Witam wszystkich. Od dłuższego czasu mam mały problemik który nie daje mi spokoju i nie mogę sobie z nim poradzić , a mianowicie. Po podłączeniu swojego Euroscanika pojawił się błąd o nazwie "Self-Learning". Błąd ten jak domniemam jest od uczenia się komputera , czyli w skrócie od doboru odpowiedniej mieszanki do panujących warunków.
Na zdjęciu jest ewidentnie pokazane że nie pasuje mu podciśnienie w kolektywie do prędkości obrotowej.



Przedstawię teraz kolejną fotkę z parametrami z przed 2 lat kiedy wszystko jeszcze było ok.



Tutaj fotka z obecnymi parametrami



Na zdjęciach widać pewne różnice ,takie jak : czasy otwarcia wtrysku (a co za tym idzie mam teraz większe spalanie) , engine load - ilość paliwa na jeden wtrysk również się zwiększyła (logiczne) no i oczywiście Map - podciśnienie w kolektorze dolotowym , które to jest najprawdopodobniej przyczyną wszystkich jego bolączek. Dwa lata temu podciśnienie to wynosiło 243mmHg czyli 32,3kPa natomiast teraz wynosi 324mmHg czyli 43,1kPa. Jakby na to nie spojrzeć podciśnienie to jest wyższe niż dwa lata temu. W pierwszej kolejności zacząłem od rzeczy najłatwiejszych i zdjąłem rurę od filtra powietrza gdyż pomyślałem sobie, że jego znaczne zabrudzenie (zapchanie) może spowodować wzrost ciśnienia w kolektywie. Niestety nie dało to rezultatów. Następnie zmierzyłem to podciśnienie manometrem myśląc sobie, że MAP Sensor może jest uszkodzony lecz moim oczom ukazał się wynik taki:


Czyli wskazania manometru (56kPa) a przelicznik MAP Sensora również się różnią.
Oczywiście też próbowałem odłączenia akumulatora i ponownej autoadaptacji lecz nadal bez rezultatów. Moje pytanie to co może być przyczyną wzrostu podciśnienia w kolektorze dolotowym i jakie powinno być prawidłowe przy prędkości obrotowej biegu jałowego?