Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM

    [Brava 1.9jtd]Regeneracja wtrysków czy kupno innych używanych

    hej

    Przeglądałem allegro i tam sa wtryski używane po kilkadziesiat zł/sztuke z opisem, ze stan dobry a nawet w niektorych przypadkach b.dobry.
    Co wybrac takie uzywki czy regeneracje?

    Orientuje sie ktos jakie konkretnie wtryski sa w modelu 1.9 jtd 2000r?
    Ostatnio edytowane przez misbubumis6 ; 07-12-2016 o 19:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał misbubumis6 Zobacz post
    sa wtryski używane po kilkadziesiat zł/sztuke z opisem, ze stan dobry a nawet w niektorych przypadkach b.dobry.
    jak chcesz to mogę Ci nawet napisać, że w sumie to nie były używane prawie wcale, a stan jest doskonały.

    Cytat Napisał misbubumis6 Zobacz post
    Co wybrac takie uzywki czy regeneracje?
    jaka regeneracja, jakie używane? Masz jakiś zakład, który dobrze robi wtryski? A może masz sprawdzony sklep z używanymi wtryskami? Wtedy można coś porównać, bo samo pisanie "wódka czy zakąska" nie ma najmniejszego sensu.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    33
    Postów
    78
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    07.2003
    Pamietaj ze chytry traci 2 razy... Mozesz kupic wypucowany na blysk szrot... Zainwestujesz raz w nowe a bedziesz mial spokoj na dluzej... Takie jest moje zdanie a wybór nalezy juz do Ciebie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM
    Można jakoś sprawdzić oznaczenie na wtrysku, nie wyciagajac wtrysku.Czy jest w stanie zrobic to amator?

    Cz gdzie np. w ksiazce serwisowej moze byc informacja o producenie, modelu wtrysku?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Mam wrażenie, że nawet pod maskę nie zajrzałeś:
    wtrysk_45c44af.jpg
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM
    thx.A co do maski do zajrzalem, ale do wtryskow sie jeszcze nie dostałem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM
    Zastanawiam się czy lepij kupić nowe wtryski czy regenerować?
    Pewna firma autoryzowana diesla życzy sobie 850 zl za regenerację wtrysku.Ale to cena maksymalna.




    Gdybym hipotetycznie kupił nowe wtryski to czy wystarczy tylko wyjąć stare i włożyć nowe?
    Czy trzeba jeszcze coś ustawiac?
    I czy przy nowych wtryskach niczego innego juz nie trzeba wymieniac zwiazanego z systemem wtrysku?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał misbubumis6 Zobacz post
    Zastanawiam się czy lepij kupić nowe wtryski czy regenerować?
    Pewna firma autoryzowana diesla życzy sobie 850 zl za regenerację wtrysku.Ale to cena maksymalna.




    Gdybym hipotetycznie kupił nowe wtryski to czy wystarczy tylko wyjąć stare i włożyć nowe?
    Czy trzeba jeszcze coś ustawiac?
    I czy przy nowych wtryskach niczego innego juz nie trzeba wymieniac zwiazanego z systemem wtrysku?
    musisz sobie odpowiedzieć na pare pytań:

    1. co sie z obecnymi wtryskami dzieje?? leją czy nie puszczają paliwa? jak leja to amba...do wymiany, a jak nie puszczają to może jedynie zapchane i wystarczy je np. ultradzwiękowo wyczyścić, poza tym one wykonują miliony cykli pracy wiec naturalne że sie zużywają.
    2. ile na obecnych przejechałeś? to ci da informacje ile przejedziesz na nowych
    3. ile zamierzasz użytkować auto, następny przebieg który zrobiłeś, czy też krótko i pogonić do ludzi toczydło (swoją droga zawsze się zastanawiam kto kupuje diesla jeżdzac rocznie mniej niż 30-50 tyś km)
    4. padł ci jeden czy wszystkie, może tylko wymiana jednego pomoże :-)
    5. jak wspomnieli koledzy używane nigdy nie wiesz w jakim stanie, a bajki każdy może napisać, chyba że wiesz jaki był przebieg auta, oraz czy one sa sprawdzane w sposób taki jak sprawdza je producent (ciśnienie, czas pracy, poprawnośc ropylania paliwa, czy nie ciekną itd itp)
    6. a może wtryski są dobre a padło zasilanie paliwem, np filtr zapchany, pompa sie kończy itd itp....

    co do wymiany nie wypowiadam się nie robłem tego nigdy, ale czy przypadkiem nie trzeba potem odpowietrzyć całego ukłądu ?? poszukaj na forach doktor google pomoże, raczej to nieskomplikowana operacja (jak wiele innych w samochodzie)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    musisz sobie odpowiedzieć na pare pytań:

    1. co sie z obecnymi wtryskami dzieje?? leją czy nie puszczają paliwa? jak leja to amba...do wymiany, a jak nie puszczają to może jedynie zapchane i wystarczy je np. ultradzwiękowo wyczyścić, poza tym one wykonują miliony cykli pracy wiec naturalne że sie zużywają.
    2. ile na obecnych przejechałeś? to ci da informacje ile przejedziesz na nowych
    3. ile zamierzasz użytkować auto, następny przebieg który zrobiłeś, czy też krótko i pogonić do ludzi toczydło (swoją droga zawsze się zastanawiam kto kupuje diesla jeżdzac rocznie mniej niż 30-50 tyś km)
    4. padł ci jeden czy wszystkie, może tylko wymiana jednego pomoże :-)
    5. jak wspomnieli koledzy używane nigdy nie wiesz w jakim stanie, a bajki każdy może napisać, chyba że wiesz jaki był przebieg auta, oraz czy one sa sprawdzane w sposób taki jak sprawdza je producent (ciśnienie, czas pracy, poprawnośc ropylania paliwa, czy nie ciekną itd itp)
    6. a może wtryski są dobre a padło zasilanie paliwem, np filtr zapchany, pompa sie kończy itd itp....

    co do wymiany nie wypowiadam się nie robłem tego nigdy, ale czy przypadkiem nie trzeba potem odpowietrzyć całego ukłądu ?? poszukaj na forach doktor google pomoże, raczej to nieskomplikowana operacja (jak wiele innych w samochodzie)



    1. W zasadzie jest ok. Odpala bez większych problemów. A czy leją i puszczają paliwo to nie wiem, bo sam tego nie sprawdzę.
    2. Kupiłem samochod w 2009 r .Miał wtedy 224 tys. km. Teraz ma 286 tys. km.
    3. Nie wiem dokładnie.Myśle ,ze dwa, trzy lata.
    4.Jak pisałem auto odpala poprawnie.Na duzych mrozach troche kreci i nie zawsze odpali za pierwszym razem.Na pytanie o "padniecie" nie odpowiem, bo nie jestem w stanie tego ocenic.Bo jakie objawy sa naprzyklad, ze ktorys padnie?
    To w razie wymiany/regeneracji nie trzeba wymieniac/regenerowac kompletu (4 sztuki sa w bravie)?
    5.Prawda.
    6.O tym nie pomyślałem.Sugerowałem sie przebiegiem bliko 300 tys. km.

    Odnosnie zasilania paliwa i pompy sa jakies objawy ze cos znacznie gorzej pracuje niz powinno?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał misbubumis6 Zobacz post
    1. W zasadzie jest ok. Odpala bez większych problemów. A czy leją i puszczają paliwo to nie wiem, bo sam tego nie sprawdzę.
    2. Kupiłem samochod w 2009 r .Miał wtedy 224 tys. km. Teraz ma 286 tys. km.
    3. Nie wiem dokładnie.Myśle ,ze dwa, trzy lata.
    4.Jak pisałem auto odpala poprawnie.Na duzych mrozach troche kreci i nie zawsze odpali za pierwszym razem.Na pytanie o "padniecie" nie odpowiem, bo nie jestem w stanie tego ocenic.Bo jakie objawy sa naprzyklad, ze ktorys padnie?
    To w razie wymiany/regeneracji nie trzeba wymieniac/regenerowac kompletu (4 sztuki sa w bravie)?
    5.Prawda.
    6.O tym nie pomyślałem.Sugerowałem sie przebiegiem bliko 300 tys. km.

    Odnosnie zasilania paliwa i pompy sa jakies objawy ze cos znacznie gorzej pracuje niz powinno?
    1. jak jest OK to po co chcesz wymieniać ?
    2. przejechałeś w 8 lat 62 tys km, czyli jakies 7700 km na rok... czy w góle warto w to inwestowac przy tak małym przewidywanym przebiegu (pomijam zasadnośc posiadania diesla jak tak mało się jeździ...ale kazdy sam decyduje)??
    3. patzr punkt wyżej
    4. auto odpala, jeżdzi wiec po co to wymieniać ?? na mrozach ma problem z odpałem, a nie zastanowiłes się czy przypadkiem to świece żarowe nie padły (jedna lub wiecej) ??
    5.
    6. musiałbyś się dostać do zbiornika paliwa, zazwyczaj pompa jest przykręcona od góry zbiornika, w niektórych samochodach można się dostać od środka pojadu (pod tylna kanapą, prezez bagażnik) albo tzreba odkręcić zbiornik, filtr wstepny jast na smoku pompy, czasami się stosuje jeszcze drugi filtr już za zbiornikiem (tutaj w komorze silnika), jak fura ma prawie 300 tyś to filtr na pewno nie jest czysty i sprawny jak nowy, a często może sie okazac że na dnie zbiornika pływa jeszce jakaś galareta (lub inny szlam). objawy takie że ciśnienie paliwa w układzie mniejsze, a jak pompa padła to zerowe (ale u ciebie nie padła), ci co sie specjalizuja w układach zasilania maja manometr i moga sprawdzić jakie jest ciśnienie w układzie. jak masz mozliwości oraz czas i ochote na zabawe, to nie zaszkodzi się do tego dobrać i wymienić przynajmniej filtr (troche trzeba sie pobawić "w paliwie")

    sam filtr paliw powinien się znajdować w komorze silnika, a z tego co fisze fiat wymiana co 60 tyś km, dość prosta operacja :-)

    poszukaj na forach rysunków schematów do swojego auta szybko zlokalizujesz jak to zbudowane, może ewentualnie podjąc numer VIN na szybko zobaczysz to na ePERe:

    FIAT ePER
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 03-01-2017 o 20:56


 

Podobne tematy

  1. Obudowa / Wlot powietrza do Brava 1.9 TD . Pasuje z innych ?
    Napisany przez kowex1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-05-2017, 09:24
  2. Brava 1.9JTD centralka ABS
    Napisany przez danielhinz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-03-2016, 18:28
  3. Zmiana komputera od Stilo 1.9jtd do brava 1.9jtd
    Napisany przez tlepa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-12-2012, 11:07
  4. Rzeszów/Kraków-regeneracja wtrysków
    Napisany przez Bondzik88 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-01-2011, 18:18
  5. [Brava] SWAP 1.2 na 1.9JTD
    Napisany przez mckoval na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-02-2010, 20:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438brava-1-9jtd-regeneracja-wtryskow-czy-kupno-innych-uzywanych-34648

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl