Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Pzn
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1.6 103km A4.000
    Rocznik
    1997

    [Brava 1.6 103km] Olej wspomagania

    Mam fiata brava 1.6 16v 103km A4.000 z przebiegiem 79tys km. Chyba ostatnio (być może było wcześniej ale nie zwróciłem uwagi) na zimnym silniku słychać pompę wspomagania. Po nagrzaniu nic nie słychać, poza sytuacją kiedy koła są maxymalnie wychylone. Zajrzałem do zbiorniczka na ciepłym silniku- płyn koloru brunatnego, jakieś 3 cm ponad kreskę MAX. Od nowości nie było tam zaglądane. Teraz pytanie- wymieniać olej, czy poczekać aż pompa całkiem siądzie- brak wspomagania i wtedy ją wymienić? Olej upuścić do poziomu max? W sumie te kreski po coś są chyba...

    Zdjęcia poniżej:





  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    klucze
    Wiek
    33
    Postów
    58
    Auto
    bravo 1.6
    Rocznik
    96
    Panie kolego płyn wspomagania ma barwę czerwona a nie czarna więc proponuję wymienić płyn

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Szumi = wiedz że coś się dzieje

    Znam auto w którym było podobnie i do końca swoich dni nic się nie stało, ale jeden przypadek wiosny nie czyni

    Wymień olej, procedura:
    1) Odkręć sobie zbiorniczek co by było łatwiej operować przewodami.
    2) Pod przewód zwrotny podłóż jakąś miskę i zdejmij go (powinien być na takiej samozacskającej się obrączce). Niech płyn zleci ze zbiorniczka do miski (czy co tam podstawisz). Wypięty przewód włóż do butelki po np. wodzie, byle przezroczystej. Króciec ze zbiorniczka zabezpiecz czymś, aby płyn nie leciał.
    3) Skręć kołami do jednej strony maksymalnie.
    4) Potrzebujesz drugiej osoby. Ta druga osoba wsiada do auta i będzie miała za zadanie odpalić auto i przekręcić kierownicą w drugą stronę, na powrót też może być dobrze.
    5) Wlewasz do oporu do zbiorniczka nowego płynu.
    6) Teraz druga osoba odpala auto, kręci kierownicą, a Ty uzupełniasz płyn w zbiorniczku. Będzie schodził, nie szybko, ale też nie wolno. Patrzysz co widzisz na powrotnym przewodzie. Gdy już zacznie lecieć nowy płyn to możecie zakończyć. Dobrze jest tą kierownicą chociaż zrobić z 1-2 cykle kręcenia do oporu do każdej ze stron, powinno większość starego płynu zejść.
    7) Zakładasz przewód na króciec, dokręcasz zbiorniczek, uzupełniasz do MAX i to tyle.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    U mnie było podobnie, ale jednocześnie też brakowało płynu. Już miałem nawet kupioną pompę, ale wymiana pomogła i zrobiło się cichutko. Zacznij od wymiany, butelka kosztuje 20zł, więc warto zaryzykować.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Pzn
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1.6 103km A4.000
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    4) Potrzebujesz drugiej osoby. Ta druga osoba wsiada do auta i będzie miała za zadanie odpalić auto i przekręcić kierownicą w drugą stronę, na powrót też może być dobrze.
    tak tylko żeby uściślić- po obrotach kierownicą zgasić auto z kołami ustawionymi prosto?
    Jakim olejem zalać? Wystarczy, że w sklepie poproszę o DEXRON II 10W?

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jak przekręcisz raz w lewo i raz w prawo do oporu przy działającej pompie to obojętne jak zostawisz koła.
    Co do oleju zalać czymś co ma minimalnie ATF2 (ale już nie ATF3) dla przykładu Hipol ATF II D czy Mobil ATF220.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Pzn
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1.6 103km A4.000
    Rocznik
    1997
    W końcu mam chwilę, żeby się za to zabrać. Wszystko wiem, olej kupiony, tylko jeszcze jedno pytanie. Przewód zwrotny to 1 czy 2 z zaznaczonych na zdjęciu?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    361
    Auto
    Tipo 1.4
    Ten który idzie do pompy to ssący. Ten od przekładni to zwrotny. Po prostu spójrz jak idą przewody. Niestety nie pamiętam, który czy lewy czy prawy z tego tego zdjęcia co pokazałeś.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Pzn
    Postów
    13
    Auto
    Brava 1.6 103km A4.000
    Rocznik
    1997
    Jakby ktoś był zainteresowany co dalej, to olej wymieniony, ale na zimnym silniku słychać nadal pompę. Podobno od nowości tak było, także nie pozostaje nic innego jak zignorować to i jeździć.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.6 16v 103km 1997 Nie odpala
    Napisany przez poldekv19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-01-2016, 11:59
  2. Koompletna skrzynia biegow Fiat Brava 1.6 16v 103km
    Napisany przez sewi20 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-07-2014, 13:37
  3. Olej wspomagania kierownicy oraz dobor felg i opon
    Napisany przez m0rf na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 02-03-2014, 16:47
  4. olej do wspomagania brava1,2 16v 1999r
    Napisany przez skorpion555 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-03-2014, 13:35
  5. Brava 1.6 16v 103km Mega niewiadoma - obroty niskie
    Napisany przez dlugi841 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-12-2012, 13:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl