Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007

    Bravo jtd CF2 zmiana ecu. Od czego podejdzie?

    Mam bravo jtd 105KM (cf2) i chciałbym zmienić ecu na takie z lanci lybry 1.9 jtd 105KM. Albo z alfy 147 1,9 jtd 105KM.
    Zastanawiacie się dlaczego? Ano dlatego że chciałbym mieć tempomat (potrzebuję) a moje ecu tego nie obsługuję. Za to lanci i alfy tak. Silniki niby te same. Czy ktoś to robił? Słyszał? Jakbym kupił "zestaw do odpalenia" czyli ecu, imo itd to po przeszczepie auto odpali? Czy nie? Będzie fizycznie i elektronicznie ze sobą gadać? Jakieś wskazówki?
    Wiem że można zmienić ecu przerzucając program (wsad) ale do tego potrzebny jakiś magik, a wolałbym to zrobić sam (beznakładowo).
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Sam tego nie zrobisz tak czy tak bo w ecu siedzi immo w alfie CAN a w lybrze CODE 2 to pierwsza sprawa. Druga jest taka że z Alfy nie podejdzie ze względu na CAN a lybra - można zawsze próbować tylko z tego co znam elektrykę tego auta informacje o świecy czy checku idą do zegarów po jednym przewodzie czyli musi być to oparte na jakiejś szynie, w bbm wszystko jest jeszcze analogowe każda kontrolka ma swój przewód od ecu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    W alfie faktycznie jest CAN. To odpada, masz rację. ALE na forum marei (gdzieś w necie znalazłem temat odnośnie tempomatu) pisali że gdzieś komuś zmieniali właśnie w maryśce ecu z lybry żeby ruszył tempomat. Tam pisali o przegrywaniu wsadu właśnie ze względu na imobiliser. Ale przeciez jak kupię "zestaw startowy" to mam ecu, imobiliser, kluczyki i zamki. Tak więc przełożę wszystko. Co mi tam ale jak piszesz że tam też jest inna komunikacja to kwach......
    A to była ostatnia deska ratunku. A jakbym miał linkę to by było tak łatwo.....

    Może jednak ktoś jeszcze rzuci jakieś pozytywne światlo na sprawę
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    591
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Uniwersalny tempomat, ale to droga zabawa.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Jaki uniwersalny? Nie ma uniwersalnych dla aut sterowanych elektronicznie. Jakbym miał benzyniaka z przepustnicą na linke to ok. Ale wtedy to i bym sobie zrobił tak jak mati.
    A u mnie ecu steruje dawką i czasem. Ecu musi mieć taka opcję bo inaczej pozamiatane. Teoretycznie można by było samemu zaprogramować jakiś sterownik. Ale jaki i jak zaprogramować to nie mam pojęcia. To nie ta liga.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    591
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Są, właśnie dlatego, że przepustnica jest sterowana elektronicznie, a pedał gazu to nic innego jak potencjometr, wystarczy, aby moduł elektroniczny 'emulował' nogę sterującą tym potencjometrem.
    TEMPOMAT UNIWERSALNY AP900 manetka CM35 VAT W-wa (5698216595) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Faktycznie, wcześniej tego nie znalazłem (a może dopiero teraz się pojawiło). Jednak tak jak piszesz, cena zaporowa. Parę stówek za to bym dał ale nie drugą wartość auta
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.9 jtd, czego mi brakuje?
    Napisany przez records2002 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-05-2015, 23:40
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-06-2013, 19:22
  3. BBM - Plastikowe progi do Bravo - z czego pasują?
    Napisany przez hajdass na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-05-2013, 17:01
  4. Bravo 1.2 - od czego to kabel?
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 29-10-2011, 18:05
  5. Czy ta kierownica podejdzie?
    Napisany przez luki21 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-10-2011, 08:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl