć każdą i naocznie się przekonać że się żarzy. A poza tym ciężkim odpalaniem nie masz innych problemów. Paliwo gdzie tankujesz?

    Wpadł mi jeden pomysł do głowy, ale to raczej nie polecam. Jako, że kiedyś w firmie mieliśmy Jelcze, Stary i Avia to przy takich mrozach szło je jedynie odpalić pomagając im.
    Spróbuj użyć samostartu w sprayu. Psiknij niedużą ilość we wlot powietrza, jak motor odpali tak za pierwszym razem to bym obstawiał te świece.

    A żadnych innych błędów ECU nie zgłasza?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2012
    Skąd
    ok.Nowy Targ
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Żadnych innych błędów nie ma,wymienie moduł jeszcze na inny,samostartu się boje bo przeważnie pada przepływomierz,mechanik mi powiedział żebym sie jeszcze wstrzymał ze świecami tak że zobacze jeszcze

    Witam,wymieniłem jeszcze inny moduł,ale zamarzła mi jeszcze ostatnio ropa całkowicie,wymieniłem filtr,auto stało w garażu teraz pali,problem pozostał dwa dni temu jezdziłem i kontrolka od świec mrugała po zapaleniu,wczoraj nie mrugła ani razu i dziś rano też nie.S6tał na polu pali dalej ciężko,świece wygląda że grzeją,do paliwa wlałem prawie 1 litr dynaturatu na pełny bak,zrobiłem już prawie 300km,to cieżkie palenie jest już od tamtej zimy przedtem palił super.Zastanawiam się jeszcze nad pompą w baku słychać ją dość mocno zwłaszcza gdy bak prawie pusty,a ostatnio jak ropa zamarzła to aż wyła,i jeszcze jedno po podpięciu do do kompa ciśnienie paliwa pokazuje że ma być 400 na wolnych obrotach i 1350 przy obciążeniu max ja na wolnych obrotach mam 302-304 bar sam nie wiem co już robić.
    Ostatnio edytowane przez Jareknb ; 05-02-2012 o 18:27

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2012
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    bravo jtd (105km)
    Witam po raz kolejny, niestety nie doszedłem nic z ciężkim odpalaniem mojego jtd, lecz dziś robiąc logi po raz kolejny zauważyłem że jak auto zapali to w tabeli Engine speed (RPM) w danych co jakiś czas występuje zero, co za tym idzie może jest niesprawny któryś czujnik albo coś innego i z tąd problemy z odpalaniem po nocy, jak myślicie??

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2012
    Skąd
    ok.Nowy Targ
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Ja dziś jeszcze wymieniłem czujnik temperatury płynu,taki błąd mi się pojawił,zobacze co będzie jutro rano.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD CF3
    Podpinam się pod temat.

    Moja Mery 1.9 JTD CF3 ma podobne problemy. Otóż:

    Stoi sobie w ciepłym garażu(świece i zamarźnięte paliwo odpada) I gdy jest zimna odpalenie jej wygląda następująco. Kręce rozrusznikiem, wskakuje na jakieś 200-300 obr/min silnikiem rzuca jak by chodził na 1 cylinder, dalej wkręci się na 500obr i dalej nim rzuca. Dopiero po którymś razie i po jakimś 20 sec kręcenia odpali. Mogę ją od razu zgasić i zapala bez problemu.

    Świece są ok, centralkę świec zamieniałem, filtr paliwa wymieniony. Brak mi totalnie pomysłów, bo gdyby stała na dworze to ok, świece albo paliwo, ale ma ciepło.

    Wg. Fiatecuscan też wywala mi błąd p0380.

    Panowie, macie jakieś pomysły?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2012
    Skąd
    ok.Nowy Targ
    Wiek
    40
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Ja dziś wyciągnąłem wtryskiwacze i daje je do sprawdzenia bo nie mam pomysłu innego już,paliwo które mam w baku też masakra,wczoraj wyciągałem pompe z baku i ją czyściłem,będe musiał jeszcze raz pewnie wymienić filtr,co do wtryskiwaczy dam znać jak będę wiedział,na oko są bardzo zasyfione a jeden mokry z paliwa.
    Pozdrawiam

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,746
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Matevrs jak zachowuje się kontrolka od świec Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka świece dostają napięcie,bo przy błędzie P0380 może być z tym problem.
    A czy po wymianie centralki kasowałeś błąd
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD CF3
    A więc kontrolka od świec zachowuje się tak, że zapala się na pare sec, potem gaśnie, a potem mryga. Wiem tak jak by coś ze świecami. Ale jeżeli stoi w garażu gdzie ma +5 stopni to świece są zbędne.. Po wymianie centralki oczywiście błąd kasowany.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [rozrusznik] Strasznie ciężkie odpalanie Brava TD
    Napisany przez PictBridge na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-11-2012, 08:40
  2. 1.9 JTD (105KM) kolizyjny czy bezkolizyjny rozrząd?
    Napisany przez lutek na forum Doblo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-05-2012, 14:57
  3. Ciężkie odpalanie Brava 1,2
    Napisany przez tomasz985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-10-2011, 22:07
  4. Chcę kupić Fiata Bravo I 1.9 JTD 105KM
    Napisany przez Piotrek92 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-06-2011, 21:11
  5. FIat Bravo 1,9 TD 98 r. Ciężkie odpalanie jak jest zimny i d
    Napisany przez piotras19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-05-2010, 12:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0380 glow plugheater circuit a malfunction

fiat doblo 1.9 mtj ciezko pali

opis siec jet glow pug

p0380 glow plugheater circuit a

fiat blad p0380

P0380 LYBRA SWIECA ZAROWA.OBWOD A

fiat doblo 1.9jtdnblad P0380

lancia lybra jak odpalic przy braku nagrzewania swiec

glow plugheater circuit malfunction

auto ciezko odpala rozrusznik sie rozpedza jtd

co to znaczy circulit malfunction

jtd spadek napiecia przy odpalaniu

P0380 LYBRA SWIECA

bravo jtd forum

fiat bravo 105 jtd duzo paliglow plugheater circuit (1)objawy czujnika cisnienia paliwa fiat marea 1.9 jtdbravo jtd gdzie jest czujnik temperatury paliwa

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl