Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001

    Bravo 1.6 16V 2001 103 KM nierówna praca silnika

    Witam,

    piszę do Was, gdyż skończyły mi się już pomysły, co może boleć moje Bravo. Kupiłem je już z nierówno pracującym silnikiem. Jako pakiet startowy poszły świece, kable, cewka i ustawienie rozrządu na blokady. Spalanie wahało się między 16 a 18 l / 100 km, więc poszła diagnostyka i analizator spalin, który wskazał na sondę przed katem. Wpadł nowy Bosch za 250 zł, analizator pokazał, że wszystko jest ok.. jednak nadal nie chodzi jak należy. W pełnym wymiarze pracuje nie równo, od odpalenia na zimny słychać, silnik przerywa, a na budę przenosi wibracje. Rozgrzanie silnika nie zmienia nic, cały czas jest nierówno. Podczas jazdy ze stałą prędkością, trochę to znika, ale jak wyłączę radio to mimo wszystko słychać i czuć że delikatnie przerywa. Jeżeli mocniej dodam gazu, to przez chwilę złapie muła, lekko pokangurzy i dopiero zaczyna ciągnąć. EVAP trzyma się w pozycji zamkniętej, a z węża podciśnienia od listwy wtryskowej nie czuć benzyny, odma drożna. Dodatkowym objawem jest to, że trzeba chwilę dłużej kręcić, zanim odpali po nocy. Gdy go zgaszę i odpalę jeszcze raz, zaskakuje od razu

    Zrobiłem dzisiaj takie szybkie logi i zastanawia mnie czujnik ciśnienia w dolocie, który pokazuje ciśnienie zbliżone do atmosferycznego, co by wskazywało na brak podciśnienia.
    Logi:
    2015.10.07 test v1.pdf 2015.10.07 test v3.pdf

    W ostatnim logu, jest trochę więcej parametrów logowanych jednocześnie (wiem, że czas pomiędzy pomiarami rosną, ale szukałem jakiejś anomalii), na samym dole, widać że tuż przed końcem logowania, gdy stałem już na parkingu na wolnych obrotach, zaczęły mi zniknać parametry czujnika detonacji na poszczególnych cylindrach. Czyżby czujnik spalania stukowego? Momentami pojawiają mi się też wyprzedzenia zapłonu z wartościami ujemnymi, czyli zapłon po GMP?

    Wszelkie sugestie będą mile widziane Smile
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 08-10-2015 o 08:38



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    25
    Postów
    323
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2002
    Sprawdź czy pompa paliwa podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał danioi Zobacz post
    Sprawdź czy pompa paliwa podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem
    Dzieki za odpowiedź. Generalnie auto było na diagnostyce, gdzie twierdzili, że sprawdzili ciśnienie i jest ok. Może nie do końca im wierzę, ale prostym testem przy aucie które dłużej kręci, jest przekręcenie parę razy kluczykiem przed samym odpaleniem, co niestety nie przyniosło żadnego efektu.

    Gdy już auto złapie rytm pracy, to ciągnie w miare przyzwoicie. Ostatnio podczas grzebania,zauważyłem, że wszystkie świece są pokryte delikatnym jasnym nalotem, ale 4 cylinder jest cała czarna, jakby nie dopalała mieszanki. Gdy otworzy się maskę, to słychać jakby delikatny świst z bliżej nieokreślonego miejsca (osłuchiwane takim stetoskopem z rurką, ale nie da się stwierdzić skąd dokładnie dochodzi.
    Biorąc to wszystko pod uwagę, postanowiłem demontować kolektor dolotowy, zamienić wtryski miejscami, zmienić uszczelki między kolektorami, oraz sprawdzę czy ten plastikowy nie jest pęknięty np. od spodu
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 13-10-2015 o 10:27

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Niestety w garażu nie zdemontuję tego kolektora miejsca jak na lekarstwo i do tego jeszcze mam sprężarkę od klimatyzacji Próbował ktoś zdemontować listwę bez demontażu kolektora??

    Świece na pierwszych 3 cylindrach wyglądają super, ale ostatnia jest ewidentnie zalewana. Po wykręceniu aż śmierdzi paliwem:

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    31
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Problem rozwiązany, ktoś założył do listwy z wtryskami IWP109, wtrysk IWP001 na czwartym cylindrze, a że ma on 4 otwory, zamiast 2, lał za dużo paliwa. Po zmianie na właściwy, praca silnika wróciła do normy


 

Podobne tematy

  1. fiat bravo 1.6 16v -nierówna praca silnika ,falowanie obrotów
    Napisany przez trasek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-03-2015, 10:01
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-10-2014, 12:16
  3. Bravo 1.9 JTD - migająca kontrolka świec żarowych, nierówna praca silnika
    Napisany przez baca7 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 05-01-2014, 19:18
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 22:58
  5. [silnik] Bravo 1.6 16V 99r. nierówna praca silnika, kangurze
    Napisany przez Mariusz26 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-04-2011, 21:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl