Witamy na Fiat Klub Polska

seth

wymiana filtra powietrza. Bravo II 1.9 120 km

Oceń wpis
przez w dniu 04-09-2011 o 12:45 (15897 Odwiedzin)
wczoraj zabrałem się za wymianę filtra powietrza w swej fulmine.
a wyglądało to tak:
potrzeba nam klucza 10, 13,15 płaskie oczkowe oraz 13 nasadową z dłuższa przedłużka, śrubokręt plaski i krzyzakowy oraz dużo czasu i cierpliwości.
* zaczynamy od odłączenia akumulatora. wszystkie prace wymagające grzebania przy prądzie zaczynam od odłączenia aku więc i tym razem tak było.

* zabieramy się następnie do demontażu wspornika. jak go nie wymotujemy to nie wyciągniemy akumulatora.
odkręcamy 3 śrubki na klucz 13 (żółte kółko0 i na 15 (czerwone kółko)
Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	3853
Rozmiar:	948.0 KB
ID:	1122

* następnie odkręcamy opaskę trzymająca akumulator. nakrętka na klucz 13 odkręcamy kluczem nasadowym. na zdjęciu oaska juz odkręcona. miejsce śrubki zaznaczone na żółto
Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	1292
Rozmiar:	925.1 KB
ID:	1123

*wyciągamy sobie akumulator.

* po wyciągnięciu akumulatora zobaczymy plastikową podstawkę na akumulator wyciągamy ja ostrożnie ale bez przesady gdyż w miejscu zaznaczonym na czarno jest lejek do odpływu wody

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	2179
Rozmiar:	1,022.2 KB
ID:	1124

* bierzemy oczkową 13 i odkręcamy podstawę akumulatora
na żółto zaznaczone śrubki na klucz 13 na zielono 10
z lewej strony stojąc przed silnikiem całkowicie musimy odkręcić śrubkę z lewej jest nacięcie więc wystarczy poluzować, na gorze tzn. przy kielichu amortyzatora tez mamy śrubkę tam też mamy nacięcie w podstawie akumulatora więc wystarczy poluzować
śrubka ma klucz 10 (zaznaczona na zielono mocuje obudowę filtra powietrza na podstawy akumulatora. po jej odkręceniu wyciągamy gumowo-metalowa tuleje która się tam znajduje gdyż siedzi tam luźno i można ja łatwo zgubić.

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	1028
Rozmiar:	835.0 KB
ID:	1125

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	5.jpg
Wyświetleń:	640
Rozmiar:	926.5 KB
ID:	1126
w celu pokazania gdzie jest śrubka umieściłem zdjęcie zrobione wcześniej


* następnie wypinamy kości od komputera zółtą zawleczkę wyciągamy po czym odchylamy kabłąk. po jego odchyleniu kość praktycznie sama wypadnie. następnie zajmujemy się skrzyneczka z bezpiecznikami po zdjęciu dekielka od strony szyby będziemy mieli 2 zatrzaski a od strony zderzaka 2 niby zawiasy (w następnym punkcie widać to na wymontowanej podstaie). wypinamy wszystko zaczynając od zatrzasków od szyby. poodchylamy sobie kości i bezpieczniki ( zaznaczone na fioletowo) sprawdzamy czy wiązka od tych rzeczy nie jest gdzieś łapnięta opaską na podstawy akumulatora. u mnie była więc całą spinkę łatwo było wyciągnąć o wiele łatwiej niż rozpiąć spinkę.

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	827
Rozmiar:	1,022.8 KB
ID:	1127

* wyciągamy podstawę akumulatora
na zielono zaznaczone miejsce nakrętki od mocowania akumulatora. na fioletowo mocowanie skrzynki bezpieczników

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	7.jpg
Wyświetleń:	649
Rozmiar:	863.3 KB
ID:	1128

* teraz widzimy obudowę filtra i kichę od poboru powietrza. na zdjęciu juz ze zdemontowana kicha

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	8.jpg
Wyświetleń:	757
Rozmiar:	880.9 KB
ID:	1129

* odkręcamy teraz opaskę od przepławki ( w bravo jest przykręcona do obudowy filtra)
wystarczy do tego śrubokręt krzyżakowy oraz na dole mamy zbiorniczek na olej od turbo niestety podejście do niego kiepskie ( od spodu z kanału pewnie byłoby super dojście ale mi się nie chciało pchać auto na kanał i ściągać osłonę) jak się okazało był on luzem wsadzony pod filtr. przyklejony był na sylikon lecz wykonanie tego było kiepskie i widać nie na długo starczyło bo po śladach widać że dawno się odkleił. widać było że jest raczej integralną częścią obudowy filtra, u mnie obudowa filtra wyszła bez tego zbiorniczka. na zdjęciu zaznaczyłem na biało miejsca opasek

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	9.jpg
Wyświetleń:	724
Rozmiar:	659.2 KB
ID:	1130

* po odkręceniu kichy i przewodu oraz ich zdjęciu z obudowy filtra wyciągamy całą obudowę. jest tam trochę ciasno ale da się to zrobić nie jest ciężko

* otwieramy dwie zapinki odchylamy pokrywę wymieniamy filtra zapinamy obudowę i wkładamy na swoje miejsce
* i teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając o dobrym dokręceniu opasek no przepławki i od zbiorniczka oraz pamiętając o tulei gumowo-metalowej przy mocowaniu obudowy filtra do podstawy akumulatora.





u mnie wyszło na jaw że oprócz odłamanego zbiorniczka ułamany jest króciec mocujący obudowę więc musiałem go jakoś dobrze zamontować o tyle dobrze że ułamany króciec siedział w gumie i był pusty w środku. a zmontowałem to tak :

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0100.jpg
Wyświetleń:	485
Rozmiar:	596.4 KB
ID:	1131

po wkręceniu odpowiedniej grubości śruby i jej obcięciu wygląda na solidniejsze niż oryginał

Kliknij w obrazek, aby zobaczyć większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0101.jpg
Wyświetleń:	393
Rozmiar:	628.5 KB
ID:	1132

odpowiedzi

  1. Avatar Jelcyn
    O w mordę. W nowym passacie trzeba pół przodu zdemontować, żeby wymienić żarówkę, w Jaguarze XJK V12 świece zapłonowe wymienia się po usunięciu kolektorów dolotowych...
    A ja się się wściekałem, że do wymiany filtra paliwa w mojej temprze trzeba się położyć pod autem i cztery śrubki X odkręcić...
    Uaktualnione 04-09-2011 o 13:56 przez Jelcyn
  2. Avatar seth
    co do Passata wiem bo sam miałem ta przyjemność wymieniać żarówki ale bravo to przy tym pikuś. jakoś nawet dość dobrze poszło
    co do jaguara to normalka. w mustangu GT też nie am gdzie ręki wsadzić tam rozrusznik, alternator to się wyciąga po wcześniejszym usunięciu silnika z samochodu
  3. Avatar Jelcyn
    O którego mustanga chodzi? tą nówkę? Norma.
  4. Avatar seth
    nówkę i tego starszego też.
  5. Avatar byrrt
    Masakra - filtr powietrza tak się w nowym Bravo wymienia? heh tragedia ;)
    ps. mam w rodzinie Citroena C3 (ten pierwszy), tam w prawdzie żarówkę wymienić można samemu ale po którejś stronie potrafię to zrobić tylko ja ;) Tata wymięka ;P
  6. Avatar miszko
    To wymiana żarówki w Astrze III też nie należy do przyjemnych. W nadkolu koła jest klapka i trzeba włożyć tam rękę, dopiero wtedy się dostaniesz. Od góry jest minimalny dostęp, może dla chińskich rączek by nie było problemu. Zaś teraz wymieniaj te żarówki gdy jest zima, śnieg. To ja w Lybrze to mam po prostu komfort! Wystarczy odkręcić dwie śrubki i zdjąć sprężynkę i CAŁA lampa wychodzi. A sam dostęp do żarówek też nie jest utrudniony, ale jak ktoś chce może sobie wyjąć lampy ;D
  7. Avatar seth
    no z tym filtrem to była niezła zabawa. dobrze że psychicznie nastawiłem się na to a nawet na gorsze przeboje
  8. Avatar byrrt
    Nigdy nie miałem "przyjemności" ale w Tico zdaje się aby wymienić żarówkę kierunkowskazu trzeba zdjąć koło i nadkole ;)
  9. Avatar seth
    ano niestety trzeba. choć mi wystarczyło odchylenie nadkola bo mam szczupłe ręce :D
    ale musze powiedzieć że ciekawie się wymieniało
  10. Avatar hswg
    Próbowałem wymienić filtr w moim Bravo wg Twojego opisu, ale zatrzymał mnie zbiorniczek na opary oleju. Przyjrzałem się dokładnie obudowie filtra - zawiasy na górze, zapinki na dole. Okazuje się, że wkład wymienia się od dołu (z kanału czy podnośnika) bez większych problemów, unikając całego cyrku z rozbieraniem podstawy akumulatora, odpinania sterownika itp.

Trackbacks