Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento

    Fabryczne modyfikacje silnika fiat 500 abarth

    Witam panowie, Zwracam się z prośba do osób które być może pracują w fabryce fiata i są na tym forum.
    Potrzebuje jak najwięcej informacji na temat tego silnika. Na początek zadam parę pytań.
    Jeśli ktoś będzie potrafił odpowiedzieć dyskusja pewnie się rozwinie (a myślę że wiele osób będzie potrafiło) .
    Na wiele pytań już sobie odpowiedziałem ale chciałbym pewności i jasności

    1. Czy silnik 1,4 16v montowany w fiacie 500 jest taki sam jak w abarcie tyle że bez turbosprężarki?
    2. Czy silnik t-jet 1,4 z punto, bravo, fiata 500 i alfy romeo giulietta to dokładnie ta sama jednostka z tym samym osprzętem?
    3. czy silnik 1,4 16v wolnossący i 1,4 t-jet z fiata 500 są montowane na identyczne mocowania?
    4, jaką moc może wytrzymać silnik 1,4 t-jet bez modyfikacji? na ile fabryka go przystosowała? Pytam bo w różnych modelach ma on różne moce?
    5. jaka jest wartość fabrycznie ustawionego doładowania w fiacie 500 abarthcie? ile dmuchnie ta turbina?
    6. Czy był produkowany fiat 500 abarth z napędem AWD, 4x4? Jeśli tak to czy był to napęd stały czy tak jak w pandzie na sprzęgle wiskotycznym?

    Proszę wszystkich zorientowanych o odpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez Lukas_KWON ; 07-11-2012 o 22:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie odpowiem Ci na ten temat, ale podeślę link do tego tematu koledze, który pracuje w dziale logistyki w Fiacie. Myślę, on na te wszystkie pytania Ci odpowie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    Bardzo dziękuje. Będę wdzięczny za pomoc. Cierpliwie czekam na odpowiedzi

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Odpowiedź nadesłana przez kolegę, wprost od Fiata


    1. Czy silnik 1,4 16v montowany w fiacie 500 jest taki sam jak w abarcie tyle że bez turbosprężarki?
    ODP: Sa to dwa rozne silniki, roznej generacji.

    2. Czy silnik t-jet 1,4 z punto, bravo, fiata 500 i alfy romeo giulietta to dokładnie ta sama jednostka z tym samym osprzętem?
    ODP: Sa to te same silniki tylko ze z inna moca.

    3. czy silnik 1,4 16v wolnossący i 1,4 t-jet z fiata 500 są montowane na identyczne mocowania?
    ODP: Montowania sa rozne, chocby ze względu na wage silnikow i przenoszenie drgan

    4. Jaką moc może wytrzymać silnik 1,4 t-jet bez modyfikacji? na ile fabryka go przystosowała? Pytam bo w różnych modelach ma on różne moce?
    ODP: Jeśli silnik 1.4 T-Jet ma max 150 KM, a konstrukcja przewiduje dla silnika benzynowego 80-85% mocy max. to resztę można obliczyć (oczywiście bez zmian konstrukcyjnych). Należy pamiętać, że zawsze trzeba pozostawić rezerwę przy modyfikacji.

    5. Jaka jest wartość fabrycznie ustawionego doładowania w fiacie 500 abarthcie? ile dmuchnie ta turbina?
    ODP: Ciśnienie doładowania zawiera się pomiędzy 1600 i 1800 mbar

    6. Czy był produkowany fiat 500 abarth z napędem AWD, 4x4? Jeśli tak to czy był to napęd stały czy tak jak w pandzie na sprzęgle wiskotycznym?
    ODP: Nie było takiego Abartha
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2012
    Skąd
    kościan
    Postów
    62
    Auto
    Seicento
    Dzięki wielkie za pomoc, jeśli przez zimę zacznę budowę to na pewno jeszcze o coś zapytam

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie ma sprawy
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2013
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    Alfa 147
    Rocznik
    2001
    miszko mylisz się 1,4 t-jet osiąga 225KM osobiście takim jeździłem w wersji 500 Abarth Ferrari ze względów bezpieczeństwa został skręcony do 180KM...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2007
    winiar001 ale nie wiadomo, czy nie wsadzili tam wytrzymalszych elementów silnika, myślę, że na same inne turbo się nie skusili
    Nuova Bravo T-jet

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2007
    i jeszcze dla przykładu różnice tjet 120 i 150KM

    Pierwsza różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 - 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
    Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
    Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
    Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
    Skrzynia biegów jest ta sama i ma oznaczenie C544 (M32).
    Nuova Bravo T-jet


 

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-11-2016, 11:27
  2. [auto na części] Części FIAT PUNTO II 1.8 HGT ABARTH
    Napisany przez prezunio na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2012, 16:43
  3. Fiat Abarth OT1000
    Napisany przez wolo125 na forum Old Timers i inne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-05-2012, 11:38
  4. Hiena 1,6 16V Modyfikacje (z innej beczki)
    Napisany przez treeder na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-10-2011, 23:31
  5. [car-audio] radio cd fabryczne fiat panda
    Napisany przez Przemek22 na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2008, 12:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 500 forum

jaki silnik ma seicento abarth silnik fiat abarth 1.6fiat 500 silnik abarthsilniki abarth 500jaki silnik do fiata 500 forumoctavia cisnienie doladowania 1600 mbar 63rozne fiaty abartmodyfikacja silnika fiat puntofiat 500 abarth info silnikifiat 500 abarth naped 4x4fiat 500 abarth forum polskafiat 500 abarth forumihi turbo vl36 i vl38 rozniceforum fiat abarth 500vl36 sprzedazsilnik t jet modyfikacja silniki abarthaijakie cisnienie doladowania wytrzyma fabryczny silnikabarth 500 forum500 abarth forumsilnik fiata 500 do seicentosilniki fiata 500wady fabryczne fiata qubofiat 500 abarth silnik

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl